ساعت کار فارکس|ساعت باز شدن بازار فارکس

ساعت کار فارکس

تا به امروز شاید زیاد مهم نبود که ساعت کار فارکس با کدام کشور بیشترین تحرک و نوسان را دارد، زیرا میزان شناوری و نوسان آن زیاد وابسته به کشور های مختلف، بانکها و موسسات مالی نبود اما امروز در همه جای دنیا بر پایه صنعت بلاک چین اقتصادها در حال پیشروی هستند.

لذا دیگر نمی توان اثر مثبت یا منفی باز شدن بازار های مختلف جهانی را بر بازار ارز دیجیتال نا دیده گرفت، سالها این بازار به عنوان بازار حاشیه ای در حال فعالیت بود و از سمت دولت ها و بانکها به رسمیت شناخته نمی شد، اما امروز میزان تزریق نقدینگی به این بازار به حدی بالا رفته است که به هیچ وجه نمی توان منکر تاثیر بانکها، بورس و موسسات مالی بر نوسانات این بازار شد و تایم بازار فارکس و باقی ارزهای دیجیتال به راحتی تعیین کننده مسیر بازار به شمار می آید.

برای اینکه بهترین تایم جهت ترید در این بازار ها بشناسیم باید بدانیم هر بازاری در سطح دنیا چه ساعتی بازگشایی می شود از جمله آشنایی با ساعت کار بازار فارکس.

ساعت باز شدن بازار فارکس چه زمانی است؟

در تصویر زیر به صورت واضح مشخص است، کشور های شرق آسیا با اختلاف زیادی با کشورهای غربی و آمریکا در تایم بازگشایی رو به رو هستند، بازار جهانی به شدت زیادی وابسته به بازار لندن و نیویورک است بنابراین در ساعت بازار فارکس نیز این دو بازار به شدت تعیین کننده هستند.

بیشترین نوسانات در بازار فارکس نیز در این تایم اتفاق می افتد، یعنی تایم باز بودن دو بازار نیویورک و لندن این تایم مشترک در بازار جهانی باغث نوسانات در بازار نفت، طلا و ارزهای دیجیتال نیز می شود .

ساعات کار بازار جهانی

در شکل بالا کاملا مشخص است، بهترین ساعت کار فارکس، رمز ارزها و… در تهران ساعت فارکس 18 الی 20.30 است زیرا دو بازار مهم در این تایم باز هستند.

بعضی معامله گران معتقدند از زمان بازگشایی بازار لندن بازار به شدت مستعد حرکت به یک سمت است، اما بعضی دیگر اعتقاد دارند بازار نیویورک تعیین کننده نهایی نوسانات بازار است، چیزی که برای معامله گران ایرانی مهم است ساعت بازار فارکس بازار جهانی است که بهترین تایم ساعت کار بازار فارکس در بالا مشخص شده است.

زمان باز شدن بازار فارکس و ارز دیجیتال

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که زمان باز شدن بازار فارکس و ارز دیجیتال چه ساعتی است؟ آیا اصلا این بازار بسته هم می شود؟و آیا ساعت بازار فارکس ساعتی مشخص است؟
خوب برای پاسخ پرسش ساعت کاری فارکس باید به شما بگویم ساعت فارکس یک بازار 24 ساعته است، در همه طول شبانه روز بازاری در یک نقطه از دنیا باز است لذا این بازار خواب ندارد. و زمان باز شدن بازار فارکس و ارز دیجیتال یک زمان خاص و مشخص نیست.

حداقل سرمایه برای فارکس چقدر است ؟

نداشتن تایم بازار فارکس در بسیاری موارد ممکن است به نفع بازار ارزهای دیجیتال باشد، اما باید توجه داشه باشیم به دلیل باز بودن 24 ساعته میزان تاثیر گیری از خبر همچنین میزان نوسانات شدید در بازار بسیار بالاست، بازار ارزهای دیجیتال زمانی را به عنوان استراحت ندارد و این موضوع در مواقعی که بازارهای دیگر باز می شوند این بازار را دچار شوک می کند.

ساعت کار فارکس

این بازار 24 ساعته همگام با بازگشایی بازار سهام در سراسر دنیا دچار شوک قیمتی می شود، وقتی بازار نیویورک،لندن،شانگهای،هنگ کنک و سنگاپور بازگشایی می شوند این بازار به شدت تحت تاثیر این بازار ها قرار می گیرد و معمولا با نوسانات منفی همراه می شود.

بازار های آمریکایی و آسیایی بیشترین مراودات بیت کوین و رمز ارزها را به خود اختصاص داده اند، لذا کاملا طبیعی است که بازار سهام، فارکس و… در سراسر دنیا روی بازار ارزهای دیجیتال تاثیر مستقیم بگذارند.

در تمام طول شبانه روز از طریق صرافی های ارز دیجیتال شما قادرید به راحتی در این بازار معامله کنید، این بازار بدون تعطیلی است و ساعت کاری فارکس ساعت مشخصی نیست اما در ساعاتی از شبانه روز به شدت پر نوسان و در ساعاتی از روز به شدت کم نوسان می شود. و ساعات خاصی برای زمان باز شدن بازار ارز دیجیتال نمی توان در نظر گرفت .

بهترین تایم معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال

بهترین ساعات کار فارکس ساعت مشترک نیویورک و لندن، ساعت مشترک بین بازارهای آسیایی است، آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان محصولات اولیه (کامودیتی ها) تاثیر بسزایی بر بازار بورس و جهانی در سراسر دنیا دارد.

اما بازار ارزهای دیجیتال از تنوع بیشتری در دارایی برخوردار است، کشور های آسیای شرقی جز بزرگان و دارندگان اصلی بیت کوین و ارزهای دیجیتال هستند لذا بیشترین میزان نوسان در بازار ارزهای دیجیتال، در تایم های ذکر شده در بالا اتفاق می افتد.

اما جالب است که بدانیم معمولا در فواصلی که اخبار در بازارهای مالی اصلی کشورها بزرگ منتشر می شود، ارز های دیجیتال معمولا دارای بی روندی هستند.

بهترین زمان خرید بیت کوین و فروش بیت کوین در طی روز

تا به اینجای کار بهترین ساعت کار فارکس را متوجه شدیم، حالا می خواهیم نکته ای جالب را برای شما بازگو کنیم.

می خواهیم ببینیم در چه زمانی در طی یک روز معاملاتی ارزهای دیجیتال به پایین ترین قیمت و در چه زمانی به بالاترین قیمت خود در طی آن روز می رسند.

همانطور که مطرح شد تایم بازگشایی بازارهای آسیایی و غربی در ارزهای دیجیتال کاملا تاثیر گذار است، اما در طی یک شبانه روز فقط در ساعاتی خاص باید توقع نوسانات مثبت و منفی سنگین را داشت، این مسئله ربطی به روند کلی معاملاتی بیت کوین یا دیگر رمز ارزها ندارد بلکه منظور نوسان بسیار کوتاه مدت روزانه مد نظر ماست.

چگونه سرمایه گذاری در بورس آمریکا انجام دهیم؟

همانطور که در شکل می بینید، در یک روز یک قیمت بسیار پایین و قیمت نسبتا بالا در بیت کوین اتفاق افتاده، این تایم مساوی است با ساعت 17 در تهران که پایین ترین قیمت بیت کوین در آن روز را رقم زده است.

و اما بیشترین قیمت هم در تایم 21 به وقت تهران اتفاق افتاده است، البته همه روزه اینطور نیست اما بیشترین حجم معاملات بیتکوین و ارزهای دیجیتال در زمانی اتفاق می افتد که دو بازار نیویورک و لندن باز هستند.

بهترین زمان خرید بیت کوین

تاثیر بازارهای آسیایی بر قیمت ارزهای دیجیتال

ساعت کار فارکس در آسیا به وقت تهران از نیمه های شب تا 10 صبح ادامه پیدا می کند، تاثیر گذار ترین بازار برروی بیت کوین و ارزهای دیجیتال بازار شانگهای است.

به عکس زیر توجه کنید:

به وقت تهران ساعت 5 بامداد، این شدو تشکیل شده است.

چیزی که واضح است از ساعت 11 شب به وقت تهران تا حدود ساعت 5 بامداد کم حجم ترین نوع معاملات را به خود اختصاص می دهد.

این موضوع باعث می گردد فروشندگان در این زمان ها حاضر به فروش در قیمت های مناسب تری باشند، یعنی به صورت تقریبی بهترین زمان خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال در طی یک روز بین ساعت 11 شب الی 5 بامداد به وقت تهران است.

اما بازار آسیایی ساعت 4 الی 5 بامداد بازگشایی می شوند، در ابتدا با بازگشایی این بازار ها به بیت کوین شک منفی وارد می شود، تحت تاثیر بیت کوین باقی بازار نیز به سمت منفی شدن پیش می رود اما بعد از گذشت مدتی، شاهد عکس العمل های مثبت از بازارهای آسیایی هستیم.

تاثیر بازارهای آسیایی به بیتکوین

بهترین قیمت فروش بیت کوین در طی روز

ساعت کار فارکس که به صورت مشترک بین اروپا و امریکا قرار دارد، پر حجم ترین زمان بازار در طی یک روز معاملاتی است.
اما برای فروش بیت کوین بهترین زمان معمولا ساعت 18 الی 21.30 به وقت تهران است، معمولا در این زمان بیتکوین و دیگر رمز ارزها به واسطه نوسان بیت کوین نوسانات مثبت خوبی از خود نشان می دهند.

نوسانگیری با روش تایم های زمانی خاص در طی یک روز روش مطمئنی نیست، بهترین روش های معاملاتی بیت کوین روش های تست شده و ماندگار هستند، برای تهیه یک روش معاملاتی پر سود و تست شده به شما پیشنهاد می دهیم دوره معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال را تهیه کنید.

نوسانات روزانه بیت کوین و رمز ارزها

در طی روز به دلیل به بلوغ نرسیدن بازار رمز ارزها، ما شاهد نوسانات سنگین در بیت کوین و دیگر رمز ارزها هستیم.

اگر دقت کنید در طی یک روز میزان نوسان بیت کوین نسب به دیگر رمز ارزها بسیار کمتر است، هرچه میزان سرمایه گذاری بانک ها و موسسات مالی در رمز ارزها بیشتر باشد باید توقع کاهش نوسان را از آنها داشته باشیم.

حال کاملا واضح است که با باز شدن بازار های جهانی، نوسانات بیت کوین و رمزارزها تشدید می شود، مسلما در هرجای دنیا باشیم به صورت 24 ساعته می توانیم به معامله در بازار رمز ارزها بپردازیم اما بهترین زمان برای معاملات هر فردی زمانی است که خود ان فرد در هوشیاری مناسب قرار دارد.

اهرم در فارکس چیست؟

میزان نوسانات بیتکوین در ساعات بازگشایی بازار جهانی روی کار معامله گر تاثیر ندارد؟

قطعا دارد، اما نظر ما بر این است که یک فرد معامله گر حتی اگر در گوشه ای از دنیا باشد که زمان بیداری او با زمان باز بودن بازار جهانی یکسان نیست، صرفا با داشتن یک استراتژی جامع می تواند سود های رویایی و بزرگ خلق کند و زیان های خود را به شدت محدود نماید.

بهترین زمان خرید بیت کوین به وقت تهران چه زمانی در طی روز است؟

این مسئله قطعی نیست، زیرا ممکن است اخبار، توییت افراد مشهور و حرکات نهنگ های بازار ارز های دیجیتال بر روی قیمت بیت کوین و دیگر رمز ارزها تاثیر بگذارد، اما زمان 5 بامداد الی 9 صبح به وقت تهران معمولا قیمت بیت کوین مناسب تر است.

آیا با خرید در زمان بین 5 بامداد الی 9 صبح می توان در معاملات رمز ارزها سود ده بود؟

خیر، قطعا اینطور نخواهد شد زیرا در بسیاری از موارد اتفاقاتی به وجود می آید که قابل پیش بینی نیست و یک معامله گر حتما نیازمند یک سیستم معاملاتی برای خرید و فروش در بازار رمز ارزها ست باتوجه به مشخص نبودن ساعات کار فارکس و باقی رمزارزها.( با استفاده از سایت معتبر خرید و فروش بیت کوین می توانید اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود نمایید)

زمان بازگشایی بازار ارزهای دیجیتال به وقت تهران چه ساعتی است؟

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار 24 ساعته است(24/7 )، این بازار بدلیل عدم تمرکز در یک نقطه از جهان در همه جهان در دسترس است و تعطیلی پذیر نیست زیرا مرکزیت ندارد. 24 ساعته در 7 روز هفته به کار خود ادامه می دهد.

نگاهی گذار به آنچه با هم خواندیم…

ما در این مقاله سعی کردیم ساعت های مشترک بازار های مختلف در سراسر دنیا را بیابیم، مسلما زمانی که یک محصول، ارز یا سهام  در چند نقطه مختلف جهان در یک زمان معامله می گردد، آن زمان پر حجم ترین بازه روز خواهد بود.

با توجه به ساعاتی که ما در ایران بازار ارزهای دیجیتال را رصد می کنیم، بهترین تایم برای معامله در این بازار ساعت 16 الی 00 بامداد است، زیرا ذر این زمان بازارهای اصلی ساعات مشترک دارند و حجم معاملات بسیار بالاتر از حجم معاملات قبل از بازگشایی بازار آمریکا و اروپاست.

با توجه به این نکات اما باز هم متذکر می شویم، خرید در زمان های خاص و فروش در زمان های دیگر در طی روز یک استراتژی صحیح معاملاتی نیست بلکه صرفا یک نگاه به سبک معاملات بازار ارزهای دیجیتال است که هر روز نیز در حال تغییر است.

ساعت کار فارکس در ایران وابسته به بازار های جهانی است، لذا ما نیز بهترین زمان را زمان بازگشایی این بازار می دانیم.

مشاهده نسخه PDF مقاله

13 دیدگاه برای “ساعت کار فارکس|ساعت باز شدن بازار فارکس

  1. اشتراک‌ها: 30 فیلتر پول هوشمند و 15روش دقیق شناسایی - shekareravand

  2. سعید گفته:

    سلام .مثل بورس ایران هست که قیمت ها پایان روز ثابت بشه و دوباره از همون قیمت شروع بشه مثبت یا منفی؟یا نوسان بطور پیوسته ادامه داره؟

    یا

  3. هایده ح گفته:

    اگر بخواهیم ساعت شروع بازار فارکس را به طور مشخص تر بگیم آیا امکان پذیره و ساعات کار فارکس ساعات مشخصیه ؟

    • arash_admin_seo گفته:

      سلام خدمت شما همراه گرامی
      تایم بازار فارکس تایم باز بودن دو بازار نیویورک و لندن این تایم مشترک در بازار جهانی باغث نوسانات در بازار نفت، طلا و ارزهای دیجیتال نیز می شود بنابراین ساعت شروع بازار فارکس را این ساعت می توان در نظر گرفت.

    • شهراد صادقی گفته:

      سلام
      در مقاله توضیح داده شده، در هر ساعت روز کدام مارکت بازگشایی میشه، بستگی داره به بروکرتون که در کدام کشور با یا قاره.

    • arash_admin_seo گفته:

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      همانطور که در مطلب فوق نیز اشاره شد ساعت باز شدن بازار فارکس زمان مشخص و تایین شده نیست به دلیل داشتن زمانهای کشورهای مختلف دنیا و بازار ارزهای دیجیتال یک بازار زنده و 24ساعته می باشد .

      • arash_admin_seo گفته:

        بله کاملا درست است ساعت فارکس ساعت مشخصی نیست و زمان باز شدن بازار فارکس و ارز دیجیتال تعریف شده نمی باشد به دلیل تغییر ساعتهای کشورهای مختلف که در مطلب فوق به تفصیل توضیح داده شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code