اهرم در فارکس چیست؟

اهرم در فارکس چیست

اهرم یا لوریج چیست؟معاملات اهرم دار چیست ؟بعد از توسعه‌های گوناگون علمی و تکنولوژیک در بسیاری از کشورها بازارهای مالی به نام سهام در جهان شکل گرفت. این بازار مکانی برای خرید و فروش اجناس مختلف در سطح خرد و کلان بود و محدودیتی برای ورود افراد و سرمایه‌های آن‌ها نداشت.

بعد از گذشت چندین سال و با دگرگون‌ شدن صنعت‌های مدرن و البته پا به عرصه گذاشتن روش‌های نوین اقتصادی بازارهای جدیدی هم شروع به معرفی خود به دنیا کردند.

از جملۀ این بازارها می‌توان به فارکس اشاره کرد. در پاسخ اهرم یا لوریج چیست (leverage در فارکس چیست)؟این بازار که دارای بخش‌های چون نحوه استفاده از اهرم در فارکس، جفت ارزها و بسیاری دیگر از موارد است نیاز به اطلاعاتی کافی برای فعالیت گسترده دارد.به همین منظور ما مقالاتی از جمله آموزش اصطلاحات فارکس به زبان ساده را قرار داده ایم همچنین در این مقاله به این بازار پرداخته و آن را بررسی می‌کنیم و مفهوم بهترین لوریج در فارکس چیست را شرح خواهیم داد .

اهرم در فارکس
اهرم در فارکس به چه معناست

تجارت فارکس چیست؟

فارکس یا ارز خارجی را می توان به عنوان شبکه ای از خریداران و فروشندگان گسترده توضیح داد که ارز را با قیمت توافق شده بین یکدیگر انتقال می‌دهند.

فارکس وسیله ایست که افراد، شرکت‌ها و بانک‌های مرکزی یک ارز را به ارز دیگر تبدیل می‌کنند این شکل از معاملات اهرم دار در کشورهای غربی و اروپا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند اما در کشور ما ایران در سال‌های اخیر تازه به عنوان بازارهایی معتبر شناخته می‌شوند. این در حالیست که هنوز هم تعامل افراد در این بازار بسیار محدود می‌باشد.

در حالی که ارز‌های زیادی در این بازار هزینه و مبادله می‌شود اما باز هم اکثریت قریب به اتفاق افراد، هدفی جز تبدیل ارز با هدف کسب سود را دنبال نمی‌کنند. میزان ارز تبدیل شده هر روز در این بازار می تواند تغییرات قیمت برخی ارزها را بسیار بی ثبات کند.

همین نوسانات است که فارکس را برای معامله‌های گران و پرسود بسیار جذاب می‌کند. در این بازار شانس بیشتری برای سود بالا و در عین حال افزایش خطر وجود دارد. در مقاله هایی مانند حداقل سرمایه برای ورود به فارکس چقدر است ؟ ما نحوه و میزان ورود سرمایه را اعلام کرده ایم، در این میان مواردی چون اهرم فارکس یا لوریج فارکس هم می‌تواند برای فعالان این عرصه امتیازی محسوب شود و تعریف اهرم معاملاتی چیست و لوریج فارکس را نیز به شما توضیح خواهیم داد.

ساعت کار فارکس|ساعت باز شدن بازار فارکس
تجارت فارکس
تجارت فارکس

بازارهای ارز چگونه کار می کنند؟

برخلاف سهام یا کالاهای مختلف، معاملات فارکس در صرافی‌ها انجام نمی شود بلکه مستقیماً بین دو طرف در یک بازار خارج از بورس از فضاهای این چنینی (مجازی) صورت می‌گیرد.

بازار فارکس توسط یک شبکه جهانی بانک خارج از بورس پشتبانی می‌شود که در چهار مرکز عمده تجارت فارکس در مناطق زمانی مختلف قرار دارند: لندن، نیویورک، سیدنی و توکیو این پنج نقطه به شمار می‌روند.

از دیگر امتیازات این بازار گسترده فعالیت‌های بدون محدودیت ساعت آن است. شما در هر زمان از 24 ساعت می‌توانید از پتانسیل‌های فعال این بازار به نفع خود استفاده کنید.

2 نوع مختلف بازار فارکس

بازار فارکس فوروارد: این بازار قرار دادی برای خرید یا فروش مقدار مشخصی ارز با قیمت مشخص را در نظر دارد که در تاریخ معینی در آینده، یا در محدوده‌ای از زمان‌های مشخص تسویه می شود.

بازارهای ارز
بازارهای ارز

بازار فارکس آینده: قراردادی برای خرید یا فروش مقدار مشخصی از یک ارز معین با قیمت و تاریخی مشخص که برای آن توافقی صورت گرفته.

بیشتر معامله گرانی که در مورد قیمت فارکس و سود و زیان آن دست به گمانه زنی می‌زنند قصد تحویل ارز را ندارند. در عوض آن‌ها برای استفاده از حرکت قیمت در بازار سعی می‌کنند این روند را پیش بینی کنند.

ارز پایه و قیمت

ارز پایه اولین ارزیست که در یک جفت، فارکس ذکر شده است ، در حالی که ارز دوم را (ارز نقل قول) می نامند. معاملات فارکس همیشه شامل خرید یک ارز برای خرید ارز دیگر به هدف سود دهی است، به همین دلیل این روند را به نام (جفت ارز) نام گذاری کرده اند. در حقیقت سود فارکس از تفاوت قیمت مبدا و مبلغ پیشنهادی سرچشمه می‌گیرد.

هر واحد پولی در این جفت ارزها به عنوان یک کد سه حرفی ذکر می‌شوند. که متشکل از دو حرف برای معرفی منطقه و معنای خود ارز است. به عنوان مثال (GBP / USD ) یک جفت ارزی است که شامل خرید پوند انگلیس و فروش دلار آمریکا می‌باشد.

اگر پوند در برابر قیمت دلار افزایش یابد ارزش یک پوند بیشتر از دلار خواهد بود و قیمت جفت‌ آن هم افزایش خواهد یافت. اگر هم در نوسانات بازار قیمت آن افت کند در حقیقت باعث کاهش قیمت جفت آن هم می‌شود.

بنابراین اگر فکر می‌کنید که ارز پایه در یک جفت احتمالاً در مقابل ارز مظنه تقویت خواهد شد می‌توانید این جفت را خریداری کنید. اگر هم به این فکر هستید که بازار در حال تضعیف است می‌توانید جفت خود را بفروشید و از سود ایجاد شده استفاده کنید.

معاملات فارکس
معاملات فارکس

حرکت در بازار فارکس

بازار فارکس از ارزهای مختلف جهانی تشکیل شده و وجود اهرم فارکس و لوریج فارکس در این معاملات بی‌اثر نیست( که نیاز است با مفهوم بهترین اهرم در فارکس چیست و نحوه استفاده از اهرم در فارکس آشنا شویم ). موارد زیادی در این بازار وجود دارند که می تواند پیش بینی نرخ ارز را دشوار کند. زیرا موارد زیادی در حرکت قیمت‌ها موثر هستند.

حداقل سرمایه برای فارکس چقدر است ؟

با این حال، مانند اکثر بازارهای مالی دنیا، فارکس هم عمدتاً توسط نیروهای عرضه و تقاضا هدایت می شود در این میان درک درست از بازار و نوسانات قیمت‌ها می‌تواند به علمی حیاتی در این بازار تبدیل شود که به وضوح leverage چیست را توصیف میکند.

عرضه در این بازار‌ها توسط بانک‌های مرکزی کنترل می‌شوند ، آن‌ها می‌توانند اقداماتی را اعلام کنند که تأثیر قابل توجهی در قیمت ارز این بازارها داشته باشد. به عنوان مثال، تزریق پول بیشتر به اقتصاد می‌تواند باعث کاهش قیمت برخی از ارزها شود.

گزارش‌های خبری

بانک‌های تجاری و سایر سرمایه گذاران تمایل دارند سرمایه‌های خود را در اقتصادهایی قرار دهند که چشم انداز قوی دارند. بنابراین اگر یک خبر مثبت در مورد منطقۀ خاصی به بازارها وارد شود، می‌تواند سرمایه گذاری در آن بخش یا کشور را تشویق کند و تقاضا برای ارز آن منطقه را افزایش دهد.

به همین ترتیب، یک خبر منفی هم می تواند باعث کاهش سرمایه گذاری و پایین آمدن قیمت ارز منطقه ای خاص شود. به همین دلیل ارزها تمایل به بازتاب سلامت اقتصادی گزارش شده در منطقه دارند.

بازار فارکس فوروارد
بازار فارکس فوروارد

در نظر گرفتن احساسات ناپایدار بازار

احساسات بازار غالباً مربوط به اخبارهای روزانه است. از گذشته تاکنون همیشه خبرها بر بازارهای مالی اثرگذاری‌های زیادی داشته اند. در اصل اخبارها می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد قیمت ارز یا کاهش آن داشته باشند.

اگر معامله گران معتقد باشند که ارز به سمت خاصی هدایت می شود بر این اساس معامله خواهند کرد و ممکن است دیگران را متقاعد کنند که این روند تقاضا را افزایش یا کاهش دهند. خود این موضوع هم می‌تواند در برخی موارد به کمک اهرم در بازار فارکس بیاید.

رتبه بندی اعتبار

سرمایه گذاران سعی می کنند بازدهی را که می توانند از یک بازار بگیرند به حداکثر برسانند، این در حالیست که خطر زیان مالی خود را به حداقل می رسانند. بنابراین در کنار نرخ بهره و داده‌های اقتصادی ممکن است هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، به رتبه های اعتباری هر بخش هم توجه کنند.

رتبه بندی اعتباری یک کشور ارزیابی مستقلی از احتمال بازپرداخت بدهی های خود است. کشوری با درجه اعتبار بالا به عنوان منطقۀ امن‌تری برای سرمایه گذاری نسبت به کشوری که دارای درجه اعتبار پایین هستند دیده می شود.

این امر معمولاً هنگامی مورد توجه قرار می گیرد که رتبه بندی اعتبار ارتقا یافته یا کاهش یابد. کشوری که دارای رتبه اعتباری ارتقا یافته است می‌تواند نرخ ارز خود را افزایش دهد و تعیین کنندۀ نرخ نهایی بازار باشد.

چگونه سرمایه گذاری در بورس آمریکا انجام دهیم؟
بازار فارکس آینده
بازار فارکس آینده

تجارت فارکس

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با فارکس معامله کنید، اما همه آن‌ها به یک روش اصلی ختم می‌شوند این روش به معنی: خرید همزمان یک ارز در حالی که ارز دیگری را می فروشید است.

به طور سنتی، بسیاری از معاملات فارکس از طریق یک کارگزار فارکس انجام می‌شد، اما امروزه به دلیل افزایش معاملات آنلاین می‌توانید از حرکات قیمتی فارکس با استفاده از مشتقات آن مانند: تجارت (CFD) استفاده کنید.

گسترش در معاملات فارکس

(اسپرد) تفاوت بین قیمت خرید و فروش ذکر شده برای یک جفت ارز فارکس است. مانند بسیاری از بازارهای مالی، هنگام باز کردن موقعیت فارکس دو قیمت به شما ارائه می شود. اگر می‌خواهید یک موقعیت طولانی را باز کنید، با قیمت خرید معامله می‌کنید که کمی بالاتر از قیمت بازار است و اگر می‌خواهید موقعیت کوتاهی را باز کنید، با قیمت فروش معامله می‌کنید که کمی کمتر از قیمت بازار است.

می‌توان این اصل را به عنوان اولین درس فارکس در نظر گرفت. البته این موضوع به لوریج در فارکس چیست هم مربوط می‌شود که در بخش بعدی توضیح leverage چیست را می‌دهیم.

حرکت در بازار فارکس
حرکت در بازار فارکس

اهرم در فارکس به چه معناست؟

اهرم فارکس چیست ؟ و اهرم معاملاتی چیست ؟اهرم در بازار فارکس وسیله ای برای دستیابی به مقادیر زیادی ارز بدون نیاز به پرداخت کامل ارزش تجارت به صورت آنی است. در این روش عوض مبلغ اصلی قابل پرداخت، سپرده کوچکی را که به عنوان مارجین شناخته می شود به جای سرمایۀ اصلی قرار می دهید. هنگامی که یک موقعیت اهرمی را می بندید باید توجه داشته باشید که سود یا زیان شما براساس کل معاملات تجاری است.

  • اگر چه این نوع معاملات می‌توانند سود شما را افزایش دهند اما از طرفی خطر خسارات مالی شما را هم افزایش داده و ریسک پذیری خاصی را نیاز دارند. باید در نظر داشته باشید که در این نوع از معاملات ممکن است بیشتر از دارایی خود دچار ضرر شوید به همین دلیل معلوماتی از ریسک پذیری و شاخصه‌های آن در این روش بسیار مهم و اثرگذار هستند.

حاشیه در فارکس

مارجین قسمت اصلی معاملات است. این اصطلاح برای توصیف سپرده اولیه ای که برای باز کردن و حفظ موقعیت اهرمی استفاده می‌کنید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنگامی که فارکس را با مارجین معامله می‌کنید باید به یاد داشته باشید که بسته به کارگزار و اندازه تجارت شما ، نیاز به مارجین شما تغییر خواهد کرد و سعی شده در این مقاله در مورد leverage چیست(leverage در فارکس چیست) به صورت ساده توضیح داده شود.

سوالات متداول :

چند نوع بازار فارکس داریم ؟

دو نوع بازار فارکس داریم شامل : بازار فارکس فوروارد وبازار فارکس آینده .

مشاهده نسخه PDF مقاله

6 دیدگاه برای “اهرم در فارکس چیست؟

  1. اشتراک‌ها: آموزش اصطلاحات فارکس به زبان ساده رایگان در 7 دقیقه !!! - shekareravand

  2. داوود سجادی گفته:

    اهرم در بازار فارکس مفهومی مهم است ونحوه استفاده از اهرم در فارکس بسیار به ما کمک خواهد کرد ممنون از مطلب مفیدی که در خصوص بهترین اهرم در فارکس چیست گذاشتید.

    • arash_admin_seo گفته:

      سلام خدمت شما دوست گرامی
      دقیقا اهرم فارکس و اهرم معاملاتی چیست همان موقعیت اهرمی است(لوریج در فارکس چیست) و یک مفهوم را هر دو دارند .

    • arash_admin_seo گفته:

      سلام خدمت شما
      تلاش شده در مقاله مذکور در مورد معاملات اهرم دار چیست و leverage در فارکس چیست توضیحات لازم داده شود امیدواریم بتوانید از این به راحتی استفاده نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code