آموزش سرخطی زدن در بورس با 1 ترفند فوق العاده و اختصاصی!

سرخطی زدن در بورس 1

سرخطی زدن در بورس به نوعی یک مهارت محسوب می شود و می توان آن را به عنوان یک استراتژی سودآور معرفی کرد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که استراتژی سرخطی زدن در بورس نسبت به انواع دیگری از استراتژی ها متفاوت است و به نوعی هیچ بنیاد آکادمیک یا علمی ندارد.

سرخطی زدن در بورس به نوعی یک مهارت تجربی محسوب می شود. بنابراین انتظار نداشته باشید که در ابتدای کار و با چند ترفند سرخطی زدن، سودآوری خوبی داشته باشید. با این حال در ادامه سعی کردیم مفهوم سرخطی زدن در بورس و آموزش سرخطی زدن را به زبانی ساده و البته کاربردی بیان کنیم( همچنین در مقاله اصطلاحات بورس با باقی مفاهیم بورسی می توانید آشنا شوید) با ما همراه باشید.

سرخطی زدن در بورس
سرخطی زدن در بورس فقط در ایران!

اولین نکته ای که باید در مورد سرخطی زدن در بورس بدانید این است که این مسئله فقط در بورس تهران وجود دارد. به عبارت ساده تر مسئله سرخطی یک مفهوم و مسئله کاملا اختصاصی در بورس ایران است. علت این موضوع نیز مفهومی به نام صف می باشدکه در مرحله پیش گشایش ایجاد می شود. از این رو برای درک نحوه سرخطی زدن در بورس، بهتر است ابتدا با مفهوم صف در بورس ایران آشنا شویم.

بیایید کمی بنیادی و تخصصی تر به موضوع نگاه کنیم. به طور کلی هر بازار سرمایه ای در هر جای دنیا بر اساس یک مفهوم ساده به نام عرضه – تقاضا فعالیت می کند.

به عبارت ساده تر در هر بازار سرمایه ای قیمت ها بر اساس سیستم عرضه و تقاضا تعیین می شود. اگر برای یک سهم عرضه بیشتر از تقاضا باشد. یعنی سهم بیشتری نسبت به نیاز در بازار فروخته شود. قیمت کاهشی می شود.

زیرا فروشنده دوست دارد سهم خود را به فروش برساند اما تعداد خریدار کمی در بازار وجود دارد. از این رو فروشنده مجبور است برای فروش سهم خود و رسیدن به پول سهم را با قیمت پایین تر به بازار عرضه کند. همین مسئله به صورت برعکس در برتری تقاضا نسبت به عرضه وجود دارد.

اگر در یک بازار تعداد خواهان سهم بیشتر از عرضه کننده آن باشد، این عرضه کننده است که می تواند قیمت را تعیین کند. بنابراین با افزایش تقاضا قیمت افزایش پیدا می کند و با افزایش عرضه قیمت کاهشی می شود.

در بورس ایران نیز این قانون ساده اما بنیادی بازارهای سرمایه ای وجود دارد. اما مسئله ای که باعث ایجاد پدیده ای به نام صف شده، ایجاد یک سقف یا محدوده برای قیمت گذاری در سهم است.

آموزش اصطلاحات فارکس به زبان ساده رایگان در 7 دقیقه !!!

به عبارت ساده در بازار بورس ایران خریدار یا فروشنده نمی تواند قیمتی خارج محدوده مشخص شده سفارش گذاری کند. به طور کلی برای غالب سهم های بازار اصلی این بازه از منفی 5 تا مثبت 5 در نظر گرفته شده است. بگذارید با یک مثال این مفهوم را توضیح دهیم.

فرض کنید یک سهم در ابتدای روز معاملاتی 100 تومان قیمت دارد. به این عدد، قیمت پایه سهم گفته می شود. حال بر اساس محدوده مشخص شده (به طور مثال منفی 5 تا مثبت 5) معامله گر تنها می تواند در این روز معاملاتی بین قیمت های 95 تا 105 اقدام به سفارش گذاری کند.

یعنی با افزایش تقاضا و کاهش عرضه، خریدار نمی تواند بیش از 105 تومان و در حالت افزایش عرضه و کاهش تقاضا فروشنده نمی تواند کمتر از 95 تومان اقدام به سفارش گذاری کند. به گفته مسئولان مربوطه این محدوده قیمتی برای حفظ سرمایه سرمایه گذاران از نوسانات شدید بازار است.

اما چالش سرخطی زدن در بورس زمانی مطرح می شود، که وقتی تعداد خریدار یا تعداد فروشنده افزایش پیدا می کند، عملا محدوده توان پاسخگویی خودش را از دست می دهند. به عبارت ساده تر فرض کنید در همان مثال بالا اتفاقی افتاده باشد و کلیت بازار روند نزولی پیدا کند.

در این حالت بسیاری مانند شما دوست دارند زودتر از ضرر خارج شوند و سهم خود را به فروش برساند. اما زمانی همه بخواهند سهم خود را به فروش برسانند، بنابراین عرضه بسیار بیشتر از تقاضا می شود. در این حالت تنها چیزی که اهمیت دارد فروش سهم است. اما مسئله ای که وجود دارد این است که در این حالت مسلما همه فروشنده ها برای ترغیب خریدار شروع به سفارش گذاری در انتهای محدوده – یعنی 95 تومان – می کنند.

بنابراین شما وارد یک صف فروش می شوید و باید منتظر باشید تا خریداران سهم های جلوتر از شما را بخرند تا نوبت به شما برسد. همین مسئله در مورد افزایش یکباره تقاضا و عدم فروش نیز وجود دارد. در این حالت خریدار چاره ای جز سفارش گذاری در سقف قیمتی و ورود به سف خرید نخواهد داشت.

ترفند سرخطی زدن
آموزش سرخطی زدن

در مورد صف و محدوده قیمتی در بازار بورس ایران بحث های بسیاری وجود دارد. بسیاری از اقتصاددان ها معتقد هستند که این محدود سازی قیمتی عملا به ضرر بازار سرمایه تمام می شود. زیرا این کار باعث می شود قیمت گذاری در اختیار بازار نباشد و سرمایه گذار نمی تواند مدیریت درستی در سهم اعمال کند.

از طرف دیگر این محدود سازی این قابلیت را دارد که در روزهای صعودی یا نزولی بازار را به حالت رکود و ساکن بکشاند. زیرا در صورت ایجاد صف و عدم خرید و فروش عملا بازار راکد می شود.

آموزش شناسایی فوری و سریع انواع پیوت در بورس|پیوت چیست ؟

اما اگر محدوده ای وجود نداشته باشد، عملا فروشنده یا خریدار با هر قیمتی که خودش می داند وارد بازار می شود و می تواند در قیمت های خارج از رنج معاملاتی شروع به سرمایه گذاری کند. در این حالت است که سهم به سمت قیمت واقعی خود حرکت می کند.

اما به هر حال باید قبول کرد که این مسئله در بازار بورس ایران وجود دارد و فعلا چاره ای جز قبول آن نداریم. اما صف نکات جالب دیگری نیز دارد. صف به سادگی به ما نشان می دهد که وضعیت یک سهم به چه صورت خواهد بود.

اگر در یک سهم صف فروش ایجاد شده باشد، با توجه به حجم صف می توان متوجه شد که این سهم برای چه مدت وضعیت نزولی خواهد داشت و اگر یک سهم دارای صف خرید باشد می توان گفت که این سهم برای مدتی وضعیت صعودی خود را حفظ می کند.

به عبارت ساده تر صف وضعیت آینده سهم را تا حدودی مشخص می کند. از این رو یک سرمایه گذار اگر بتواند در ابتدای صف قرار بگیرد، برنده است. در واقع اگر شما بتوانید در ابتدای صف خرید قرار بگیرید، می توانید سریع وارد سهم شوید و از روند صعودی سهم سود ببرید. این مسئله باری صف فروش نیز وجود دارد.

به امکان یا ترفندی که باعث می شود شما در ابتدای صف قرار بگیرید، سرخطی زدن در بورس می گویند. بنابراین سرخطی زدن در بورس به شما این اجازه و امکان را می دهد که جلوتر از سایر معامله گران سفارش خود را ثبت کنید.

هر قدر سفارش شما در ابتدای صف قرار داشته باشد، احتمال انجام آن بیشتر می شود. اما سوال این است که چگونه می توان در ابتدای صف قرار گرفت؟ به عبارت ساده تر چگونه می توان در بورس سرخطی زد؟

سرخطی بورس
سرخطی بورس

اما سوال اصلی این است که سرخطی زدن در بورس چگونه است؟ تقریبا راه حل چندان مشخص و آکادمیکی برای سرخطی زدن در بورس وجود ندارد، که اگر وجود داشت احتمالا همه امروز مشغول سرخطی زدن در بورس بودند!

آن چیزی که در سرخطی زدن در بورس اهمیت دارد، زمان است. یعنی شما باید سعی کنید در زودترین زمان ممکن نسبت به سایر افراد اقدام به سرخطی زدن در بورس کنید. بنابراین شما باید قبل از شروع شدن روز کاری بازار آماده باشید. از طرف دیگر داشتن اینترنت پر سرعت و بدون قطعی از واجبات سرخطی زدن در بورس محسوب می شود.

مهمترین نکته ای که شما باید در سرخطی زدن در بورس بدانید این است که سفارش گذاری در بازار بورس ایران از یک زمان خاص شروع می شود. این زمان طبق آخرین دستورالعمل سازمان بورس، ساعت 8.30 صبح است. اما به صورت تجربی سفارش ها از ساعت 8.29 دقیقه به صورت یک در میان قابلیت ثبت در هسته معاملاتی را پیدا می کند.

فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی شیوه جدید شناسایی- آپدیت 1402

بنابراین شما باید از ساعت 8.29 دقیقه سفارش خودتان را ارسال کنید. اما فراموش نکنید که برای بالاتر رفتن احتمال موفقیت در سرخطی زدن در بورس شما باید سفارش خودتان را به بخش های مختلف تقسیم کنید. یعنی اگر قرار باشد هزار سهم خرید یا فروش کنید، بهتر است این هزار سهم را در چند سفارش جدا از هم ارسال کنید.

توجه داشته باشید که بهتر است این سفارشات به صورت متقارن نباشند. یعنی برای سفارش گذاری هزار سهم از ده سفارش 100 تایی پرهیز کنید.

نکته مهم دیگر این است که شما قبل از شروع ساعت سفارش گذاری باید پیش نویس این سفارش ها را آماده کرده باشید تا زمانی که سفارش گذاری در بازار شروع شود بتوانید با یک کلیک همه این سفارش ها را یکباره به بازار ارسال کنید.

با توجه به این مسئله همچنان احتمال سرخطی زدن در بورس شما چندان بالا نیست. چرا که عملا کارگزاری ها همیشه جلوتر از شما قرار دارند و شما نمی توانید سفارشات آن ها را رد کنید.

نحوه سرخطی زدن در بورس
نحوه سرخطی زدن در بورس

سوالات متداول

  • سرخطی زدن در بورس چیست؟

زمانی که شما بخواهید در ابتدای صف فروش یا خرید قرار داشته باشید باید از ترفند سرخطی زدن در بورس استفاده کنید. هر قدر سفارش ما به ابتدای صف نزدیک باشد، احتمال موفقیت آن بیشتر می شود. بنابراین شما زودتر می توانید وارد سهم یا از آن خارج شوید.

  • نحوه سرخطی زدن در بورس چگونه است؟

  1. داشتن اینترنت پرسرعت و بدون قطعی
  2. تقسیم بندی سفارش
  3. آماده سازی پیش نویس سفارش
  4. ارسال همه پیش نویس ها در ساعت 8.29
  • احتمال موفقیت سرخطی زدن در بورس چقدر است؟

به طور کلی نمی توان نظر خاصی در این باره داد. اولا این که کارگزاری ها امکان ویژه تری برای سرخطی زدن دارند و آن ها می توانند این امکان را در اختیار مشتریان خاص خود قرار دهند. از طرف دیگر به هر حال سرخطی زدن در بورس شبیه به یک مسابقه است. حال ممکن است یکبار در این مسابقه پیروز و بار دیگر شکست بخورید.

  • تا چه اندازه می توان به ربات های سرخطی اعتماد کرد؟

به طور کلی ربات یا نرم افزار سرخطی زدن در بورس در بهترین حالت نیز همان ترفندی را استفاده می کنند که ما بیان کردیم. اما پیشنهاد ما این است که برای رعایت امنیت حساب کاربری و بانکی خودتان از این نوع نرم افزارها یا ربات ها استفاده نکنید.

مشاهده نسخه pdf مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code