30 فیلتر پول هوشمند و 15روش دقیق شناسایی- آپدیت 1402

فیلتر پول هوشمند

فیلتر پول هوشمند، از نظریه تا عمل

در این مقاله قصد داریم با شفاف کردن موضوع پول هوشمند، درک و نگاه عمیق به نحوه شناسایی پول هوشمند با استفاده از ابزارهای گوناگون نظیر فیلتر نویسی و تابلوخوانی به بررسی تاثیرات آن در معاملات معامله گران بازار بورس تهران بپردازیم.
در کنار این موضوع ۱۵ راهکار شناسایی پول هوشمند به همراه ۲۶ فیلتر کاربردی در بورس تهران را به شما ارائه خواهیم کرد، تا با درک کامل پول هوشمند و نحوه ورود و خروج آن بتوانید معاملات هوشمندانه تری نسبت به گذشته داشته باشید.
یک تغییر اساسی که به وضوح در پول هوشمند بازار در چند ماه اخیر مشاهده کرده ایم، خرید عجیب حقوقی های بازار پیش از رشد های سهام شارپی است که همواره در گذشته نشانه ای برای خروج پول حقیقی هوشمند از سهم بوده است، کار اینگونه جلو می رود که حقوقی بعد یک رشد 20 الی 30 درصدی شروع به خرید سهم از حقیقی می کند (کلیت بازار اینجا سیگنال خروج می گیرد) اما در کمال تعجب قیمت سهم بیش از 7 درصد ریزش نخواهد کرد، بعد از آن شاهد خرید سنگین حقیقی با سرعت بالا خواهیم بود صف خرید درشت و یکرشد شارپی عالی این نکته را در کل فیلترها مد نظر خود قرار دهید.

 

پول هوشمند چیست ؟؟

عبارت پول هوشمند که مسلما بعد از اندکی فعالیت در بازار مالی به گوش هر شخصی خواهد رسید، در واقع ورود نقدینگی هدف دار جهت خرید میزان مشخصی سهام (از پیش تعیین شده توسط مارکت میکر یا بازیگر) به دلایل مختلفی مانند شرایط خاص بنیادی، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی یا محل های دیگر و یا صرفا بازی پول جهت بالا بردن قیمت سهم و فروش آن در قیمت بالا تر است.

پول هوشمند به زبان ساده

مارکت میکر یا بازیگر یک سهم، با توجه به میزان نقدینگی خود با هماهنگی با سهامدار عمده یک شرکت شروع به جمع آوری شناوری سهام یک شرکت از کف بازار بورس تهران می کند.
بعد از جمع آوری میزان مشخصی از آن و به اصطلاح خشک شدن سهم، شروع به رنج مثبت کشیدن در سهم می کند، سهم را تا سقف قیمتی روزانه هدایت کرده و صف خرید برای آن تشکیل می دهد، قیمت سهم را بالا می برد، این پول هدفمند، پول هوشمند است.

تابلو معاملات و پول هوشمند

در سایت tsetmc.com بخش های مختلفی وجود دارد یکی از بخش های مهم و اساسی دیده بان بازار است، در این قسمت شما می توانید فیلتر های مورد نظر خود را نگارش کنید. اما در تابلوی اختصاصی هر سهمی نیز می توان موارد زیادی را برای شناسایی پول هوشمند پیدا کرد ابتدا با شناخت این اجزا شروع می کنیم و بعد از آن شروع به نگارش فیلتر های ساده و کاربردی در سایت بورس تهران خواهیم کرد فیلتر های پول هوشمند که چراغ راه شما خواهند بود.
فیلتر ورود پول هوشمند در بورس، یک فیلتر مجزا و تکی نیست بلکه جمعی از فیلترهای شناسایی پول هوشمند در بورس با یکدیگر می توانند ورود پول هوشمند به یک سهم را تشخیص دهند. در مقاله های دیگری به فیلترهای متنوع از جمله ” فیلتر مووینگ در اوریج ” نیز اشاره می گردد که می توانید با آن آشنا شوید.
پیشنهاد میکنم حتما صفحه دوره ارز دیجیتال رو مطالعه کنی، چون قطعا شگفت زده میشی یه هدیه هم اونجا منتظرته.

راهنمای استفاده از صفحه فیلترهای رایگان، اموزش استفاده صحیح از فیلترها

در این ویدیو به صورت ادواری قصد داریم به شما یاد بدهیم چگونه فیلترها رو با هم ترکیب کنید و درک صحیح از خروجی داشته باشید:

اجزای حیاتی تابلو در شناسایی پول هوشمند

فیلتر پول هوشمند

به عکس بالا دقت کنید، قسمت های بسیار مهم اجزای تابلوی یک سهم که با عملیات ساده ریاضی می توان از آنها متغیر های بسیار مفید را بدست آورد شماره گذاری شده اند.
شماره ۱- حجم معامله شده توسط افراد حقیقی و حقوقی به صورت مجزا مشخص است، فلش های سبز بالا نیز قسمت خرید و فروش را نشان می دهند.
شماره ۲- تعداد خریداران و فروشندگان به تفکیک حقیقی و حقوقی، خریدار و فروشنده.
شماره ۳- قیمت پایانی، اگر اجزای تابلو و اصطلاحات راج بازار بورس را نمی شناسید به مقاله اصطلاحات رایج بورس مراجعه کنید.
شماره ۴- میانگین حجم ماهیانه، نکات بسیار مهمی را از این قسمت می توان پیدا کرد.
شماره ۵- حجم معاملات روز جاری، که مقایسه آن با حجم ماهیانه معیار خوبی را به ما خواهد داد.

photo 2021 02 14 16 33 08

مقاله اصطلاحات بورس، همین الان کلیک کنید

15 راهکار شناسایی پول هوشمند و ۲۶ فیلتر پول هوشمند در بورس

 ۱ . بدست آوردن سرانه خرید و فروش و مقایسه آن ها با یکدیگر :

برای بدست آوردن سرانه خرید، باید میزان حجم خریداری شده را در قیمت پایانی ضرب کنیم و حاصل آن را تقسیم بر تعداد خریداران کنیم، این فرمول ساده سرانه خرید را بدست می آورد.
حال با توجه به فرمول می توانیم سرانه خرید حقیقی ها و حقوقی ها را بدست آوریم.
برای بدست آوردن سرانه فروش نیز، عکس فرمول بالا را رعایت می کنیم یعنی حجم فروخته شده در قیمت پایانی تقسیم بر تعداد فروشندگان.
سرانه خرید = (حجم خریداری شده * قیمت پایانی) / تعداد خریداران
سرانه فروش = (حجم فروخته شده * قیمت پایانی) / تعداد فروشندگان

  • فیلتر اول، فیلتر سرانه خرید و  فیلتر سرانه فروش

برای نگارش این فیلتر در سایت tsetmc از متغیر های مطرح شده استفاده می کنیم، با مقایسه این دو فاکتور می توان تفاوت ورود نقدینگی توسط حقیقی و حقوقی ها را پیدا کرد که این تفاوت در نهایت می تواند معیار بسیار خوبی برای شناسایی پول هوشمند به ما ارائه دهد.
فیلتر سرانه خرید حقیقی همواره در بازار بورس تهران یکی از بهترین فیلترهای پول هوشمند به حساب می آید، اما همواره باید آن را با دیگر فیلتر ها ترکیب کرد.

فیلتر سرانه خرید و فروش حقیقی ها
var s_kh= Math.round(((((ct).Buy_I_Volume*(pc))/(ct).Buy_CountI))/10000000);
var s_f =Math.round((((ct).Sell_I_Volume*(pc))/(ct).Sell_CountI)/10000000);
(cfield0)="س.خرید=" + s_kh ;
(cfield1)= "س.فروش=" + s_f;

 

فیلتر سرانه خرید و فروش حقوقی ها
var s_kh= Math.round(((((ct).Buy_N_Volume*(pc))/(ct).Buy_CountN))/10000000);
var s_f =Math.round((((ct).Sell_N_Volume*(pc))/(ct).Sell_CountN)/10000000);
(cfield0)="س.خرید=" + s_kh ;
(cfield1)= "س.فروش=" + s_f;

حال با توجه به خروجی بدست آمده می توان قدرت خریدار حقیقی و حقوقی را بدست آورد، از مجموع این دو می توانیم تزریق نقدینگی هوشمند به سهام را بدست آوریم.

  • فیلتر دوم، فیلتر قدرت خرید، فیلتر قدرت فروش حقیقی و حقوقی

از تقسیم سرانه خرید به سرانه فروش عددی بدست می آید که به آن قدرت خریدار می گوییم،اگر این قدرت در جهت خریدار باشد میزان ورودی نقدینگی بیشتر بوده و با سرانه بالاتری در سهم خرید شده، لذا می توان نتیجه گرفت احتمالا پول هوشمند به سهم تزریق شده است.
برای حقیقی و حقوقی به راحتی قابل محاسبه می باشد.

(cfield2)=(s_kh/s_f);
فیلتر قدرت خریدار حقیقی
var s_kh= Math.round(((((ct).Buy_I_Volume*(pc))/(ct).Buy_CountI))/10000000);var s_f =Math.round((((ct).Sell_I_Volume*(pc))/(ct).Sell_CountI)/10000000);(cfield0)="س.خرید=" + s_kh ;(cfield1)= "س.فروش=" + s_f;(cfield2)=Math.round(s_kh/s_f);

نحوه بررسی این فیلتر

برای بررسی کامل و دقیق بازار یکی از بهترین فیلتر ها، ترکیب فیلتر سرانه خرید، فروش و قدرت خریدار است، هر چه قدرت بیشتر مسلما تزریق پول هوشمند احتمال بیشتری دارد اما فقط تک مولفه ای دیدن در تحلیل تابلو اصلا کار صحیحی نیست.
به عکس زیر توجه کنید، از بزرگ به کوچک نسبت به قدرت سورت شده است:

2

اما باید توجه داشت که حجم معاملات در این زمینه بسیار مهم است، لذا می توان این فیلتر را با بررسی حجم معاملات قوی تر کرد.

 ۲ . بدست آوردن میانگین حجم ماه و مقایسه حجم امروز با میانگین

یکی از اصلی ترین عوامل شناسایی پول هوشمند پیدا کردن حجم های نامتعارف است. برای بدست آوردن حجم های نا متعارف باید میانگینی از حجم ماهیانه و هفتگی را بدست آوریم و حجم امروز را با حجم بدست امده از میانگین مقایسه کنیم، اگر اختلاف آنها بالای ۲ برابر باشد و از طرف دیگر سرانه خرید و قدرت بالایی نیز داشته باشند به احتمال بسیار زیاد پول هوشمند به سهم وارد شده است. بخشی از این فعالیت ها را می توانید در زمان ” پیش گشایش بورس ” نیز رصد نمایید .

  • فیلتر سوم،فیلتر حجم مشکوک و ورود پول هوشمند

بدست آوردن سهامی که حجم معاملات امروزشان بیش از ۲ برابر میانگین حجم ماهیانه آنها باشد

var sum = 0 ;for(var i = 0 ; i<=20;i++){sum=sum+[ih][i].QTotTran5J;}var mhm = sum / 21 ;if ((tvol)> 2* mhm ){(cfield2)=Math.round((tvol)/mhm);}

فیلتر حجم مشکوک و ورود پول هوشمند

حال این فیلتر را با فیلتر قبلی ترکیب می کنیم و یک فیلتر کامل بدست می اوریم با عنوان فیلتر حجم مشکوک و ورود پول هوشمند برای شناسایی سهامی که امروز به انها پول هوشمند ورود داشته است

var s_kh= Math.round(((((ct).Buy_I_Volume*(pc))/(ct).Buy_CountI))/10000000);
var s_f =Math.round((((ct).Sell_I_Volume*(pc))/(ct).Sell_CountI)/10000000);
(cfield0)="س.خرید=" + s_kh +"س.فروش=" + s_f;
(cfield1)= "قدرت=" +Math.round(s_kh/s_f);
var sum = 0 ;
for(var i = 0 ; i<=20;i++)
{sum=sum+[ih][i].QTotTran5J;}var mhm = sum / 21 ;
if ((tvol)> 2* mhm )
{(cfield2)="چند برابر میانگین ماه=" +Math.round((tvol)/mhm);}

دوستان با فیلتر حجم مشکوک و پول هوشمند به صورت کامل سهامی که حجم مناسب و ورود نقدینگی هوشمند را داشته اند قابل شناسایی هستند.
فقط دقت کنید در قسمت قالب شخصی تنظیمات مربوط به عرض ستون های cfield ها را به عدد ۲۰۰ تغییر دهید تا بتوانید نوشته ها را واضح در کنار هم مشاهده کنید.

 ۳ . تکرار حجم های سنگین در چند روز متوالی

دیگر نشانه از ورود نقدینگی در سهام مختلف بازار است، به طور مثال اگر ۲ یا ۳ روز متوالی دیدید سهمی در فیلتر شماره ۳ نشان داده میشود قطعا با دید بهتری به آن نگاه کنید، تاکید چند باره فیلتر ها روی یک سهم سیگنال قوی خرید به حساب می آیند.
اما باید این نکته رو مد نظر داشته باشید که حتما با استفاده از تحلیل نموداری و یک استراتژِی مدون باید دست به خرید و فروش در بازار بورس بزنید و اگر استراتژی مشخصی برای خرید و فروش ندارید می تونید محصول استراتژی چریکی ما رو تهیه کنید تا یک استراتژی مدون شامل فیلتر های کاملا تست شده به همراه یک مدل پرایس اکشن با مدیریت ریسک و سرمایه قوی رو بدست بیارید، همین الان ثبت نام کنید.

3

دوره استراتژی چریکی، کلیک کنید

 ۴ . میزان پول ورودی توسط حقیقی ها و حقوقی ها

سیگنال بسیار معتبر در کلیت بازار، میزان پول ورودی به هر سهم است.
اگر دقت کنید در کلیت مقاله اکثر تاکید ما بر پول حقیقی هاست، عملیات سفته بازی و بازی گردانی اکثرا توسط حقیقی ها انجام می شود، لذا برای ما پیدا کردن رد پای حقیقی ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
حال سعی می کنیم میزان دقیق پول ورودی هر شخص حقیقی به سهم را در روز معاملاتی جاری محاسبه کنیم.

  • فیلتر چهارم

  فیلتر ورود پول حقیقی

محاسبه میزان ورودی پول به هر سهم، که به صورت رندوم مشخص شده و عدد نمایش داده شده به میلیارد تومان است.
فیلتر ورود پول حقیقی، یکی از نسبت ها و فیلتر های کارای بازار سرمایه است با فیلتر ورود پول حقیقی می توانید متوجه میزان سرمایه در گردش و وارد شده به یک سهم باشید، این موضوع باعث می شود با بررسی چندین روزه یک سهم بفهمید که آیا این تزریق نقدینگی حقیقی ادامه دار ست که باعث رشد سهم گردد یا خیر.

var kh = Math.round ( ((ct).Buy_I_Volume * (pc) * 10) / 10000000 ) / 10;var f = Math.round ( ((ct).Sell_I_Volume * (pc) * 10) / 10000000 ) / 10;var pol_vorodi = Math.round ( (kh - f) * 100 ) / 100000;
(cfield0) = pol_vorodi ;

4

به عکس بالا دقت کنید گزینه اول سهم دانا، ورودی پول در این فیلتر ۴۵ میلیارد تومان است، به این نکته تکرار مجدد توجه کنید اگر چند روز متوالی ورود نقدینگی شما مثبت شد به سهم توجه خاص تری داشته باشید.

بورس و ثروت

5

به عکس بالا توجه کنید، خروج نقدینگی در فیلتر به صورت اعداد منفی خود را به نمایش می گذارد.
سهم وتجارت ۱۰۶ میلیارد تومان خروج نقدینگی را رقم زده است، اما باز هم باید به این نکته توجه کرد که صرفا ورود یا خروج نقدینگی در یک روز ملاک عمل درستی به ما نشان نمی دهد.
بلکه باید یک سهم را رصد کامل کرده و روند معاملاتی آن را پیدا کنیم و با توجه به گذشته آن و همچنین جداول ورود و خروج نقدینگی در مدت ۱ ماه و ۲ ماه گذشته به خروج و ورود نقدینگی هوشمند به سهم دست پیدا کنیم در دوره استراتژی چریکی این کار به صورت کامل شرح داده شده است.
متاسفانه در سایت tsetmc امکان اینکه به صورت متوالی و چند هفته ای یا ماهانه به بررسی دیتاهایی نظیر سرانه خرید و فروش یا قدرت بپردازید وجود ندارد، راهکار اصلی را در استراتژی چریکی به تصویر کشیدیم.

  • فیلتر پنجم،فیلتر پول ورودی حقوقی ها

میزان پول ورودی توسط حقوقی ها، در سهامی که مورد توجه حقوقی ها ست باید به نمودار به شدت تکیه کنید، اگر سهم در حمایت خاصی باشد می تواند به نوعی ورود هوشمندانه پول به سهم به حساب بیاید، زیرا حقوقی ها در قیمتهایی که ارزنده است با حجم مناسب از سهم حمایت می کنند.

var kh = Math.round ( ((ct).Buy_N_Volume * (pc) * 10) / 10000000 ) / 10000;
var f = Math.round ( ((ct).Sell_N_Volume * (pc) * 10) / 10000000 ) / 10000;
var pol_h = Math.round ( (kh - f) * 100 ) / 100;(cfield2) = pol_h ;

 ۵ . اردر گذاری سنگین در یک سهم

اردر گذاری های سنگین در سهام مختلف، می تواند نشانی از تحرکات قیمتی و حجم را بروز دهد.
ما در اینجا اردر های ۱ میلیارد به بالا را به عنوان اردر بازیگری و خاص در نظر گرفتیم که به نوعی نشان دهنده ورود پول هوشمند به سهم است و مانند گذشته تکرار این عمل در یک سهم نشان از بازی بزرگ در سهم است، دقت کنید بد نیست بعضی از این فیلتر ها را سلیقه ای با هم ترکیب کنید، شاید فیلتر پول هوشمند جدیدی بوجود آوردید.

  • فیلتر ششم، فیلتر باکس اردر سنگین

(pd1) * (qd1) + (pd2) * (qd2) + (pd3) + (qd3) >1e10&&(pd1) != (tmax)

۶ . کد به کد

حتما به گوش شما خورده است، در فلان سهم کد به کد اتفاق افتاده.
کد به کد انتقال سهم از حقوقی به حقیقی است به صورت هدف دار همانطور که قبلا اشاره کردیم، عملیات سفته بازی و بازیگرانه اکثرا توسط حقیقی ها در بازار انجام می شود لذا انتقال سهم از حقوقی به حقیقی یک سیگنال معتبر برای پیدا کردن پول هوشمند در بازار به حساب می آید.
اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که این انتقال همراه با قدرت خریدار مناسب و حجم خوب بوده یا خیر.

  • فیلتر هفتم، فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی

کد به کد با فرمول بسیار ساده زیر قابل بررسی است، اما به این مهم توجه داشته باشید که این مقاله در راستای ساده کردن رصد بازار است، نکات بسیاری را می توان به این فیلتر اضافه کرد که سخت گیری آن را بیشتر می کند.
برای بدست آوردن این فیلتر ها می توانید استراتژی چریکی را از سایت ما تهیه کنید همین الان خرید کنید و خود را در بازار بیمه کنید.

(ct).Sell_N_Volume / (tvol) > 0.3

میزان مشارکت حقوقی در فیلتر بالا، ۳۰ در صد در نظر گرفته شده است برای سخت گیری بیشتر می توانید این عدد را به ۰٫۵ یا حتی بیشتر تغییر دهید.

دوره ارز دیجیتال
دوره ارز دیجیتال

 ۷ . جمع شدن صف فروش

یکی دیگر از نکات مهم در یک سهم، جمع شدن صف فروش سهم است اما باید توجه داشته باشید صفوفی که جمع آوری می شوند با قدرت مناسب و حجم مناسب همراه باشند.
حجم و قدرت معیاری مناسب جهت سنجش است اگر این مقایسه با خود سهم در روزهای گذشته انجام شود، شما باید بعد از جمع شدن سهم به تابلوی آن مراجعه کنید و حجم معامله شده را با میانگین حجم ماهیانه آن مقایسه کنید، اگر حجم بیشتر از میانگین ماه بود و قدرت مناسب در خریدار مشاهده کردید می توانید سهم را برای خرید مد نظر قرار دهید.

  • فیلتر هشتم

فیلتر جمع شدن صف فروش ( فیلتر ورود پول هوشمند در صف فروش )

صفوف فروش جمع آوری شده، این فیلتر سهامی را به شما نشان می دهند که صفوفشان جمع آوری شده و در حال مثبت شدن هستند مجدد خاطر نشان می کنم بدون در نظر داشتن یک استراتژی مدون دست به هیچ معامله ای نزنید داشتن این فیلتر ها به تنهایی نمی تواند شما را به موفقیت برساند. فیلتر ورود پول هوشمند امروز در واقع فیلتری است که در صف فروش می تواند ما را در نوسانات روزانه یاری کند.

true==function(){ if((tvol)>(bvol) && (pmin)== (tmin) && ((pl)-(pc))/(pl)*100>1.5 && (ct).Sell_CountI >= (ct).Buy_CountI && (tno)>20) { return true; }else{ return false; }}()

 ۸ . اردرگذاری در طی معاملات

مجدد به بررسی اردر گذاری ها بپردازیم، دقت کنید دوستان اگر سطوح اردر گذاری در سیستم معاملات در سمت خریداری به طرز محسوسی از سطوح اردر گذاری در سمت فروشنده بیشتر باشد، احتمال صف خرید شدن سهم به شدت زیاد است.
علت نیز کاملا مشخص است، زیرا اردرهای سنگین خرید باعث می شود اردرهای ناچیز فروش سریعا از بین بروند و سهم با ورود پول هوشمند به استقبال صف خرید برود.

  • فیلتر نهم

  فیلتر ورود پول هوشمند امروز

در این فیلتر میزان پول ورودی در اردرهای خریدار ۱۰ برابر اردرهای فروشنده است، که مثالی واضح از ورود پول هوشمند را برای ما مشخص می کند.
اگر فیلتر ورود پول هوشمند در بورس را در کنار این فیلتر قرار دهیم، و با توجه به فیلتر سرانه خرید حقیقی می توان خروجی ها در کنار هم مقایسه کرد و به یک نتیجه جامع رسید.
فیلتر ورود پول هوشمند امروز، برای بررسی خریدهای سنگین در سهام مختلف بازار تهیه شده، مهم ترین موضوع این است که بازیگر سهام حواسش به سهمش باشد و قصد بالا بردن آن را داشته باشد فیلتر ورود پول هوشمند امروز این مهم را به خوبی نشان می دهد.

(qd1) + (qd2) + (qd3) > 10*((qo1)+(qo2)+(qo3))&&(qo1)>0&&(qo2)>0&&(qo3)>0

فیلتر ورود و خروج پول هوشمند

با نگارش فیلترهایی مانند فیلتر بالا تا حدودی می توان درک کرد که پول به چه صورتی در یک نماد وارد و خارج می شود، فیلتر پول هوشمند در بورس در واقع یک فیلتر به تنهایی نیست بلکه رصد کردن بازار به واسطه چندین فیلتر در کنار یک دیگر است که می تواند تمایز بین یک نماد با نماد دیگر را برای ما روشن کند و تا حدود زیادی ما را متوجه ورود و خروج پول هوشمند در بازار نماید.

 ۹ . تعداد خریداران و فروشندگان

باید توجه داشته باشید، هرچه تعداد خریداران کمتر از فروشندگان باشد و در کنار آن سهم به صورت متعادل یا مثبت معامله شود به نوعی ورود پول هوشمند به آن اتفاق افتاده است.
در سرانه خرید نسبت نقدینگی را به صورت کامل سنجیدیم اما اینجا با مقایسه تعداد خریداران حقیقی و حجم خرید انها سعی داریم به ورود پول هوشمند واقف شویم.

  • فیلتر دهم، فلیتر شناسایی پول هوشمند

در فیلتر ذیل تعداد فروشندگان ۲ برابر خریداران است، اما برای سخت گیری بیشتر می توانید آن را به ۳ یا حتی ۴ تغییر دهید .
دقت کنید در طی بازار باید این فیلتر ها را چک کنید تا به نحوه کارایی آنها مسلط شوید.
اما به هیچ عنوان بدون نگاه دقیق به نمودار و روند سهم به سهمی ورود نکنید، برای دریافت استراتژی تکنیکالی رایگان می توانید به صفحه استراتژی مووینگ اوریج ها مراجعه کنید.

(((ct).Buy_I_Volume) / ((ct).Buy_CountI)) > 2* (((ct).Sell_I_Volume)/((ct).Sell_CountI))

 

 ۱۰ . سهامی که در آستانه صف خرید قرار دارند

یکی دیگر از نکاتی که بسیار به آن توجه می شود، سهام در آستانه صف خرید هستند اگر سهمی در آستانه صف خرید و یا همراه با صف خرید سبک باشد، حجم خوب معامله کرده باشد و در کنار ان قدرت خریدار مناسب باشد با قرار گیری در صف خرید سهم می توانید سهم خوبی را شکار کنید که پول هوشمند به آن ورود کرده است.

پیشنهاد می کنیم مقالات ارز دیجیتال ما را نیز مطالعه کنید، از استخراج بیت کوین با کامپیوتر گرفته تا نوسان گیری ارز دیجیتال، سایت تبدیل ارز، حداقل میزان خرید بیت کوین و حتی دوره رایگان ارز دیجیتال به صورت کاملا دقیق و حرفه ای نگارش و تهیه شده حتما استفاده کنید.

  • فیلتر یازدهم، فیلتر صف خرید

سهام در آستانه صف خرید یا همراه با صف خرید سبک زیر حجم مبنا

(pd1) == (tmax) && (qd1)>=0.2*(bvol) && (qd1)<=(bvol)
  • فیلتر دوازدهم، آستانه صف خرید

در این فیلتر سهامی را بررسی می کنیم، که در قیمت نزدیک به صف خرید در حال معامله شدن هستند اما صف خرید نشده اند.

(po1)<= (tmax) && (po1)>= (tmax)-1 && (pd1)<(tmax)

 ۱۱ . rsi سهم بسیار مهم است

اگر در مورد rsi مطالعه نداشتید به مقاله اوسیلاتور rsi مراجعه کنید و اطلاعات کاملی از این اوسیلاتور بدست آورید.
یکی از امکانات خوب سایت بورس نگارش فیلتر های دلخواه است، در کنار فیلتر های عرضه و تقاضای تابلو شما می توانید اندیکاتورها و اسیلاتور های معروف را در قالب فیلتر نگارش کنید و از آنها استفاده کنید.

  • فیلتر سیزدهم، فیلتر rsi

فیلتر rsi بالای ۷۰ و پایین تر از ۳۰ جز دو سیگنال مهم تکنیکال به حساب می آید، rsi بالای ۷۰ اشباع خرید است و rsi زیر ۳۰ اشباع فروش:

true==function()
{
var sumgain=function()
{
var gain=0;
var n;

for(n=0; n < 14; n++)
{
  if ( [ih] [n].PClosing > [ih] [n].PriceYesterday )
  {
   gain += ( [ih] [n].PClosing - [ih] [n].PriceYesterday );
  }
}
return gain/14;
};
var sumloss=function()
{
var loss=0;
var n;
for(n=0; n < 14; n++)
{
  m=n+11
  if ( [ih] [n].PClosing < [ih] [n].PriceYesterday )
  {
   loss += - ( [ih] [n].PClosing - [ih] [n].PriceYesterday );
  }
}
return loss/14;
};
(cfield0)=sumgain();
(cfield1)=sumloss();
(cfield2)=Math.round(100-(100/(1+(cfield0)/(cfield1))));
return true;
}()
var SIGNAL
if ( (cfield2) < 30 && (tvol)>10000 ) {
SIGNAL="خريد"
}
else
{
if ( (cfield2) > 70 && (tvol)>10000 ) {
SIGNAL="فروش"
}
else
{
SIGNAL=""
}
}
(cfield1)=SIGNAL

 

 ۱۲ . ترکیب rsi و سرانه خرید

خوب همینطوری که تا به اینجای کار متوجه شدید، با اسیلاتور rsi قصد داریم اشباع خرید یا فروش سهام رو مشخص کنیم، از طرفی میتونیم قدرت و سرانه خرید رو از فیلتر های قبلی به این فیلتر اضافه کنیم.
اگر در اشباع فروش قدرت خریدار زیاد بشه میتونه سیگنال قوی خرید به ما بده یا اگر در اشباع خرید قدرت فروشنده زیاد بشه می تونه سیگنال قوی فروش به ما بده پس با ترکیب فیلتر ها با همدیگه میتونیم کل بازار رو رصد کنیم و ورود و خروج پول هوشمند رو کامل درک کنیم.

  • فیلتر چهاردهم، فیلتر rsi و قدرت خریدارن حقیقی

ترکیب اشباع خرید و فروش با قدرت خریدار، بدلیل طولانی بودن و امکان خطا در نگارش این فیلتر در سایت، این فیلتر و کلیه فیلتر ها در فایل تکست برای دانلود انتهای مقاله قرار گرفته است

تحلیل روزانه بورس دی ماه ۱۳۹۹

6

به عکس بالا دقت کنید rsi در ستون اول و سرانه خرید و فروش در ستون دوم نمایش داده شده است، این فیلتر به صورت کاملا کاربردی ورود و خروج نقدینگی هوشمند را به نمایش می گذارد

true==function()
{

var CalculateRSI =function(period){

var len=20;

for (var i = 0; i < len ; i++) { var rec=[ih][len-1-i]; var change=rec.PClosing-rec.PriceYesterday; if (change> 0) {
rec.gain=change;
rec.loss=0;
}
else
{
rec.gain=0;
rec.loss=-change;
}
}

// Calculate first "average gain" and "average loss"
var gainSum=0;
var lossSum=0;

for (var i = 0; i < period; i++) {
var rec=[ih][len-1-i];
gainSum += rec.gain;
lossSum += rec.loss;
}

var averageGain=gainSum /period;
var averageLoss=lossSum / period;

// Calculate subsequent "average gain" and "average loss" values
for (var i = period + 1; i < len; i++) {
var rec=[ih][len-1-i];

averageGain=(averageGain* (period - 1) + rec.gain) / period;
averageLoss=(averageLoss* (period - 1) + rec. loss)/ period;

rec.averageGain=averageGain;
rec.averageLoss=averageLoss;
}

// Calculate RSI
var RS = 0; // Relative strength
var RSIndex = 0; // Relative strength index

for (var i = period + 1; i < len; i++)
 { var rec=[ih][len-1-i]; RS = rec.averageGain/ rec.averageLoss; RSIndex = 100 - 100 / (1 + RS); rec.rsi=RSIndex; } }; 
if(typeof [ih][0].rsi=="undefined") CalculateRSI(14); 
(cfield0)=Math.floor([ih][0].rsi); 
var a=Math.round((((((ct).Buy_I_Volume*(pc))/(ct).Buy_CountI)/10000000))*100)/100;
var b=Math.round((((((ct).Sell_I_Volume*(pc))/(ct).Sell_CountI)/10000000))*100)/100;
var c=Math.round((a/b)*100)/100;
var d=Math.round((b/a)*100)/100;
(cfield1)="s_kh=" +a +"s_f=" +b;
(cfield2)="ghodrat_kh=" +c ;

if( ([ih][0].rsi>70 || [ih][0].rsi<30 ) && c>2)
return true;
else
return false;

}()

 

 ۱۳ . سهام در کف ۶۶ روزه

دوستان آنچه با هم تا به اینجای کار دیدیم نکات مهمی است که شاید در بسیاری از دوره ها به فروش می رسد و در سایت ما به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است، یکی از نکاتی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم کف قیمتی ۳ ماهه سهم هاست، اگر سهمی در کف ۳ ماهه خودش قرار گرفته باشد و بعد از مدتی با تحرکات قیمتی و افزایش قدرت خریدار رو به رو شود احتمال نوسان در سهم به شدت افزایش می یابد و سهم احتمالا به صورت شارپی بازدهی مناسبی در کوتاه مدت نصیب نوسان گیران می کند.

  • فیلتر پانزدهم، فیلتر سهام هایی که در کف قیمت هستند

شناسایی سهام در کف ۶۶ روزه که ۳ ماه معاملاتی بورس تهران به حساب می آید، شما می توانید برای سخت گیری کمتر عدد ۶۶ رو به ۴۴ یا ۲۲ تغییر دهید یا حتی آن را افزایش دهید.

true==function()
{
var MinPrice=function(){

var min=[ih][0].PriceMin;
var ipos;

for(ipos=0;ipos<66;ipos++)
if(min>[ih][ipos].PriceMin)
min=[ih][ipos].PriceMin;

return min;
};

if((pl)<MinPrice())
{
return true;
}
else
{
return false;
}
}()

 

 ۱۴ . داشتن استراتژی محکم و استوار بر پایه بک تست

در بازار بورس تهران و هر بازار مالی دیگری داشتن استراتژی معاملاتی و مدیریت ریسک و سرمایه اهمیت بسیار بالایی دارد، اما نکته بسیار مهم تر از داشتن استراتژی، داشتن بک تست معتبر از استراتژی در گذشته بازار است که چراغ راهی برای ادامه مسیر ما در آینده بازار خواهد بود.
ما باید به خوبی بدانیم که استراتژی ما چند درصد در بازار موفق بوده است، برای فیلتر های نگارش شده در tsetmc نیز این مسئله صادق است اگر فیلتری را در گذشته بازار تست نکرده اید بسیار با احتیاط از آن استفاده کنید یا حداقل با ترکیب پرایس اکشن با آن خود را در بازار بیمه کنید، ما در دوره استراتژی چریکی به طور کامل فیلتر های خود را تست کرده ایم که ویدیوی آن در آپارات و صفحه محصول فیلم استراتژی چریکی موجود است.
پیشنهاد می کنیم مقالات مربوط به فارکس را نیز مطالعه کنید، از مقاله اصطلاحات فارکس، اهرم در فارکس، سواپ در فارکس، ساعت کار فارکس شروع کنید بازار فارکس یک بازار برای درآمد روزانه دلاری است.

 ۱۵ . درصد موفقیت هر استراتژی در هر سهمی متفاوت است…

این نکته شاید بزرگترین مسئله ای باشد که معامله گران با آن رو به رو هستند، به طور مثال شما دو فیلتر مشخص برای نوسان گیری یا خرید سهام دارید، آیا می دانید این فیلتر ها در گذشته چند بار سهم x را نمایش داده و بعد از آن بازدهی مناسب در سهم به جود آمده است؟؟
اینکه استراتژی ۱ ما ممکن است در سهم y جوابگو باشد ولی در سهم x خیر نکته ی بسیار مهمی است که ما را به این فکر وا می دارد که حتما به سراغ فیلترهایی تست شده در گذشته بازار برویم، به شما توصیه می کنم فیلم تست فیلتر اختصاصی شکار روند بروی سهام بازار به همراه نتاج آن را ببنید تا متوجه شوید که این امر چقدر مهم حیاتی است.

  • فیلتر شانزدهم، فیلتر قیمت آخرین معامله بیشتر از قیمت پایانی

قیمت پایانی و آخرین قیمت اگر اختلاف معناداری داشته باشند، تزریق نقدینگی به سهم مشخص و واضح است در اینجا فیلتری داریم که قیمت پایانی آن با آخرین معامله آن بیش از ۳ درصد فاصله دارد (سهامی که از منفی به مثبت ۳ آمده اند):

true==function(){if ( (plp)-(pcp)>=3)return true;}()

فیلتر الگوهای کندل استیک

  • فیلتر هفتدهم

فیلتر الگوی چکش

همین طور همه شما دوستان می دونید یکی از به روز ترین روش های معاملاتی پرایس اکشن است، در ادامه سعی داریم چند الگوی مهم کندلی پرایس اکشن رو به صورت فیلتر در اختیارتون قرار بدیم، پیشنهاد دارم حتما استراتژی تلفیقی پرایس اکشن و تابلوخوانی رو مطالعه کنید. در مقاله “ اصول تابلو خوانی ” این مطلب آموزش داده شده است .
فیلتر چکش یکی از پر کاربردترین الگوهای پرایس اکشن، به صورت کاملا رایگان در اختیار دوستان قرار گرفت.

(pl)>(pf) && ((pmax)-(pmin))/((tmax)-(tmin))>0.7 && ((pmax)-(pf))/((pf)-(pmin))<0.5 && ((pmax)-(pl))/((pl)-(pf))<0.3 && (tno)>20
  • فیلتر هجدهم، فیلتر الگوی سنجاقک

فیلتر الگوی سنجاقک، الگوی کندلی معروف دیگری است در پرای اکشن تقدیم شما

(pmin)*1.05<(pl) && (pl) == (pf) && (pf) > (pc)&&(pmax)==(pl)
  • فیلتر نوزدهم، فیلتر rsi (تکمیلی)

در فیلتر rsi به صورت واضح عدد حال حاضر اندیکاتور rsi را مشاهده می کنید، با کلیک بروی ستوی این عدد، می توانید به صورت صعودی یا نزولی آنها را مرتب کنید.
عدد زیر ۳۰ به معنای اشباع فروش و عدد بالای ۷۰ اشباع خرید در این اندیکاتور است.

به عکس زیر توجه کنید

7اعداد ستون اول نشان سهامی را نشان می دهند که rsi آنها ۱۰۰ است و ریسک خرید در این نمادها بالاتر از باقی سهام بازار است.
اما در شکل زیر rsi زیر ۳۰ را می بینید، حال کافیست به این فیلتر سرانه خرید را نیز اضافه کنیم دید بسیار عالی را به ما می دهد در آینده فیلتر ترکیبی از rsi را برای شناسایی پول هوشمند داخل بورس نگارش خواهیم کرد.
فیلتر rsi تقدیم دوستان همراه سایت شکار روند:

true==function()
{
var CalculateRSI =function(period){var len=20;for (var i = 0; i < len ; i++)
{ var rec=[ih][len-1-i];
var change=rec.PClosing-rec.PriceYesterday; 
if (change> 0) {rec.gain=change;rec.loss=0;}
else{rec.gain=0;rec.loss=-change;}}// Calculate firs "average gain" and "average loss"
var gainSum=0;
var lossSum=0;
for (var i = 0; i < period; i++)
{var rec=[ih][len-1-i];gainSum += rec.gain;lossSum += rec.loss;}
var averageGain=gainSum /period;var averageLoss=lossSum / period;// Calculate subsequent "average gain" and "average loss" values
for (var i = period + 1; i < len; i++) 
{var rec=[ih][len-1-i];
averageGain=(averageGain* (period - 1) + rec.gain) / period;averageLoss=(averageLoss* (period - 1) + rec. loss)/ period;rec.averageGain=averageGain;
rec.averageLoss=averageLoss;}// Calculate RSI
var RS = 0; 
// Relative strength
var RSIndex = 0; // Relative strength index
for (var i = period + 1; i < len; i++) { var rec=[ih][len-1-i]; RS = rec.averageGain/ rec.averageLoss; RSIndex = 100 - 100 / (1 + RS); rec.rsi=RSIndex; } }; 
if(typeof [ih][0].rsi=="undefined") CalculateRSI(14); 
(cfield0)=Math.floor([ih][0].rsi); 
if( [ih][0].rsi>80 || [ih][0].rsi<20)
return true;
else
return false;}()
  • فیلتر بیستم، فیلتر سهامی که ۴ روز متوالی منفی بوده اند (فیلتر اصلاح سنگین)

سهامی که ۴ روز پشت هم منفی یا صف فروش باشند، میتوانند در کوتاه مدت جذب کننده پول هوشمند باشند.
به این ترتیب پول هوشمند در این نماد ها سعی در نوسان گیری روزانه یا ساعتی می کند، با فیلتر کردن این نمادها می توانید به محض مشاهده رنج مثبت در آنها برای نوسان گیری اقدام کنید.
فقط توجه داشته باشید برای نوسان گیری و خرید سهام با نمودار سهم توجه ویژه داشته باشید.

[ih][3].Pclosing > [ih][2].Pclosing && [ih][2].Pclosing > [ih][1].Pclosing && [ih][1].Pclosing > [ih][0].Pclosing
  • فیلتر بیست و یکم، فیلتر پیش بینی بازار فردا

این فیلتر برای پیش بینی بازار، سهامی را که ب احتمال بسیار زیاد فردا مثبت خواهند بود را در فیلتر نشان می دهد.
این فیلتر را حتما با نمودار و روش های معاملاتی پرایس اکشن یا تکنیکال همراه کنید و بدون استراتژی از هیچ یک از فیلترهای نگارش شده استفاده نکنید.

(tno)>50&&(tvol)>(bvol)&&(bvol)<=7000000&&(plp)>=(pcp)+ 1.5&&(eps)>0
  • فیلتر بیست و دوم، فیلتر افت بیش از ۲۰ درصد در یکماه اخیر

همیشه بعد از افت سنگین نمادها معمولا در قیمتی کف سازی انجام می شود، بعد از ان احتمال حرکت سریع و شارپ این سهم وجود دارد.
البته باید توجه کرد که روند سهم در کوتاه مدت و میان مدت چگونه است، در کنار آن نیز باید مقاومت های پیش روی سهم به شکل دقیق بررسی شود، اگر در مورد پرایس اکشن اطلاعاتی ندارید می توانید در دوره استراتژی چریکی شرکت کنید تا هم تابلوخوانی را عمیق و درست فرا گیرید و هم پرایس اکشن و نمودار را به شکل کامل درک کنید.

([ih][20].PriceMax-(pl))/[ih][20].PriceMax>0.2
  • فیلتر بیست سوم

فیلتر ورود پول هوشمند قوی

فیلتر الگوی ساعت (فیلتر الگوی ساعت، ترکیبی با حجم، قدرت و سرانه خرید)

فیلتر ورود پول هوشمند قوی ترکیبی از قدرت، سرانه، حجم و نوسان در طی بازار در سهام خاص بازار است.
در فیلتر الگوی ساعت ما شاهد به وجود آمدن حالتی در سهام هستیم، که به شدت سهم را برای نوسان گیری محیا می کند، سهم در ابتدا منفی است و بعد از مدتی مثبت شده و ادامه کار را با مثبت دنبال می کند.
حال اگر این فیلتر با سرانه خرید، قدرت و حجم ترکیب شود، تیک ساعتی بسیار پر قدرت در بازار قابل تشخصی خواهد بود.
در فیلتر ورود پول هوشمند ما تمامی موارد ذکر شده را با هم ترکیب کردیم، فیلتر طلایی اول ما تیک ساعت پر قدرت در بازار را تشخیص می دهد، باز هم ذکر می کنیم بدون در نظر گرفتن شرایط نمودار و استراتژی شخصی از هیچ فیلتری در بازار استفاده نکنید.
فیلتر ورود پول هوشمند، به طور کلی نگاهی به نمودار عرضه و تقاضا و البته تابلوخوانی سهم دارد، معمولا بازیگران در قیمتهایی شروع به رنج کشی مثبت در سهام می کنند، این رنج کشی ها می تواند کندل هایی با الگوی ساعت را به وجود آورد حال اگر این موضوع با فیلتر تابلوخوانی مناسب مثله قدرت و سرانه خرید همراه شود، احتمال فیلتر ورود پول هوشمند ما به شدت افزایش می یابد یعنی ما توانستیم پول هوشمند را در رنج زدن های قوی آنها متوجه شویم و با توجه به استراتژی شخصی به سهم ورود کنیم.

var sum = 0 ;
for(var i = 0 ; i<=20;i++)
{sum=sum+[ih][i].QTotTran5J;}
var mhm = sum / 21 ;
if ((tvol)> 2* mhm && (plp)-(pcp)>3 && (pd1)< (tmax))
{
var s_kh= Math.round(((((ct).Buy_I_Volume*(pc))/(ct).Buy_CountI))/10000000);
var s_f =Math.round((((ct).Sell_I_Volume*(pc))/(ct).Sell_CountI)/10000000);
(cfield0)= s_kh ;
(cfield1)=s_f;
(cfield2)=Math.round(s_kh/s_f);
}
  • فیلتر بیست و چهارم، فیلتر معاملات بلوکی

یکی از نکاتی که در رشد سهام موثر است معاملات بلوکی در نماد دوم هر سهم است. معمولا تغییرات بنیادین در مدیریت یک شرکت یا انتقال سهام عمده به سهامداران جدید باعث به وجود آمدن روند های جدید در نماد های بازار بورس می شود در فیلتر زیر معاملات بلوکی را به راحتی می توان رصد کرد.

(l18)[(l18).length-1]=='2'
  • فیلتر بیست پنجم، فیلتر خروج پول هوشمند

اول.

تا به اینجا فقط درباره ورود پول هوشمندصحبت کردیم، فیلتر هایی را مطرح کردیم که درآنها پول هوشمند به سهام مختلف ورود داشته، در کنار فیلتر ورود پول هوشمند باید نگاهی به خروج آن نیز داشته باشیم تا شاید بتوانیم راحت تر و به موقع تر نسبت به خروج از سهام بازار تصمیم گیری کنیم.
فیلتر خروج پول هوشمند، یکی از مهم ترین فیلتر های بازار است که در راستای اصلاح پرتفو (سبد سهام) مورد استفاده قرار می گیرد، در محصول ربات هوشمند این مقوله به تفضیل بررسی شده است.

(tvol)>[is6]&&((ct).Buy_I_Volume/(ct).Buy_CountI)<((ct).Sell_I_Volume/(ct).Sell_CountI)
  • فیلتر بیست و ششم، فیلتر استوکاستیک

اشباع خرید و فروش، یکی از مهمترین عوامل خرید و فروش سهام در بازار بورس است، اینکه ما متوجه شویم در چه زمانی به نقطه رسیده ایم که دیگر سهم بیش از آن قادر به رشد یا افت نیست می تواند ما را در خرید و فروش به موقع در بازار به خوبی راهنمایی کند، در مورد این مطلب و استفاده از اندیکاتورهای معتبر جهت تشخیص اشباع خرید و اشباع فروش به زودی مقاله ای مفصل انتشار خواهیم داد اما تا آن موقع می توانید از فیلتر زیر جهت فیلتر سهام با استوکاستیک مناسب استفاده کنید.

true==function()
{
    
    if([ih][0].PClosing!=(pc) && [ih][0].ZTotTran!=(tno) && [ih][0].QTotCap!=(tval)){
        var len=[ih].length;
        if(typeof [ih][0].fixed =='undefined'){
            for(var i=len;i>0;i--){
                if(typeof [ih][i] =='undefined'){
                    [ih][i]={};
                }
                [ih][i].PriceFirst=[ih][i-1].PriceFirst;
                [ih][i].PClosing=[ih][i-1].PClosing;
                [ih][i].PDrCotVal=[ih][i-1].PDrCotVal;
                [ih][i].ZTotTran=[ih][i-1].PriceFirst;
                [ih][i].QTotTran5J=[ih][i-1].QTotTran5J;
                [ih][i].QTotCap=[ih][i-1].QTotCap;
                [ih][i].PriceChange=[ih][i-1].PriceChange;
                [ih][i].PriceMin=[ih][i-1].PriceMin;
                [ih][i].PriceMax=[ih][i-1].PriceMax;
                [ih][i].PriceYesterday=[ih][i-1].PriceYesterday;
            }
            [ih][0].fixed=1;
        }
        [ih][0].PriceFirst=(pf);
        [ih][0].PClosing=(pc);
        [ih][0].PDrCotVal=(pl);
        [ih][0].ZTotTran=(tno);
        [ih][0].QTotTran5J=(tvol);
        [ih][0].QTotCap=(tval);
        [ih][0].PriceChange=(pcc);
        [ih][0].PriceMin=(pmin);
        [ih][0].PriceMax=(pmax);
        [ih][0].PriceYesterday=(py);
    }
    
    function findMax(inp1,day,start){
        
        var max=0;
        
        for(var i=start;i<day+start;i++){
            
            if( [ih][i][inp1] > max ){
                
                max=[ih][i][inp1];
                
            }
            
        }
        
        return max;
    
    }
    
    function findMin(inp1,day,start){
        
        var min=1000000000;
        
        for(var i=start;i<day+start;i++){
            
            if( [ih][i][inp1] < min ){
                
                min=[ih][i][inp1];
                
            }
            
        }
        
        return min;
    
    }
    
    function k_percent(day,start){
        
        var Kp=100*(([ih][start].PDrCotVal-findMin('PriceMin',day,start))/(findMax('PriceMax',day,start)-findMin('PriceMin',day,start)));
        
        return Kp;
        
    }
    
    function d_percent(day,n,start){
        
        var sum=0;
        
        for(var i=start;i<n+start;i++){
            sum+=k_percent(day,i);
        }
        
        var Dp=sum/n;
        
        return Dp;
        
    }
    
    function signal_stoch(day,n,m,start){
        
        var sum=0;
        
        for(var i=start;i<m+start;i++){
            
            sum+=d_percent(day,n,i);
            
        }
        
        var sl=sum/m;
        
        return sl;
        
    }
    
    (cfield0)=parseFloat(k_percent(21,0).toFixed(2));
    (cfield1)=parseFloat(d_percent(21,5,0).toFixed(2));
    (cfield2)=parseFloat(signal_stoch(21,5,7,0).toFixed(2));
    
    if(d_percent(21,5,2)<signal_stoch(21,5,7,2) && d_percent(21,5,0)>signal_stoch(21,5,7,0))
    return true;

  
}()

 

سهام شارپی (فیلتر های اختصاصی شکار روند)
  • فیلتر بیست و هفتم

فیلتر ورود پول هوشمند در کف

در فیلتر ورود پول هوشمند در کف سعی کردیم، حمایت های نزدیک سهام را در نظر بگیریم و در کنار آن حجم را نیز به شدت تحت نظر داشتیم.
همانطور که گفته شد حجم یکی از نکاتی است که شما در طراحی فیلتر ورود پول هوشمند باید به کار بگیرید، باید بدانیم تنها جایی که بازیگران بازار نمی توانند خود را پنهان کنند حجم است.
ورود پول هوشمند در کف همواره با حجم های نا متعارف در سهام برابری می کند البته متغیر های زیاد دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را حتما در فیلتر درج کنیم.
در فیلتر زیر حجم نامتعارف به همراه کف قیمتی یا حمایت، به عنوان متغیر اصلی در نظر گرفته شده در سی فیلد 0 شاهد عدد حمایت و در سی فیلد 1 شاهد عدد مقاومت می باشید.
فیلتر ورود پول هوشمند در کف، جزء فیلتر هایی است که برای استفاده از آن باید به پرایس اکشن یا تکنیکال مسلط باشید، به طور کلی تلفیقی از پرایس اکشن و تابلو خوانی می تونه برای شما استراتژی دائما سود ده در بازار باشه.

true==function()
{
    if([ih][0].PClosing!=(pc) && [ih][0].ZTotTran!=(tno) && [ih][0].QTotCap!=(tval)){
        var len=[ih].length;
        if(typeof [ih][0].fixed =='undefined'){
            for(var i=len;i>0;i--){
                if(typeof [ih][i] =='undefined'){
                    [ih][i]={};
                }
                [ih][i].PriceFirst=[ih][i-1].PriceFirst;
                [ih][i].PClosing=[ih][i-1].PClosing;
                [ih][i].PDrCotVal=[ih][i-1].PDrCotVal;
                [ih][i].ZTotTran=[ih][i-1].PriceFirst;
                [ih][i].QTotTran5J=[ih][i-1].QTotTran5J;
                [ih][i].QTotCap=[ih][i-1].QTotCap;
                [ih][i].PriceChange=[ih][i-1].PriceChange;
                [ih][i].PriceMin=[ih][i-1].PriceMin;
                [ih][i].PriceMax=[ih][i-1].PriceMax;
                [ih][i].PriceYesterday=[ih][i-1].PriceYesterday;
            }
            [ih][0].fixed=1;
        }
        [ih][0].PriceFirst=(pf);
        [ih][0].PClosing=(pc);
        [ih][0].PDrCotVal=(pl);
        [ih][0].ZTotTran=(tno);
        [ih][0].QTotTran5J=(tvol);
        [ih][0].QTotCap=(tval);
        [ih][0].PriceChange=(pcc);
        [ih][0].PriceMin=(pmin);
        [ih][0].PriceMax=(pmax);
        [ih][0].PriceYesterday=(py);
    }
function avg (day)
{
var sum=0;
for (var i=0;i<day;i++)
{
sum+=[ih][i].QTotTran5J
}
var miangin=sum/day;
return miangin;
}
var natije=avg(1)/avg(22);
var day=9;//ãÔÎÕ ˜ÑÏä ÊÚÏÇÏ ÑæÒ ÈÑÇí ÊÔÎíÕ ÍãÇíÊ æ ãÞÇæãÊ
var hemayat=new Array();
var moghavemat=new Array();
var len=[ih].length;
for (var i=0;i<len;i++)
{
[ih][i].peak=0;
[ih][i].bottom=0;
if (i>day && i<len-day)
{
[ih][i].peak=[ih][i].PriceMax;
[ih][i].bottom=[ih][i].PriceMin;

for (var j=i-day;j<i+day;j++)
{
if ( [ih][i].peak <  [ih][j].PriceMax) [ih][i].peak=0;
if ( [ih][i].bottom >  [ih][j].PriceMin) [ih][i].bottom=0;
}
if ([ih][i].peak!=0)
{
moghavemat.push([ih][i].peak)
}
if ([ih][i].bottom!=0)
{
hemayat.push([ih][i].bottom)
}
}
}
var max=0;
for (var i=0;i<moghavemat.length;i++)
{
    if (moghavemat[i] > max )
        {
            max=moghavemat[i]
        }
}
var min=1000000000000000000;
for (var i=0;i<hemayat.length;i++)
{
    if (hemayat[i] < min )
        {
            min=hemayat[i];
        }
}
if ( (pl) > min && (pl) < min*1.07 && natije > 1  )
{
(cfield0)=min;
(cfield1)=max;
return true;
}
}()
  • فیلتر بیست و هشتم

فیلتر خروج پول هوشمند

دوم.

یکی از اصلی ترین سوالات مطرح در بین معامله گران بورس تهران این است که آیا می توان خروج پول هوشمند را از سهام متوجه شد، این امر بسیاری از مولفه های بازار را نیاز دارد اما در اینجا ما به تعداد اندکی از آنها اشاره می کنیم زیرا مجال و فرصت بررسی کلیه متغیر ها وجود ندارد.
در زیر فیلتری را برای شما قرار دادیم که از طریق آن می توانید رصد کنید که کدام یک از سهام بازار خروج پول هوشمند داشته اند در این مقاله ما فیلتر ورود و خروج پول هوشمند را به صورت کامل مطرح کرده ایم ولی باز هم اذعان می داریم هیچ فیلتری نمی تواند به تنهایی بار استراتژی دقیق را به دوش بکشد و حتما برای ورود و خروج به یک سهم نیازمند استراتژی مدون و تست شده هستیم.

(py)<(pf)&&(py)<(pmax)&&(tvol)>1.5*(([ih][0].QTotTran5J+[ih][1].QTotTran5J+[ih][2].QTotTran5J+[ih][3].QTotTran5J+[ih][4].QTotTran5J+[ih][5].QTotTran5J+[ih][6].QTotTran5J+[ih][7].QTotTran5J+[ih][8].QTotTran5J+[ih][9].QTotTran5J+[ih][10].QTotTran5J+[ih][11].QTotTran5J+[ih][12].QTotTran5J+[ih][13].QTotTran5J+[ih][14].QTotTran5J+[ih][15].QTotTran5J+[ih][16].QTotTran5J+[ih][17].QTotTran5J+[ih][18].QTotTran5J+[ih][19].QTotTran5J+[ih][20].QTotTran5J+[ih][21].QTotTran5J+[ih][22].QTotTran5J+[ih][23].QTotTran5J+[ih][24].QTotTran5J+[ih][25].QTotTran5J+[ih][26].QTotTran5J+[ih][27].QTotTran5J+[ih][28].QTotTran5J+[ih][29].QTotTran5J)/30)&&((ct).Buy_I_Volume/(ct).Buy_CountI)<((ct).Sell_I_Volume/(ct).Sell_CountI)&&(pl)<=(pc)&&(plp)<0&&(py)>(pc)&&(py)>(pl)
  • فیلتر بیست و نهم

فیلتر کراس رو به بالای مکدی

به یکی از پر طرفدارترین اسیلاتورهای نرم افزار های تحلیلی رسیدیم، مکدی یکی از بهترین اندیکاتور یا اسیلاتورهای مطرح است. ما نیز در مقالاتی همچون ” تحلیل شاخص کل ” چنین تحلیل هایی را بررسی نموده ایم که می توانید مطالعه نمایید .

ما در اینجا نوعی از سیگنال مکدی را استفاده کردیم و آن را در قالب فیلتر برای شما نگارش کرده ایم، فیلتر مثبت شدن مکدی یک فیلتر ورود پول هوشمند قوی است اما باز هم تاکید می کنیم به هیچ عنوان آن را به تنهایی به کار نبندید، حتما باقی فیلترهای ورود پول هوشمند این صفحه و همچنین فیلتر سرانه خرید حقیقی باید در کنار مثبت شدن فاز مکدی به کار گرفته شود.
ورود پول هوشمند فیلتر ی است که قطعیتی در آن وجود ندارد و باید حتما از چند فیلتر ورود پول هوشمند در کنار هم استفاده کنیم.

 

true==function()
{
    
    if([ih][0].PClosing!=(pc) && [ih][0].ZTotTran!=(tno) && [ih][0].QTotCap!=(tval)){
        var len=[ih].length;
        if(typeof [ih][0].fixed =='undefined'){
            for(var i=len;i>0;i--){
                if(typeof [ih][i] =='undefined'){
                    [ih][i]={};
                }
                [ih][i].PriceFirst=[ih][i-1].PriceFirst;
                [ih][i].PClosing=[ih][i-1].PClosing;
                [ih][i].PDrCotVal=[ih][i-1].PDrCotVal;
                [ih][i].ZTotTran=[ih][i-1].PriceFirst;
                [ih][i].QTotTran5J=[ih][i-1].QTotTran5J;
                [ih][i].QTotCap=[ih][i-1].QTotCap;
                [ih][i].PriceChange=[ih][i-1].PriceChange;
                [ih][i].PriceMin=[ih][i-1].PriceMin;
                [ih][i].PriceMax=[ih][i-1].PriceMax;
                [ih][i].PriceYesterday=[ih][i-1].PriceYesterday;
            }
            [ih][0].fixed=1;
        }
        [ih][0].PriceFirst=(pf);
        [ih][0].PClosing=(pc);
        [ih][0].PDrCotVal=(pl);
        [ih][0].ZTotTran=(tno);
        [ih][0].QTotTran5J=(tvol);
        [ih][0].QTotCap=(tval);
        [ih][0].PriceChange=(pcc);
        [ih][0].PriceMin=(pmin);
        [ih][0].PriceMax=(pmax);
        [ih][0].PriceYesterday=(py);
    }
    
    function SMA(start,day,type){
        var sum=0; 
        for(var i=start;i<start+day;i++){
            sum+=[ih][i][type];
        } 
        var SMA=sum/day;
        return SMA;
    }
    function EMA(start,day,type){
        var len=[ih].length;
         if(type=='MACD'){
            var loop_start=len-26;
        }else{
            var loop_start=len-day;
        } 
        var first=SMA(loop_start,day,type);
        var alpha=2/(day+1);
        for(var i=loop_start;i>=0;i--){
            if(i==loop_start){
                [ih][i].EMA=first;
            }else{
                [ih][i].EMA=([ih][i][type]-[ih][i+1].EMA)*alpha+[ih][i+1].EMA;
            }
        }  
        return [ih][start].EMA;    
    }
    var len=[ih].length;
    for(var i=0;i<len;i++){
        [ih][i].MACD=EMA(i,12,'PDrCotVal')-EMA(i,26,'PDrCotVal');
    }
    var signal=EMA(0,9,'MACD');
    var signal_before=EMA(2,9,'MACD');
    var histo_today=[ih][0].MACD-signal;
    var histo_before=[ih][2].MACD-signal_before;
    (cfield0)=parseFloat([ih][0].MACD.toFixed(2));
    (cfield1)=parseFloat(signal.toFixed(2));
    (cfield2)=parseFloat(histo_today.toFixed(2));
    if( histo_today >0 && histo_before < 0 )
    return true;
}()

فیلتر سی ام

فیلتر سهام خشک شده

در بازار بورس ایران بدلیل نداشتن اطلاعات دقیق از میزان شناوری واقعی سهام خشک شدن سهام قابل تشخیص نیست، منظور از خشک شدن سهام کاهش شناوری آن در کف بازار است.
اما اگر به کم شدن حجم سهام در چند ماه اخیر توجه کنید و همزمان ببینید که سهمی در فیلتر شناسایی پول هوشمند آمده است، به احتمال زیاد حجم زیادی از شناوری سهم دیگر در کف بازار موجود نیست حالا می توانید این فیلتر را در کنار فیلتر هایی چون سرانه خرید یا فیلتر کد به کد قرار دهید هر چه شواهد بیشتری مبنی بر تزریق نقدینگی و خشک شدن سهام داشته باشید با اطمینان بیشتری گام بر می دارید.
ما در این جا سعی داریم سهامی را برای شما پیدا کنیم که حجم که معاملاتی آنها در 6 روز اخیر نصف یکماه اخیر بوده است، فیلتر سهام خشک شده در واقع بررسی می کند ورود پول هوشمند اتفاق افتاده باشد، در کنار آن حجم معاملات به واسطه کم شدن شناوری سهام کمتر شده باشد.
برای بهتر درک کردن فیلتر سهام خشک شده، حتما به نمودار سهم نگاهی داشته باشید تا متوجه جمع اوری سهم توسط بازیگر بشوید، دقت کنید سهام بزرگ بازار با این فیلتر قابل شناسایی نیستند.

 

for(var i = 0 ; i<=20;i++)
{var sum=sum+[ih][i].QTotTran5J;}
var mhm = sum / 21 ;

for(var j = 0 ; j<=5;j++)
{var sum1=sum1+[ih][i].QTotTran5J;}
var mh6 = sum1 / 6 ;

(((ct).Buy_I_Volume) / ((ct).Buy_CountI)) > 2* (((ct).Sell_I_Volume)/((ct).Sell_CountI)) && mh6<0.5*mhm

 

 

 

بهترین فیلتر ورود پول هوشمند

به صورت واضح به شما دوست عزیز و مخاطب سایت شکارروند عرض می کنم، هر فیلتری در جایگاه خود و با توجه به نحوه استفاده از آن می تواند بهترین فیلتر شناسایی پول هوشمند باشد، تاکید ما بر داشتن یک استراتژی تکنیکال یا پرایس اکشن در کنار فیلترهایی معتبر است، اینگونه شما به موقع متوجه ورود پول هوشمند به یک سهم می شوید و در کنار آن از نظر تکنیکال نیز آمادگی رشد سهم را متوجه می شوید.
در کنار این دو می توانید از یک مدیریت ریسک و سرمایه دقیق استفاده کنید، با استفاده از 3 مورد ذکر شده میزان زیان شما همواره قبل از ورود به معامله مشخص  است و شما هیچ وقت بیش از اندازه در معامله ای زیان نخواهید کرد و از طرف دیگر به صورت کاملا دقیق می توانید پول خود را در سهام مختلف تقسیم کنید.

فیلتر هوشمند

داشتن فیلتر هوشمند در بازار سرمایه مستلزم داشتن دانش دقیق از تابلوخوانی است، ما در دوره استراتژی چریکی مفصلا در مورد فیلتر های مختلف و البته فیلتر هوشمند در بازار بورس تهران صحبت کردیم و فیلتر هایی را به شما تقدیم می کنیم که در گذشته بازار به صورت موثر توانسته اند خود را به بهترین شکل به سود دهی برسانند.
اما برای اینکه بتوانید این فیلتر ها را به خوبی درک کنید و استفاده کنید، باید یک استراتژی نموداری مانند پرایس اکشن یا تکنیکال را در کنار آن داشته باشید برای این مهم نیز استراتژی چریکی حرف اول و آخر خود را می زند به جرات می توان گفت دوره استراتژی چریکی تلفیق پرایس اکشن و تابلوخوانی یک دوره یکتا در بازار بورس ایران است.

پیشنهاد ما به شما آموزش است و آموزش و آموزش.

سوالات متداول :

فرمول سرانه خرید را توضیح دهید؟

برای بدست آوردن سرانه خرید، باید میزان حجم خریداری شده را در قیمت پایانی ضرب کنیم و حاصل آن را تقسیم بر تعداد خریداران کنیم، این فرمول ساده سرانه خرید را بدست می آورد.

قدرت خرید چیست ؟

از تقسیم سرانه خرید به سرانه فروش عددی بدست می آید که به آن قدرت خریدار می گوییم،اگر این قدرت در جهت خریدار باشد میزان ورودی نقدینگی بیشتر بوده و با سرانه بالاتری در سهم خرید شده، لذا می توان نتیجه گرفت احتمالا پول هوشمند به سهم تزریق شده است.

کد به کد چیست ؟

کد به کد انتقال سهم از حقوقی به حقیقی است به صورت هدف دار همانطور که قبلا اشاره کردیم، عملیات سفته بازی و بازیگرانه اکثرا توسط حقیقی ها در بازار انجام می شود لذا انتقال سهم از حقوقی به حقیقی یک سیگنال معتبر برای پیدا کردن پول هوشمند در بازار به حساب می آید.

64 دیدگاه برای “30 فیلتر پول هوشمند و 15روش دقیق شناسایی- آپدیت 1402

  1. سهند گفته:

    عالی بودن ممنونم فقط
    پانزدهم، فیلتر سهام هایی که در کف قیمت هستند
    ارور میده میگه
    TypeError: Cannot read properties of undefined (reading ‘PriceMin’)

  2. اشتراک‌ها: نکات مهم صف خرید در بورس|چگونه صف خرید و فروش در بورس را تشخیص دهیم؟ - shekareravand

  3. اشتراک‌ها: چگونه صف خرید و فروش در بورس را تشخیص دهیم؟ | نکات مهم صف خرید در بورس - shekareravand

  4. محمد مهدی گفته:

    سلام ممنون از مطالب بسیار مفیدتون
    ببخشید چرا برای من این خطا میاد؟؟؟؟؟
    TypeError: Cannot read properties of undefined (reading ‘0’)

  5. اسدی گفته:

    سلام
    اسدی هستم …
    فیلتر زیر ناتمام هست و خروجی ندارم …. لطفا تصحیح بفرمایید
    فیلتر ورود پول هوشمند قوی :
    فیلتر الگوی ساعت (فیلتر الگوی ساعت، ترکیبی با حجم، قدرت و سرانه خرید)

  6. اشتراک‌ها: سهام شارپی ( به روز رسانی 24 شهریور ۱۴۰۰) - shekareravand

  7. ارش گفته:

    استاد هر دو فیلتر ی که گذاشتم برای نشون دادن قدرت خریدار درسته؟اگه نه دلیلش رو توضیح بدین ممنون میشم
    1= (ct).Buy_CountI < (ct).Sell_CountI)

    2= (ct).Buy_I_Volume/(ct).Buy_CountI) < (ct).Sell_I_Volume/(ct).Sell_CountI

  8. اشتراک‌ها: آشنایی با 6 رمز و راز موفقیت برای سرمایه گذاری در هر بازاری | مجله اينترنتي سفرنويسان

  9. بیژن گفته:

    با سلام و تشکر از فیلترهای خوبتون
    چطور میتو/نم شرط ی فیلترو به فیلتر دیگ اضافه کنم؟؟یا دو فیلتر رو جوری باهم ترکیب کنم که شروط فیلترها بهم مرتبط بشه

  10. بیژن گفته:

    با سلام و ت/شکر از فیلترهای خوبتون
    چطور میتو/نم شرط ی فیلترو به فیلتر دیگ اضافه کنم؟؟یا دو فیلتر رو جوری باهم ترکیب کنم که شروط فیلترها بهم مرتبط بشه

  11. جواد گفته:

    سلام فیلتر پارابولیک سار راهم اگه بزارید ممنون میشم خدا خیردنیا وآخرت نصیب شما بفرماید .بازهم بابت فیلترهایی که قراردادیدممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code