آموزش اصطلاحات بورس به زبان ساده + فیلم رایگان و pdf

تابلو معاملات

اصطلاحات رایج بورس به زبان ساده

می خواهیم در این مقاله به صورت کلی تمامی اصطلاحات بورس به زبان ساده که در بین اهالی بازار سرمایه به صورت عمومی استفاده می شود را تعریف کنیم واصطلاحات بورس pdf را در اختیارتان قرار دهیم.این مقاله مداوما در حال آپدیت شدن است تا هیچ اصطلاح بازار بورس از قلم نیفتد، ابتدا به ساکن از تابلو معاملات شروع خواهیم کرد.

عواقب عدم آشنایی با اصطلاحات بورس عبارت اند از:

  • ناتوانی در شناخت درست شرایط:

اگر با اصطلاحات این نوع سرمایه گذاری آشنایی نداشته باشید، هرگز نمی‌توانید درک درستی از شرایط بازار بورس داشته باشید و همین موضوع در کوتاه مدت باعث شکست شما خواهد شد و شما را از میدان بیرون خواهد انداخت بنابراین برای آن که بتوانید شرایط بازار بورس را به خوبی بسنجید و از جایگاه خود اطلاع پیدا کنید، بهتر است اصطلاحات بورس به زبان ساده را به خوبی یاد بگیرید همچنان می توانید به اصطلاحات بورس pdf نیز مراجعه نمایید.

اصطلاحات بورس
اصطلاحات بورس
  • کاهش روحیه ریسک پذیری:

یکی از عوامل موفقیت در بازار بورس آن است که بتوانید به موقع و هوشمندانه ریسک کنید البته توجه داشته باشید که گفتیم درست و هوشمندانه زیرا اگر بدون آگاهی کامل دست به ریسک کردن بزنید ممکن است متحمل ضررهای بسیار زیادی شوید، یکی از دلایلی که باعث کاهش روحیه ریسک پذیری خواهد شد عدم آگاهی در مورد اصطلاحات بورس به زبان ساده است.

  • از دست دادن سرمایه:

کسی که اصطلاحات بورسی به زبان ساده را به خوبی نمی‎شناسد و وارد بازار بورس می‌شود مانند فردی است که بدون آن که شنا کردن بلد باشد به دل اقیانوس می‌رود، همینقدر خطرناک است زیرا کسانی بوده‌اند که بدون هیچ گونه آموزشی سرمایه گذاری را شروع کرده و در همان روز اول تمام سرمایه خود را از دست داده‌اند به همین خاطر بهتر است ابتدا با اصطلاحات بورس به زبان ساده آشنا شوید.

چرا باید اصطلاحات بورس را بشناسیم؟

متاسفانه با وخیم شدن اوضاع اقتصادی در کشور و بالا رفتن روزافزون نرخ تورم، شاهد کاهش روزانه ارزش پول داخلی بوده‌ایم این مشکل زمانی بیشتر اهمیت پیدا کرد که ویروس کرونا در جهان همه گیر شد .

این امر باعث اعمال دوران قرنطینه و عدم امکان فعالیت کاری برای برخی از افراد گشت به همین علت افراد به انواع بازارهای سرمایه از جمله بورس و سکه و … روی آوردند( برای آشنایی بیشتر بازار سکه می توانید به مقاله “ انواع سکه بهار آزادی در بازار ” مراجعه فرمایید. بسیاری از مردم بدون دارا بودن دانش کافی نسبت به اصطلاحات بورس به سمت سرمایه گذاری در بورس رو آورند و مشکلات زیادی را ایجاد نمودند.

اگر شما نیز در دوران شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‎‌اید و می‌خواهید اندوخته مالی خود را در کوتاه ترین زمان افزایش دهید، بهتر است هر چه زودتر نسبت به یادگیری اصطلاحات بورس و همچنین نحوه سرمایه گذاری و تحلیل بازار اقدام کنید.

متاسفانه امروزه بسیاری از کسانی که وارد بازار بورس شده اند اطلاعات اندکی در مورد اصطلاحات بورس و قوانین سرمایه گذاری دارند و بیشتر با معنای عام و غیر تخصصی آنها آشنا هستند که این امر موجب می‌شود تا نتوانند مدت زیادی در بورس دوام آورند پس برای آن که حضوری دائمی و فعالیتی سودآور داشته باشید، لطفا بدون یادگیری اصطلاحات بورسی به زبان ساده هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

از مزایای آموزش اصطلاحات بورس به زبان ساده به طور مختصر می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش قدرت تصمیم گیری درست
  • به دست آوردن سود بیشتر
  • امکان راهنمایی افراد تازه کار
  • امکان شروع به سرمایه گذاری برای اشخاص دیگر
  • تحلیل درست وضعیت بازار
  • تشخیص صحیح زمان خروج از بازار بورس
  • و…

همواره به یاد داشته باشید که دنیای بورس بسیار وسیع است بنابراین شما باید تا می‌توانید آموزش‌های حرفه‌ای را دریافت کنید و شناخت صحیحی از اصطلاحات بورس داشته باشید تا به وسیله آن تجارب عملی سودمندی را در حین سرمایه گذاری و یا تحلیل بازار به دست آورید.

آشنایی با اصطلاحات بورس
آشنایی با اصطلاحات بورس

اصطلاحات تابلو بورس

تابلو بورس معاملاتی جایی است که در آن قیمت خرید و فروش، حجم،تعداد خریدار و فروشنده،میزان درصد تغییرات قیمت و … درج می گردد تا معامله گران بتوانند با نگاه به این تابلو اطلاعات دقیقی از معاملات در هر لحظه بدست بیاروند.

ما در این ویدیو قصد داریم شما را با تابلو بورس معاملاتی سایت tsetmc و اصطلاحات تابلو بورس آشنا کنیم. همجنین در مقاله “ تابلو خوانی پیشرفته ” می توانید به صورت حرفه ای تابلو خوانی را آموزش ببینید.

tsetmc سایت شرکت فناوری بورس تهران است و در آن هر روزه از شنبه تا چهارشنبه معاملات سهام، اوراق بهادار، صندوق ها و… انجام می پذیرد و اطلاعات آن درج می شود.

30 فیلتر پول هوشمند و 15روش دقیق شناسایی- آپدیت 1402

این سایت گزینه ها و امکاناتی دارد که هر فردی که قصد ورود به این بازار را داشته باشد باید با آنها آشنا شود، نحوه کار با سایت را فرا بگیرد.

در اینجا ما امکانات این سایت را به شما توضیح خواهیم داد.

 

ویدیویی مقدماتی از شناخت تابلو tsetmc

در این ویدیو به بررسی و شناخت قسمت های مختلف سایت Tsetmc.com می پردازیم، سعی بر آن داریم تا اطلاعاتی مقدماتی از تابلوی معاملات را در اختیار مخاطبین محترم قرار دهیم و مخاطبین را با اصطلاحات رایج بورس تهران آشنا کنیم.

یادگیری اصطلاحات رایج بورس

ما در این مقاله و همچنین در مقاله ” اصطلاحات بورس ” تلاش کرده ایم شما را با تمامی مفاهیم و واژگان این حوزه آشنا کنیم در ادامه پاره ای از این تعاریف در اختیار شما قرار خواهد گرفت .

اصطلاحات تابلو بورس

بورس چیست؟

شاید بهتر باشد قبل از توضیح شاخص بورس، اندکی به خود بورس بپردازیم. بورس، بازاری برای مبادله بین خریدار و فروشنده است که در آن سهام شرکت‌های مختلف خرید و فروش می‌شود.

واژه «شاخص» ترجمه کلمه انگلیسی (Index) است. این واژه در مفهوم کلی به معنای نماگر یا نشانگر و بیانگر عددی است که شما با استفاده از آن می‌توانید تغییرات ایجاد شده در یک یا چند متغییر را طی یک بازه زمانی خاص، مشاهده کنید. در واقع با بررسی یک شاخص می‌توانید وضعیت و نوسانات متغیرهای مورد بررسی آن شاخص را ببینید.

منظور از شاخص بورس چیست؟

شاخص بورس، عددی است که وضعیت کلی بورس و روند رشد یا افت این بازار را نشان می‌دهد. ما در بورس فقط یک شاخص نداریم بلکه چند شاخص مختلف داریم که هر کدام از آنها وضعیت بورس را از جنبه خاصی به ما نشان می‌دهند. محاسبه هر کدام از این شاخص‌ها از طریق فرمول متفاوتی صورت می‌گیرد. در مقالاتی مانند ” تحلیل تکنیکال شاخص کل ” می توانید با چنین تحلیل هایی بیشتر آشنا شوید .

پس برای تحلیل آن باید بدانید کارکرد آن شاخص چیست؟

شاخص‌ها معیارهای مهمی هستند که با تحلیل و بررسی‌شان می‌توان از جنبه‌های مختلف، وضعیت گذشته و حال بورس را دریافت. در بین این شاخص‌ها چند شاخص از اهمیت بیشتری نزد افراد فعال در بازار بورس برخوردار هستند. در ادامه برخی از این شاخص‌ها را به شما معرفی می‎‌کنیم.

شاخص هم وزن

در محاسبه شاخص هم‌وزن به همه شرکت‌ها وزن یکسانی داده می‌شود در نتیجه اگر شاخص هم‌وزن مثبت شود یعنی اینکه تعداد بیشتری از شرکت‌ها در بورس مثبت هستند. امکان دارد در بورس تهران شاخص کل منفی باشد اما شاخص هم وزن مثبت. معنی آن این است که اگرچه سهام‌های شرکت‌های خیلی بزرگ در بورس منفی هستند اما تعداد زیادی از شرکت‌ها (با حجم کوچک و متوسط) مثبت‌اند.

اصطلاحات رایج بورس

تعریف حجم مبنا

مطابق با تعریف مندرج در تارنمای شرکت بورس اوراق بهادار تهران، حجم مبنا عبارت است: آن تعداد از یک نوع اوراق بهادار که باید در هر روز مورد دادوستد قرار گیرد تا تمام درصد تغییرات مجاز در آن روز در تعیین قیمت روز بعد لحاظ شود.

هدف از تعیین حجم مبنا این است که سرمایه گذاران اطمینان داشته باشند که نوسانات قیمت سهام در نتیجه خرید و فروش تعداد مشخصی از سهام شرکت صورت گرفته است و در نتیجه وجود حجم می تواند مانع از ایجاد قیمت های غیراقعی و کاذب در بازار می شود.

با موافقت شورای عالی بورس و اوراق بهادار و طبق مصوبه های جلسه هفتم اسفندماه ۹۸ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر شد که برای شرکت های موجود در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس ایران حجم مبنا معادل ۴ در ده هزار تعداد سهام شرکت اعمال شود. فرابورس ایران اعلام کرد که حداقل ارزش مبنا در بازارهای اول و دوم فرابورس، ۵۰ میلیارد ریال و در تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز بازار پایه به ترتیب ۲۰، ۱۰ و ۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

همچنین حداکثر ارزش مبنا برای شرکت های با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد ریال و بالاتر ۱۲۰ میلیارد ریال تعیین شده است و برای شرکت های با سرمایه کمتر از ۲۰ هزار میلیارد ریال، حداکثر ارزش مبنا ۱۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

آموزش اصطلاحات بورس به درد چه کسانی می خورد؟

عده ای به اشتباه خیال می‌کنند که تنها افراد حرفه‌ای در بورس باید اصطلاحات بورس را به خوبی بلد باشند و برای شروع نیازی به آنها نخواهد بود اما برخلاف عقیده این عده باید بگوییم که تمام کسانی که قصد فعالیت در بازار بورس داخلی و یا خارجی را دارند باید آموزش‌های مقدماتی را پشت سر بگذارند تا بتوانند در این راه به درجه‌های بالا برسند.

آموزش اصطلاحات بورس

این اصطلاحات بورس شاید در نظر اول بسیار پیچیده و سخت باشد اما اگر یک دوره آموزش حرفه‌ای را بگذرانید، دریچه‌ای جدید به دنیای بورس برای شما باز خواهد شد و دیگر احساس سردرگمی نخواهید داشت، افراد زیر می‌توانند از اینگونه آموزش‌ها استفاده کنند:

  • افراد تازه کار:

بسیاری از افرادی که به تازگی می‌خواهند وارد بازار بورس شوند هیجان زیادی برای شروع دارند اما باید این هیجان را کنترل کرد و با صبوری دوره‌های آموزشی را گذراند تا از ایجاد مشکلات زیان بار احتمالی تا حد زیادی جلوگیری شود.

  • افراد حرفه‌ای:

کسانی که سال‌ها در یک حوزه از بازار بورس فعالیت داشته‌اند و می‌خواهند زمینه فعالیت خود را تغییر دهند باید با اصطلاحات آن حوزه نیز آشنایی کامل پیدا کنند.

  • تحلیل گران:

یکی از نیازهای اولیه هر تحلیل گر این است که به درستی اصطلاحات بورس را بشناسد و به وسیله آن تحلیل‌های خود را ارائه دهد.

سهام شناور چیست ؟ آموزش بی دردسر محاسبه شناوری سهم

آموزش اصطلاحات بازار بورس به زبان ساده

اگر شما نیز قصد دارید فعالیت خود را در بازار بورس شروع کنید ولی اطلاعات کافی در مورد اصطلاحات بورس و… ندارید، نگران نباشید زیرا با کمی وقت گذاشتن در روز می‌توانید بعد از مدت کوتاهی به یک حرفه‌ای تمام عیار تبدیل شوید.

خوشبختانه امروزه شبکه‌های ارتباط مجازی گسترش پیدا کرده و در امر آموزش تحولات عظیمی را به وجود آورده است به همین خاطر شما به سادگی و بدون هیچ دردسری می‌توانید به آموزش‌های اصطلاحات بورس به صورت فایل های صوتی،اصطلاحات بورس pdf و… در سایت‌های معتبر مانند شکارروند دست پیدا کنید البته توجه به این نکته ضروری است که نباید به هر سایتی اعتماد کنید زیرا برخی از سایت‌ها تنها به سود خود فکر می‌کنند و با آموزش‌های غلط شما را در این راه سردرگم خواهند نمود.

سایت فوق حرفه‌ای رسالت شکارروند برای فراهم کردن راحتی شما عزیزان پکیج‌های آموزشی و همچنین فیلم‌های رایگان برای یادگیری نحوه سرمایه گذاری در بورس و ترید کردن در نظر گرفته است تا به وسیله آن بتوانید موفقیت خود را تضمین کنید.

علاوه بر موارد گفته شده برای کسانی که تایم کافی برای حضور در کلاس‌های حضوری را ندارند فایل pdf اصطلاحات بورس نیز در سایت قرار گرفته تا به سادگی بتوانند در هر کجا که هستند از این آموزش‌ها بهره ببرند، همچنین برخی از فیلم‌های آموزشی رایگان در سایت رسالت شکارروند بر حرفه‌ای تر شدن شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

بنابراین در انتها می‌توان گفت که با اهمیت روز افزون بازار بورس در ایران و جهان پیشنهاد می‌شوند که وقت را غنیمت بدانید و در اولین زمان ممکن آموزش‌های اصطلاحات بورس و تحلیل و ترید را یاد بگیرید.

قیمت پایانی

قیمت پایانـی سهام یک شرکت، به میانگین قیمت‌هایی گفته می‌شود که آن سهم در طول روز، براساس آن قیمت‌ها مورد داد و ستد قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که سامانه معاملاتی بورس پس از محاسبه میانگین قیمت سهم در طول روز، بصورت خودکار بررسی می‌کند که آیا میزان معاملات سهم نیز به اندازه حجم مبنا بوده است یا خیر؟

در حقیقت اگر حجم معاملات سهم حداقل به اندازه حجم مبنا باشد میانگین محاسبه شده، به عنوان قیمت پایانی سهم در سامانه معاملات ثبت می‌شود، اما اگر حجم معاملات سهم از حجم مبنا کمتر شود به همان نسبت از میزان افزایش یا کاهش قیمت سهم هم کاسته شده و قیمت پایانی، بر این اساس محاسبه و در سامانه معاملات ثبت خواهد شد. این قیمت ها در روز آینده در زمان ” پیش گشایش بورس ” تاثیر به سزایی در بازار معاملاتی آن روز خواهند داشت.

آموزش اصطلاحات بورس

به عنوان مثال، فرض کنید قیمت سهمی در ابتدای روز شنبه، ۲۰۰ تومان و میانگین قیمت معاملات این سهم در طول روز شنبه نیز ۲۰۶ تومان باشد. بنابراین، میانگین قیمت سهم در پایان روز شنبه، در مقایسه با ابتدای روز، ۶ تومان، یعنی ۳ درصد رشد داشته است.

حال اگر تعداد سهام معامله شده آن شرکت در طول روز شنبه، برابر با حجم مبنا باشد، قیمت پایانی سهم در روز شنبه، همان ۲۰۶ تومان خواهد بود، اما اگر تعداد سهام معامله شده آن شرکت، تنها معادل نصف حجم مبنای تعیین شده برای این سهم باشد، طبیعتا میزان افزایش سهم نیز از ۶ تومان، به ۳ تومان کاهش یافته و قیمت پایانی سهم در روز شنبه، ۲۰۳ تومان تعیین خواهد شد.

گفتنی است که قیمت پایانی سهم در یک روز، به عنوان قیمت پایه آن سهم در ابتدای روز بعد، در سامانه معاملات بورس درنظر گرفته می‌شود.

اصطلاحات تخصصی بورس

استراتژی :

مجموعه ای از اعمال که می تواند به صورت تکنیکال یا بنیادی در یک سهم اتفاق بیفتد و برای یک تحلیل گر و معامله گر سیگنال خرید یا فروش صادر کند، این مجموعه باید همراه یک مدیریت ریسک و سرمایه دقیق همراه شود تا بتواند به بهترین حالت فرد را در بازار بیمه کند.

سیگنال خرید یا فروش :

به دست آوردن حالتی خاص در استراتژی که باعث به وجود امدن موقیعت خرید در سهم یا موقیعت فروش می شود را سیگنال خرید یا فروش می گویند.

اصطلاحات بورس به زبان ساده
اصطلاحات رایج بورس

استراتژی چریکی، همین الان کلیک کنید

مدیریت ریسک و سرمایه :

تقسیم میزان سرمایه به سهام یا دارایی های مختلف با توجه به ریسکی که انها به سرمایه تحمیل می کنند را مدیریت ریسک و سرمایه می گویند.

برای اطلاعات دقیق تر در مورد استراتژی و تهیه یک استراتژی خاص و تست شده در بازار بورس تهران به صفحه زیر مراجعه کنید.

معامله گر :

فردی است که با دید کسب سود شروع به خرید و فروش در بازارهای مالی مانند بورس می کند، او باید از یک استراتژی کامل بهره مند باشد و در کنار آن بتواند خود را به صورت کامل با استراتژی وفق دهد.
یک معامله گر حرفه ای دارای روحیه و اعصاب بسیار قوی است، همواره می تواندخود را در بازار کنترل کند و از استراتژی خود عبور نکند.

سرمایه گذار :

به نوعی او نیز معامله گر است اما فرق او با معامله گر تمام وقت  بازار سرمایه یا بازار های مالی در این است که، او به دنبال خرید با دید بلند مدت در بازار سهام است و به خرید و فروش در بازار سهام به عنوان شغلی تمام وقت نگاه نمی کند.

اصطلاحات رایج بورس

(عامیانه در میان اهالی بازار)

بازیگر سهام (مارکت میکر):

مارکت میکر یا بازی گردان سهام، به شخص یا اشخاصی گفته می شود که با نقدینگی قابل توجه و داشتن اخبار یک شرکت یا یک بازار خاص در آن سرمایه گذاری می کنند.

سواپ در فارکس چیست | 0 تا 100 سواپ در فارکس

بازیگر سهام  در یک سهم صف خرید و صف فروش تشکیل می دهد، در سهم رنج مثبت و منفی می کشد و در نهایت به هدف اصلی خود می رسد.

حال این هدف می تواند بالا بردن قیمت،پایین آوردن یا ثابت نگه داشتن قیمت سهم یا کالایی باشد که در آن فعالیت دارد.

رنج مثبت یا منفی کشیدن:

این طور تصور کنید سهمی در قیمت مثبت ۱ درحال معامله است مادامی که افزایش تقاضای سنگین در سهم به وجود نیاید دامنه نوسان سهم در محدوده ۱ درصد مثبت تا صفر تابلو متغیر است، اینجا مارکت میکر قصد دارد سهم زیادی از بازار بخرد و سهم را صف خرید کند یا تا نزدیکی صف خرید هدایت کند، بازیگر سهم با افزایش تقاضای شدید در سهم قیمت را رشد می دهد این تقاضا، تقاضای عادی بازار نیست به این حرکت رنج مثبت می گویند و عکس این عمل رنج منفی است.

خشک شدن سهم :

منظور از خشک شدن سهم، جمع آوری میزان زیادی از سهام شناور سهم است، در واقع بازیگر سهم میزان زیادی از سهام شناور بازار را جمع اوری کرده و حجم معاملات به شدت کاهش می یابد در اصطلاح به این عمل خشک شدن سهم گفته می شود.

 

آشنایی با اصطلاحات رایج بورس

در بورس اصطلاحات کف بازاری زیادی استفاده می شود، ما برخی ازآنها را در این مقاله برای شما بازگو کردیم.
همواره در هر بازاری اصطلاحاتی وجود دارد که اهالی بازار از آن استفاده می کنند، در بورس نیز این گونه ادبیات منحصر به فردی وجود دارد، این ادبیات و اصطلاحات جدا از اصطلاحات تخصصی بورس و بازارهای مالی است.

معنی واژه همت در بورس، اصطلاح در اقتصاد، یک همت چند تومان است؟؟

با هم به سراغ واژه جدید در اقتصاد ایران برویم و ببینیم، معنی همت در اقتصاد و بورس چیست:

همت مخفف چیست ؟

همت یک اصطلاح جدیدی است که چند سالی است در بازارهای مالی باب شده است، در واقع این اصطلاح به هیچ عنوان پایه عملی ندارد بلکه کوتاه شده و مخفف هزار میلیارد تومان است بنابراین پاسخ به سوال هر همت چند تومان است داده شده است. در سال های اخیر بدلیل تورم بسیار سنگین جاری در کشورمان اعداد معاملات به شدت رشد داشته و برای بیان و تحلیل اعداد معاملات بازار های مختلف و راحتی تلفظ به کار برده می شود.

همت در اقتصاد چیست؟

در اقتصاد واژه ای با نام همت به عنوان واژه تخصصی موجود نیست، همت مخفف شده 1000 میلیارد تومان است.

همت در بورس یعنی چه؟

خوب با توجه به معنی کلمه همت در اقتصاد و پاسخ هر همت چند تومان است امروز ما به راحتی می توان تشخیص داد معنی همت در بورس همان معنی 1000 میلیارد تومان را برای ما تداعی می کند، اصطلاح همت در بورس برای ارزش معاملات به کار برده می شود به طور مثال ارزش معاملات بورس در فلان تاریخ نزدیک به 7.5 همت بوده است، این یعنی ارزش معاملات بورس 7500 میلیارد تومان بوده است. واحد همت در بورس تفاوتی با واحد همت د باقی بازارها ندارد صرفا یک نوع لفظ کوتاه شده است که به جای گفتن کلمات چندین هزار میلیارد تومانی از واحد همت در بورس استفاه می گردد.
اصطلاح همت در بورس نیز در 5 سال اخیر بسیار گفته می شود و پیش از این این واژه استفاده چندانی نداشت علت آن نیز مانند کاربرد معنی همت در اقتصاد است، یعنی تورم و بزرگ شدن شرکت در بورس به واسطه میزان تورم شدید در کشور ما باعث شده 1000 میلیارد تومان میزان کاملا عادی برای معاملات در بورس باشد.

اصطلاح همت در اقتصاد تورمی ایران

اصطلاح همت در بورس ایران و معنی همت در اقتصاد ایران، شاید چند سال آتی کاملا عادی شود و جای خود را به اصطلاح جدیدتر و بزرگ تری بدهد، ماهیت تورمی اقتصاد ما همواره می تواند سازنده واژه های نوین اقتصادی چون همت باشد. واقعا یک همت چند تومان است؟ و یا هر همت چند تومان است؟ برای درک میزان بزرگی این عدد به صورت اعداد آن را نگارش می کنیم : 1000.000.000.000 میلیارد تومان.
تصور این عدد تا چند سال پیش بسیار دشوار بود اما به مدد اقتصاد تورمی شرکتهای حاضر در بورس ایران با ارزش های بالای 10 همت در حال معامله هستند و اصلا بعید نیست به زودی زود شاهد ارزش بازاری بالای 100 و 1000 همت باشیم و لفظ های جدید به جای همت اختراع گردند.

آنچه بر ما گذشت

در این مقاله سعی داشتیم اصطلاحات عامیانه و عمومی بازار بورس را با هم مرور کنیم، در مقاله پول هوشمند و سهام شارپی این دو اصطلاح رایج بازار را نیز می توانید مطالعه کنید.

سوالات متداول :

اصطلاحات تابلو بورس چیست ؟

تابلو معاملاتی جایی است که در آن قیمت خرید و فروش، حجم،تعداد خریدار و فروشنده،میزان درصد تغییرات قیمت و … درج می گردد تا معامله گران بتوانند با نگاه به این تابلو اطلاعات دقیقی از معاملات در هر لحظه بدست بیاروند.

اصطلاحات تخصصی بورس چیست ؟

استراتژی ،سیگنال خرید یا فروش ، مدیریت ریسک و سرمایه ، معامله گر ، سرمایه گذار

 

 
 
 
 

13 دیدگاه برای “آموزش اصطلاحات بورس به زبان ساده + فیلم رایگان و pdf

  1. اشتراک‌ها: فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی شیوه جدید شناسایی- آپدیت 1402 - shekareravand

  2. اشتراک‌ها: 30 فیلتر پول هوشمند و 15روش دقیق شناسایی - shekareravand

  3. اشتراک‌ها: چگونه سرمایه گذاری در بورس آمریکا انجام دهیم؟ - shekareravand

  4. اشتراک‌ها: مکانیزم حراج در بورس چیست؟ شناخت حراج پیوسته و ناپیوسته در بورس چگونه است؟ - shekareravand

  5. اشتراک‌ها: آموزش سرخطی زدن در بورس با 1 ترفند فوق العاده و اختصاصی! - shekareravand

    • arash_admin_seo گفته:

      باسلام خدمت شما
      در پاسخ به سوال هر همت چندتومان است لازم به ذکر است هر همت معادل هزار میلیارد تومان می باشد.

  6. نیما حمیدیانی فر گفته:

    باتشکر از مطلب مفیدتون برای هر معامله گری آموزش اصطلاحات بورس به زبان ساده لازم و ضروری و در این مقاله به خوبی به این موضوع پرداختید.

    • arash_admin_seo گفته:

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      بله یادگیری اصطلاحات بورسی به زبان ساده ضروری است و برای هر معامله گری آشنایی با این مفاهیم لازم است .

    • arash_admin_seo گفته:

      باسلام
      در سایت قرار داده ایم در آپدیت جدید این مقاله نیز pdf مربوطه را تکمیل کرده و برایتان قرار خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code