مرحله پیش گشایش بورس چیست ؟ آشنایی با قوانین جدید و خرید در پیش گشایش

پیش گشایش بورس

زمان پیش گشایش بورس

بازار بورس، امروزه از اهمیت بسیار زیادی برای کسانی که می‌خواهند با سرمایه‌گذاری به پیشرفت برسند، برخوردار است. در بازار بزرگ بورس، شیوه‌ها و روش‌ها و اصطلاحات بسیار زیادی به‌کاربرده می‌شود و شما اگر می‌خواهید در این بازار به موفقیت کامل برسید، باید با تمام این اصطلاحات یا شیوه‌ها آشنایی داشته باشید.

یکی از مراحلی که در این بازار بزرگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، پیش گشایش بورس است. حال شاید برای بسیاری از افراد که می‌خواهند سرمایه‌گذاری را در بازار بورس تازه شروع کنند، سوال پیش بیاید که پیش گشایش چیست؟ و ساعت پیش گشایش در بورس اوراق بهادار چه ساعتی است؟قبل از هر چیز توصیه می شود مقاله ” آموزش اصطلاحات بورس به زبان ساده  ” که در آن اصطلاحات بورسی به طور جامع توضیح داده شده است مطالعه فرمایید .

درواقع به‌صورت مختصر می‌توان گفت که پیش گشایش، به معنی فرصتی مهم در بازار بورس در یک روز کاری است که می‌توانید توسط آن، قیمت سهام را پیش‌بینی و کشف کنید؛ البته این در صورتی انجام می‌شود که شما بتوانید رفتار معامله گران را بررسی کنید. پیش گشایش، به مدت‌زمانی گفته می‌شود که شما فرصت این رادارید به تحلیل و بررسی قیمت سهام بپردازید.

ساعت پیش گشایش در بورس اوراق بهادار چه ساعتی است؟ همان‌طور که میدانید بازار بورس، در کل جهان از ساعت ۹ صبح تا 12.5 شروع به فعالیت می‌کند؛ پیش گشایش هم دقیقاً به زمان قبل از شروع بازار بورس گفته می‌شود؛ زمان شروع پیش گشایش هم، از ساعت 8.5 تا 9 است که این موضوع، جواب سوال کسانی است که میپرسند زمان پیش گشایش بورس چه موقع است. همچنین در مقاله ای در مورد ساعت کار بازار ارزهای دیجیتال نیز به طور کامل توضیح داده ایم که می توانید مطالعه نمایید.

مرحله پیش گشایش

پیش گشایش بورس چیست؟

در جواب سوال پیش گشایش چیست و نحوه خرید در پیش گشایش بورس چگونه است، می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مراحل بازار بورس، مرحله نیم ساعت قبل از شروع خریدوفروش سهام‌ها است که همان پیش گشایش نام دارد؛ که این نیم ساعت، می‌تواند یک نیم ساعت طلایی به‌حساب بیاید تا شما بتوانید با تحلیل اخبار و تحولات روز جاری، به تشخیص قیمت سهام بپردازید و می‌توان گفت که شما با کسب اطلاعات زیاد، می‌توانید در مرحله پیش گشایش، تأثیرات بسیار زیادی در بازار بورس بگذارید.

هدف کلی پیش گشایش بورس، این است که شما بتوانید به کشف قیمت سهام‌ها بپردازید؛ یعنی می‌توان گفت هدف از انجام این مرحله، این است که خریداران و فروشندگان با بررسی انتظارات اخبار و تحولات روزانه، سفارشات خود را وارد بازار بورس کنند که در این صورت، کشف قیمت‌ها انجام می‌گیرد.

حداقل سرمایه برای فارکس چقدر است ؟

یکی از قابلیت‌های بازار بورس، این است که شما می‌توانید با سرعت بیشتری به اخبار و تحولات روزانه دست پیدا کنید؛ که برای دست یافتن به چنین مرحله‌ای، باید توجه بسیار کامل به مراحل انجام این کار داشته باشید که یکی از این مراحل مهم می‌تواند پیش گشایش باید ناظران و بازرسان بورس کالا، از این بازار در برابر سفارشات بیهوده و ساختگی محافظت کنند و آن را در امان نگه‌دارند.

نحوه خرید در پیش گشایش بورس

همان‌طور که می‌دانید یکی از دلایل پیش گشایش بورس، این است که بتوانیم خریدار و فروشنده را محک بزنیم و قیمت سهام‌ها را بررسی و تشخیص دهیم. برای اینکه بتوانیم این روش را به‌درستی و به‌گونه‌ای صحیح انجام دهیم، باید طبق مقررات و یکسری از محدودیت‌ها به بررسی درست و صحیح تحلیل قیمت سفارش گذاشتن در بازار بورس بپردازیم. در این مرحله آموزش تابلوخوانی کمک بزرگی به شما خواهد کرد .

دوره پیش گشایش در این بازار بزرگ، به این دلیل به وجود آمده است که فعالان بازار، با مشارکت و به نمایش گذاشتن انتظارات واقعی آن‌ها موجب شوند، قیمت سهام در این بازار بزرگ کشف گردد. محدودیت‌های بسیار زیادی برای سفارش گذاشتن در این بازار بزرگ وجود دارد و تمامی این محدودیت‌ها، زیر نظر بازرسان بورس کالا و ناظران است؛ تا بتوانند از گذاشتن سفارش ساختگی جلوگیری کنند.

زمان پیش گشایش بورس

سفارش‌هایی که در دوره پیش گشایش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، به دودسته تقسیم می‌شوند که دسته اول مشتریانی هستند که با سفارش گذاری خود در این بازار، قصد دارند روند قیمتی مدنظر خود را به بازار القا کنند و سفارشات خود را به‌صورت مکرر حذف و ثبت نمایند؛ البته باید بگوییم که این کار در این بازار، جرم به‌حساب می‌آید.

دسته دوم، افراد و مشتریانی هستند که سفارشات خود را باقیمت بالاتر یا پایین‌تر وارد بازار می‌کنند که البته می‌توان گفت این کار هم به‌صورت کامل مجاز نیست.

اهمیت دوره پیش گشایش

مرحله پیش گشایش بورس، اهمیت بسیار زیادی در بازار بورس دارد. اهمیت این مرحله مهم در بازار بورس، زمانی موردتوجه قرار می‌گیرد که خریدوفروش سهامی و معاملات مختلف، در صف سنگین باشد که در این صورت، بسیاری از سهامداران تلاش می‌کنند که سفارش و سفارشات خود را در همان زمان اولیه پیش گشایش به ثبت برسانند؛ که این می‌تواند اهمیت مرحله پیش گشایش را دوچندان کند.

یکی از مواردی که می‌تواند شمارا در بازار بزرگ بورس به موفقیت کامل برساند، این است که شما بتوانید در دقایق و زمان‌های اولیه پیش گشایش بازار بورس در صف‌های سنگین، سفارش خود را ثبت کنید؛ البته دراین‌بین، افرادی هستند که به گول زدن سهامداران و خریداران و فروشندگان می‌پردازند و سفارش‌های حجم بالا را در این زمان به ثبت می‌رسانند؛ که این می‌تواند سرمایه‌گذاران را فریب دهد و در کل، شما باید مراقب این‌گونه از افراد باشید تا گول آن‌ها را نخورید؛

0 تا 100 آموزش فيبوناچي در بورس | استفاده راحت و بدون ریسک از فيبوناچي !!!

این افراد، این کارها را به این صورت انجام می‌دهند که سفارشات حجم بالای خود را ثبت می‌کنند و افراد تازه‌وارد در این بازار، گول آن‌ها را می‌خورند و با توجه به این حجم بالا، سفارش خود را ثبت می‌کنند و این افراد بعدازاین که این حجم سفارشات بالا را ثبت کردند، درست در لحظه آخر تمامی آن‌ها را لغو می‌کنند.به همین دلیل به تمام کاربران فعال در بازار پیشنهاد می شود خودشان با روش هایی از جمله فیلترنویسی  اقدام به تحلیل این بازار نمایند.

پیش گشایش بورس چه زمانی است

شناخت حجم‌مبنا در بازار بورس

همان‌طور که می‌دانید بازار بورس و پیش گشایش بورس، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ اما یکی دیگر از مواردی که در این بازار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، حجم‌مبنا در بازار بزرگ بورس است.

بسیاری از قانون‌گذاران در هر کشور، به دنبال شرایطی هستند که بتوانند در چارچوب خریدوفروش، قیمت مناسب را تعیین کنند؛ اما یکی از دغدغه‌های آن‌ها، جلوگیری از افراد سودجو و سوءاستفاده گر در این بازار است.

در رابطه با این موضوع، راه‌حل‌هایی وجود دارد که قانون‌گذاران می‌توانند با استفاده از این راه‌حل‌ها، از ورود این افراد سودجو در چرخه معاملات جلوگیری کنند تا نوسانات قیمتی غیرمعمول در بازار اتفاق نیفتد و ضرر و زیان‌های سهامداران در این بازار، کم شود.

در این راستا ابزارهایی به وجود آمدند، که در ایجاد آرامش در معاملات سهام‌ها کمک بسیار زیادی می‌کنند؛ این ابزار، چیزی نیست جز حجم‌مبنا. حجم‌مبنا باعث می‌شود که بسیاری از نوسانات غیرمعمول سهام‌های بورس، از بین برود.

به‌صورت کلی حجم‌مبنا، به این معنی است که به آن تعداد از اوراق بهادار گفته می‌شود که در روز باید موردبررسی و دادوستد قرار گیرند تا بتوانیم با آن، درصد مجاز تغییرات درقیمت را در آن روز تعیین کنیم. این درصد، در تعیین قیمت روز بعد هم لحاظ می‌شود.

پیش گشایش چیست

چه کسانی باید با پیش گشایش آشنا شوند

در رابطه با این موضوع که چه کسانی باید با پیش گشایش بورس آشنا شوند، باید بگویم که این مرحله که از مراحل مهم بازار بورس به‌حساب می‌آید، یکی از فرصت‌ها در تعیین قیمت و کشف قیمت سهام بازار بورس است.

اما باید بدانید که متأسفانه، بازی‌ها و تداخل‌های مختلفی در این بازار صورت می‌گیرد که افراد تازه‌کار با اعتماد به این افراد، ممکن است ضرر و زیان بسیار زیادی کنند و گول این افراد را بخورند. برای مثال بسیاری از افرادی هستند که در صف‌های سنگین، حجم بالای سفارشات را ثبت می‌کنند و درست در لحظه آخر که افراد تازه‌کار با اعتماد به آن‌ها سفارش خود را ثبت کرده‌اند، این سفارشات با حجم سنگین را لغو می‌کنند.

0 تا 100 فیلتر مووینگ اوریج

که می‌توانند با این کار سهام خود را با بالاترین قیمت، به سهامداران تازه‌وارد بفروشند؛ بنابراین سهامداران تازه‌وارد، باید به این موضوع توجه داشته باشند که در زمان پیش گشایش، حجم معاملات وارده را چک کنند و اگر با این مورد برخورد کردند که کدهای حقوقی حجم بالایی از سفارش‌ها را به ثبت رسانده‌اند، به آن‌ها اعتماد نکنند و صبر کنند تا سهام وارد زمان معاملاتی بشود و در آن زمان اقدام به خریدوفروش کنند.

نحوه خرید در پیش گشایش بورس

منظور از اردر ترس در پیش گشایش

بازار بورس، دارای اهمیت بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاران و سهامداران در هر کشوری است و پیش گشایش بورس در این بازار، یکی از روش‌هایی است که اهمیت بسیار زیادی دارد؛ اما باید در این بازار به این مسئله توجه داشته باشیم که بازیگران و افرادی هستند که سبب ایجاد اردر ترس در بازار می‌شوند که این موضوع، ترس و وحشت را در سهامداران دیگر به وجود می‌آورد و برای اینکه بتوانند از کاهش قیمت در آینده جلوگیری کنند، سهام خود را در منفی کامل وارد بازار و سیستم می‌کنند.

درنهایت این بازیگران که اردر ترس را در سهامداران دیگر به وجود آورده‌اند، در دقیقه‌های پایانی پیش گشایش، سهام خود را برمی‌دارند و سهام آن دسته از افرادی که در منفی کامل سهام خود را ثبت کرده‌اند را خریداری می‌کنند؛ درنتیجه با این کار، می‌توانند به سود بالایی دست پیدا کنند.

در برخی از مواقع هم در هنگام شروع فعالیت بازار، به‌یک‌باره شاهد صف‌های فراوانی می‌شویم که بدون هیچ دلیلی به وجود می‌آیند؛ که این کار باعث می‌شود به ترس سهامداران اضافه شود و سهام خود را بلافاصله وارد سیستم کنند. تمامی این اتفاقات و رفتارها، ناشی از دست‌کاری بازار است.

پیش گشایش بورس

سخن پایانی

در کل می‌توان گفت که پیش گشایش بورس، اهمیت بسیار زیادی برای افراد سرمایه‌گذار دارد و این افراد، باید با این روش و مرحله از بازار بورس آشنایی کامل داشته باشند. شما می‌توانید برای آموزش پیش گشایش چیست به اینترنت مراجعه کنید و در سایت‌هایی که این موارد را به شما آموزش می‌دهند، ثبت‌نام کنید و با استفاده از تجربه مشاورین و متخصصان این سایت‌ها، به سرمایه‌گذاری درست در بازار بورس بپردازید. یکی از این مراکز معتبر، سایت شکاروند به نشانی اینترنتی shekareravand.com است.

سوالات متداول :

بازار بورس در کل جهان از چه ساعتی تا چه ساعتی فعالیت دارد ؟

بازار بورس، در کل جهان از ساعت ۹ صبح تا 12.5 شروع به فعالیت می‌کند.

هدف کلی پیش گشایش بورس چیست ؟

هدف کلی پیش گشایش بورس، این است که شما بتوانید به کشف قیمت سهام‌ها بپردازید؛ یعنی می‌توان گفت هدف از انجام این مرحله، این است که خریداران و فروشندگان با بررسی انتظارات اخبار و تحولات روزانه، سفارشات خود را وارد بازار بورس کنند که در این صورت، کشف قیمت‌ها انجام می‌گیرد.

 

 
مشاهده نسخه pdf مقاله

6 دیدگاه برای “مرحله پیش گشایش بورس چیست ؟ آشنایی با قوانین جدید و خرید در پیش گشایش

  1. اشتراک‌ها: 30 فیلتر پول هوشمند و 15روش دقیق شناسایی - shekareravand

  2. اشتراک‌ها: آموزش سرخطی زدن در بورس با 1 ترفند فوق العاده و اختصاصی! - shekareravand

    • arash_admin_seo گفته:

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      در مختصرترین تعریف پیش گشایش بورس، به معنی فرصتی مهم در بازار بورس در یک روز کاری است که می‌توانید توسط آن، قیمت سهام را پیش‌بینی و کشف کنید.

  3. davood mohamadrahim گفته:

    زمان پیش گشایش قبلا که بورس ساعت 8:30 شروع به کار میکرد ساعت 8 بود که با توجه به زود بودن زمان من به شخصه خیلی از معاملات رو از دست میدادم الان خیلی خوب شده که ساعت اش شده 8:30 با تحلیل بهتره میشه سرخطی سفارش داد.

    • arash_admin_seo گفته:

      بله در پاسخ به این سوال که ساعت پیش گشایش در بورس اوراق بهادار چه ساعتی است؟ همانطور که شما نیز اشاره کردید هم اکنون ساعت پیش گشایش 8:30 صبح می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code