نوسان گیری ارزهای دیجیتال (آموزش کامل و رایگان+ فیلم)

نوسان گیری ارز دیجیتال

نوسان گیری ارزهای دیجیتال یکی از شیوه ها و استراتژی های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شوند. در واقع اگر بخواهیم کمی دقیق تر به موضوع نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که نوسان گیری ارزهای دیجیتال یک استراتژی محبوب برای بسیاری معامله گران در بازار است. در ادامه به چرایی این موضوع و آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

قبل از اینکه بخواهیم به استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال بپردازیم بهتر است کمی درباره خود مفهوم استراتژی صحبت کنیم. در لغت استراتژی یک روش یا شیوه محسوب می شود و به طور کلی یکی از سنتی ترین مفاهیم انسانی محسوب می شود. در واقع از زمانی که انسان با نیروی عقل خود آشنا شد و سعی کرد از آن استفاده کند عملا استراتژی متولد شد. به بیان بهتر استراتژی یکی از تفاوت های اصلی میان انسان ها و حیوانات محسوب می شود.

بنابراین می توانیم اینگونه بیان کنیم که استراتژی یک شیوه و روش مبتنی عقلانی برای رسیدن به یک هدف است. زمانی که شما می خواهید از خانه به سر کار بروید و در ذهن خود برنامه ریزی می کنید که از چه مسیر و چه وسایلی برای رسیدن به سر کار استفاده کنید در واقع در حال طراحی یک استراتژی هستید.

عین همین مفهوم در مورد استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال وجود دارد. یعنی این که شما در استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال سعی می کنید راه و نحوه نوسان گیری ارز مناسب برای خود درست کنید. حال سوال مهم این است که چرا به استراتژی نیاز داریم و اساسا آیا لازم است به نوسان گیری ارزهای دیجیتال به دید یک استراتژی نگاه کنیم؟ نظر شما چیست؟
یکی از راه های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال استخراج آن است، برای مطالعه دقیق در مورد روش استخراج بیت کوین با کامپیوتر حتما مقاله آن را بخوانید.

نوسان گیری ارزهای دیجیتال
صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال

استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟

بازی شطرنج یک نمونه بسیار عالی از مفهوم استراتژی در زندگی است. شما در این بازی باید بدانید که هر مهره را به چه هدف و چگونه به حرکت در بیاید و شما چگونه باید بر اساس حرکت حریف روش مبارزه خود را تغییر دهد. حال سوال اصلی این است که آیا تاکنون بهترین شطرنج بازهای جهان در این بازی شکست نخورده اند؟

مسلما هر شطرنج باز آماتور یا حرفه ای بارها و بارها در این بازی شکست خورده است. بنابراین می توانیم به روشنی بیان کنیم که داشتن استراتژی لزوما شما را پیروزی نمی رساند. در واقع در بازی شطرنج دو استراتژی رو در روی یک دیگر قرار دارد. در این بازی حریفی برنده است که استراتژی بهتری بر اساس فاکتورهای مختلف داشته باشد.

مسلما پیروزی چه بر اساس استراتژی و چه بدون داشتن استراتژی به اندازه ای شیرین است که می تواند ما را از واقعیت ها کمی دور کند. اما این شکست است که نشان می دهد که کجای تفکر و رفتار ما اشکال دارد. زمانی که شما بر اساس یک استراتژی شکست می خورید می توانید علت شکست خودتان را پیدا کنید.

در واقع شما می توانید مسیر استراتژی خودتان را بازنگری کنید و علت شکست خودتان را به سادگی کشف کنید. اما زمانی که از یک استراتژی مشخص بهره نبرده باشید عملا هیچ ایده یا اندیشه ای در این زمینه نخواهید داشت.
یکی از بازار های عالی برای نوسانگیری بازار ارزهای دیجیتاله، اما باید بدونی کی نوسان بگیری کی سرمایه گذاری کنی بهت توصیه می کنم حتما صفحه دوره معامله گری ارز دیجیتال ما رو کامل بخونی، یه هدیه عالی هم اونجا منتظرته.

بیت کوین چیست و چگونه می‌توان آن را به سادگی بدست آورد ؟!

به بیان ساده تر شما بدون استراتژی و پیشروی تنها بر اساس شانس یا احساس نمی تواند فایده چندانی برای شما داشته باشد. شما اگر در این مسابقه شطرنج بدون استراتژی پیروز شوید نمی دانید که چرا پیروز شده اید و اگر بازنده باشید نیز نمی توانید دلیلی جز بدشانسی برای خود بتراشید.

حال همین موضوع را به مسئله اقتصادی و حضور در بازارهای سرمایه ای مانند بازار ارزهای دیجیتال تعمیم دهید. در بازار اقتصادی شما با یک شطرنج گسترده و البته خطرناک سروکار دارید. در این شطرنج هزاران بازیگر وجود دارند که هر کدام می خواهند پیروز میدان باشند.

اما تنها کسانی پیروز هستند که از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و همچنین بهترین استراتژی ها استفاده می کنند و بازنده های واقعی کسانی هستند که بر اساس گفت و شنود ها و یا بر اساس احساس و اتفاقات و شانس وارد این میدان می شوند.

بگذارید کمی ساده تر برای شما توضیح دهیم. بازارهای اقتصادی و سرمایه ای و به طور کلی اقتصاد چیزی جز خرید و فروش و سیستم عرضه و تقاضا نیست.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که بدانید چه چیزی را چه زمانی بخرید و آن را چه زمانی به فروش برسانید. این تمام چیزی است که شما باید در بازارهای اقتصادی انجام دهید. حال این سه فاکتور را در نوسان گیری ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار می دهیم. و البته در این خصوص نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال هستند که به کمک شما بشتابند.

نحوه نوسان گیری ارز
صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال

همانطور که گفتیم استراتژی در بازارهای اقتصادی محدود به سه فاکتور زمان خرید، زمان فروش و سهم یا بازار خرید است. هر کدام از استراتژی هایی که امروز در بازارهای اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد همه و همه بر اساس این سه فاکتور طراحی و اجرا شده اند.

در استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال مشخصا فاکتور زمان تاثیر بسیاری دارد. در واقع در نوسان گیری معامله گر سعی می کند سود خود را در کمترین زمان ممکن به دست بیاورد. در واقع سود واقعی نوسان گیری ارزهای دیجیتال در تعداد بالای معاملات آن است. بگذارید کمی ساده تر نحوه نوسان گیری ارز را توضیح دهیم.

دوره ارز دیجیتال
دوره ارز دیجیتال

فرض کنید شما به عنوان یک معامله گر و نوسان گیر در بازار فعال هستید. بدین ترتیب شما وارد یک ارز می شوید و بعد از نوسان چند درصدی – عموما بین 2 تا 5 درصد – از ارز خارج می شوید. این سود مسلما چندان دندان گیر نیست. سود اصلی زمانی اتفاق می افتد که تعداد این معاملات بیشتر می شود. در واقع شما با ده معامله نوسانی می توانید سود خوبی به دست بیاورید.

بنابراین همانطور که می بینید نوسان گیری ارزهای دیجیتال چیزی جز بازی با زمان نیست. حال بر اساس این مفهوم بهتر می توانیم صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال را درک کنیم و بر اساس آن استراتژی مناسبی برای خود طراحی کنیم.

نکته ای که قبل از شروع آموزش نوسان گیری و روش های مورد نیاز برای آن باید بدانید که استراتژی از دو بخش اساسی تشکیل شده است. بخش اول شامل تمامی اطلاعات و فرمول های اقتصادی و روش های سنتی و جدید و … است که توسط اساتید اقتصادی طراحی و توسعه داده شده اند.

بسیاری از معامله گران به خصوص تازه واردان اقتصادی تصور می کنند که استراتژی تنها و تنها از این بخش تشکیل شده است. این تفکر باعث شده است که برخی از افراد به اصطلاح استاد اقتصاد و بازارهای سرمایه ای تنها با ارائه این بخش از مفهوم استراتژی هزینه های هنگفتی از دانش آموخته های خود دریافت می کنند.

متاورس چیست؟ دوره رایگان متاورس آپدیت 2023
سیگنال نوسان گیری ارز دیجیتال
استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

اما بخش دوم و البته نسبتا پنهان مفهوم استراتژی مربوط به خود معامله گر است. در واقع معامله گر باید با شناخت خود و نیازی که دارد استراتژی مناسبی برای خود طراحی کند.

به بیان ساده تر یک معامله گر با استفاده از اصول اساسی اقتصاد و بر اساس نیاز و شخصیتی که دارد باید استراتژی مناسب خود را طراحی و توسعه دهد. این گونه است که درست مانند یک شطرنج باز حرفه ای می توانید برد و باخت خودتان را مدیریت کنید.

در واقع شما بر اساس این استراتژی می توانید مشخص کنید که چگونه پیروز شوید و علت های شکست ها یا ضررهایتان چه بوده است. بر اساس همین شما می توانید سیگنال نوسان گیری ارز دیجیتال را ساده تر پیدا کنید.

در واقع شما با داشتن استراتژی می توانید مشخص کنید که دنبال چه هستید و چگونه باید به آن برسید. بنابراین آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال چیزی جز طراحی و اجرای یک استراتژی اختصاصی نیست.

در ادامه نوسان گیری ارزهای دیجیتال سعی می کنیم روش های ایجاد یک استراتژی مناسب برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال را برای شما شرح دهیم. به بیان ساده تر می خواهیم به شما یاد بدهیم چگونه یک استراتژی مناسب برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال داشته باشید. با ما همراه بمانید.

نوسان گیری ارز دیجیتال
استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

چگونه بهترین استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال داشته باشیم؟

سوال اساسی و مهمی که اکنون باید به آن پاسخ دهیم این است که اساسا بهترین نوع استراتژی که می توانیم در این بازار برای نوسان گیری داشته باشیم چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید به این نکته توجه داشته باشید که اساسا بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پر نوسان و بسیار پر ریسک محسوب می شود. به بیان ساده تر بازار ارزهای دیجیتال تحت هر شرایطی یک بازار پر ریسک و پر نوسان محسوب می شود. حال این ریسک وقتی در کنار ریسک ذاتی نوسان گیری قرار می گیرد اساسا ریسک کلی معامله را چند برابر می کند.

همانطور که می دانید کاری که شما باید در بازارهای اقتصادی انجام دهید و اساسا هدف استفاده از استراتژی این است که شما بتوانید ریسک معامله خودتان را کنترل کنید و نگذارید این ریسک سرمایه شما را نابود کند.

بنابراین شما در استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال باید سعی کنید ریسک معاملاتی خود را کاهش دهید و یا بهتر بگوییم شما باید سعی کنید ریسک نوسان گیری ارزهای دیجیتال را کنترل کنید و نگذارید که نوسان های متوالی سود و سرمایه شما را پودر کند.

بنابراین مهمترین نکته ای که در استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که شما باید ریسک معاملاتی و نوسان گیری خودتان را کنترل کنید. اما چگونه؟

استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال
نوسان گیری ارز دیجیتال

اولین و مهم ترین نکته و روش در استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال این است که شما باید قفس معاملاتی خودتان را کوچک تر از قفس نظارتی خودتان را در نظر بگیرید.

به بیان ساده تر شما باید یک تایم فریم بالاتر از تایم فریم معاملاتی خود سهم یا ارز را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. به طور مثال شما اگر می خواهید در تایم فریم یک دقیقه شروع به نوسان گیری کنید، بهتر است در تایم فریم سه دقیقه این ارز را مورد بررسی قرار دهید. بدین ترتیب شما یک پیش بینی مناسب و خوب از نوسان های ارزی خواهید داشت.

ساتوشی چیست؟ هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

توجه داشته باشید که تایم فریم بالاتر از تایم فریم معاملاتی می تواند جعبه یا قفس حرکتی معاملاتی خوبی در اختیار شما قرار دهد. بدین ترتیب عملا شما می توانید حدس بزنید که نوسان در چه قیمت هایی و به چه صورت رخ می دهد.

روش یا گام بعدی در نوسان گیری ارزهای دیجیتال این است که شما باید یاد بگیرید که از چه اندیکاتور و به چه شکلی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اندیکاتورهای مورد استفاده باید سرعت خوبی داشته باشد تا بتواند شما را در این زمینه یاری کند. توجه داشته باشید که نوسان گیری یک کار تجربی محسوب می شود و اصولا افراد مبتدی نباید در ابتدای امر سراغ نوسان گیری ارزهای دیجیتال بروند.

علت اصلی این موضوع نیز تقریبا مشخص است. شما باید با تجربه خود بدانید که اساسا کدام اندیکاتور یا کدام شاخص بر اساس نیاز شما می تواند گزینه مناسبی باشد.

همچنین نکته مهم دیگری که در این بین وجود دارد این است که اساسا هر چه تجربه و مهارت عملی شما در بازار بیشتر باشد می توانید در تایم فریم های کوتاه تر وارد بازار شوید و نوسان های خودتان را از بازار بگیرید. به بیان ساده تر با تجربه ترین و حرفه ای ترین معامله گران در تایم فریم های یک دقیقه معامله می کنند.

پس اگر می خواهید برای اولین بار دست به نوسان گیری ارزهای دیجیتال بزنید بهتر است از تایم فریم یک ربع و یا بیشتر شروع کنید.

نوسان گیری ارز دیجیتال
آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

استفاده از میانگین های متحرک برای نوسان گیری ارز دیجیتال

به صورت کاملا واضح ارزهای دیجیتال واقعا محصولاتی روندی هستند، اما به دلیل عمق کم بازاری که دارند به سرعت نوسانات شدید و با درصد بالایی را در طی یک روز معاملاتی تجربه می کنند.
این موضوع باعث می شود استراتژی های خیلی کوتاه مدت در این بازار به سرعت کارایی خود را از دست بدهند، لذا ما برای نوسان گیری از ارزهای دیجیتال می توانیم از میانگین های متحرک استفاده بکنیم که به خوبی به وجود آمدن یک روند را در یک محصول تشخیص می دهند، اما نکته اساسی در این است که شما نه تنها با دقت بسیار بالا بتوانید روند را تشخیص دهید بلکه بتوانید با بهترین کیفیت حد زیان را تعیین کنید.
علت این موضوع در نوسانات شدید در تایم پایین در ارزهای دیجیتال است، اما راهکار این است که تایم فریم های معاملاتی خود را بیش تر از یک ساعت انتخاب کنیم.
در زیر روشی برای سیگنال گیری با مووینگ اوریج ها برای شما تهیه کرده ام، امیدوارم بتواند در بازار برای نوسان گیری به شما کمک به سزایی کند.

سوالات متداول

  • نوسان گیری ارزهای دیجیتال چگونه است؟

برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال مهمترین فاکتور تجربه است. در واقع شما باید ارز را به خوبی بشناسید و به نوعی با آن عجین شده باشید. فارغ از این مسئله استفاده از تایم فریم بزرگ تر از تایم فریم معاملاتی برای پیگیری روند ارز می تواند راهکار مناسبی برای استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال باشد.

  • بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کدام است؟

پاسخ به این سوال نیز چندان ساده نیست. این خود شما و تجربه شما از بازار است که مشخص می کند بهترین ارز برای نوسان گیری کدام است. از آنجایی که این بازار پرنوسان است بهتر است سراغ ارزهای با ثبات تر مانند بیت کوین و اتریوم برای نوسان گیری بروید. این گونه درصد ریسک تا حدودی متعادل تر خواهد شد.

مشاهده نسخه pdf مقاله

8 دیدگاه برای “نوسان گیری ارزهای دیجیتال (آموزش کامل و رایگان+ فیلم)

  1. اشتراک‌ها: 30 فیلتر پول هوشمند و 15روش دقیق شناسایی - shekareravand

  2. اشتراک‌ها: بهترین کیف پول بیت کوین کدام است؟ معرفی 15 تا از بهترین کیف پول ارز دیجیتال در سال 2022 - shekareravand

    • شهراد صادقی گفته:

      سلام
      تقریبا میشه گفت خیر، بیشتر در بازه های 3 ماه به ماه می تونید در این بازار توقع سود خوب داشته باشید برای درامد روزانه و ماهانه بازار مناسب فارکس است. میزان ریسک بازار کریپتو به شدت بالاست

  3. omidmehrpor گفته:

    سلام
    به نظرتون روشی وجود داره که بشه به صورت روزانه از این بازار نوسان کوچیک گرفت مثل اسکالپ کردن؟؟
    نوسانات بازار ارزهای دیجیتال خیلی زیاده برای این پرسیدم

    • شهراد صادقی گفته:

      سلام
      دوست خوب این بازار همون طور که خودتون فرمودید بسیار پر نوسان هست، لذا کمی سخته که نوسانات کوتاه مدتی سریع رو مهار کنیم اما به زودی در همین صفحه روشی رو خواهم گفت.
      اما به شدت توصیه دارم جهت اسکالپ از فارکس بهره ببرید به زودی دوره رایگانش قرار میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادی که نمی تونی رد کنی!!!

6 قسمت ابتدایی دوره ارز دیجیتال  + قسمت آخر دوره کوچینگ رایگان ببین
همین حالا رایگان دریافت کن
استراتژی
close-link
این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code