بیت کوین چیست و چگونه می‌توان آن را به سادگی بدست آورد ؟!

بیت کوین چیست

بیت کوین چیست؟ ارز دیجیتال بیت کوین یکی محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی است که توسط سرمایه گذاران خرید و فروش می‌شود. با وجود این رمزارز می‌توان جابجایی پول را با کمک ابزارهای دیجیتال انجام داد. در این مقاله می‌خواهیم آشنایی با بیت کوین ایجاد نموده و به ارائه اطلاعات در مورد بیت کوین بپردازیم. البته پیش از آنکه به سراغ موضوع bitcoin چیست برویم، بهتر است درباره کریپتوکارنسی چیست نیز مطالعاتی داشته باشید.

کریپتوکارنسی چیست؟

به مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال یا مجازی، رمزارز یا کریپتوکارنسی می‌گویند. در واقع در این ارزهای دیجیتال، برای انجام تراکنش‌های مالی، از کریپتوگرافی یا رمزنگاری استفاده می‌کنند، چرا که رمزگشایی آن‌ها با پیچیدگی‌هایی همراه است و گاهی اوقات غیر ممکن خواهد بود.

اطلاعات در مورد بیت کوین

این دسته از رمزارزها به واسطه بخش خاصی مدیریت نمی‌شوند، معمولاً سرعت بالایی دارند و موجب صرفه جویی در بخش‌های مختلف می‌شوند. این رمزارزها از نظر موقعیت جغرافیایی هیچ گونه محدودیتی ندارند و آن چیزی که در مورد آن‌ها اهمیت دارد، محافظت از حریم شخصی آن‌ها است.

با آمدن رمزارز بیت کوین در سال ۲۰۰۹، تا به الان بیشتر از ۱۹۰۰ ارز دیجیتال توسط سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد و انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کار را برای مخاطبان سخت می کند، بسیاری از آن‌ها با تکیه بر بیت کوین فعالیت می‌کنند که این مورد لزوم داشتن اطلاعات در مورد بیت کوین را برای ما ایجاد میکند.

به عنوان مثال، ارز دیجیتال NEM جهت تأمین امنیت در کنار کم کردن هزینه‌های مصرفی سیستم POL را جایگزین سیستم POW می‌کند. یا اینکه رمزارز ETH برنامه‌ای برای پلتفرم بلاک چین هوشمند پیاده سازی می‌کند که روی نرم افزارها و رمزارزها امکان اجرا داشته باشد.

بیت کوین چیست؟ (آشنایی با بیت کوین)

بیت کوین چیست و چگونه بدست می آید ؟در دنیای ارزهای دیجیتال، بیت کوین به عنوان یکی از بهترین رمزارزها طرفدار زیادی دارد. این ارز مجازی، شبکه بسیار بزرگی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش دارایی‌ها است. قیمت این ارز در ماه‌های اول سال ۲۰۱۸ به ۱۳ هزار دلار رسید و توانست شهرت زیادی پیدا کند و در واقع دامیننس بیت کوین و ارزش واقعی این ارز نسبت به ارزهای دیگر در اینجاست که مفهوم پیدا می کند .

این ارز دیجیتال موفق شد تمامی موانع و مشکلات قانونی را پشت سر بگذارد و افراد بدون در نظر گرفتن واسطه‌ها، امور مالی و تراکنش‌های بین‌المللی خود را انجام دهند. در مورد خرید بیت کوین و یا  دستگاه ماینر می توانید مطلب ” بیت کوین بخریم یا دستگاه ماینر” را مطالعه نمایید .

همین موضوع موجب شد تا بیت کوین نظر جمعیت زیادی از سرمایه گذاران کوچک و بزرگ را به خود جلب کند. پس از آشنایی با بیت کوین، رمزارزهای زیادی با ویژگی‌های مشترک وارد دنیای دیجیتال شدند. رمزارزها و یا کریپتوکارنسی‌ها ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوبی دارند، به همین علت بعد از گذشت ۱۰ سال همچنان در بازار ارزهای دیجیتال شهرت زیادی دارند و مورد توجه قرار می‌گیرند. در حال حاضر کریپتوکارنسی‌های متنوعی مانند بیت کوین در بازار در حال فعالیت هستند. بستر آن‌ها شبکه بسیار بزرگی است که هیچ گونه دخل و تصرفی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد. جهت آشنایی با نحوه ثبت نام بیت کوین می توانید مقاله مذکور را مطالعه نمایید.

ویژگی‌های بیت کوین چیست؟

از ویژگی‌های بیت کوین می‌توان به گسترده بودن آن، فعالیت جمعیت زیادی از کاربران، سخت شدن امکانات برای تقلب کردن در این شبکه است. همچنین نظارت خاصی بر این شبکه صورت نمی‌گیرد و افراد می‌توانند در یک محیط آزاد شروع به فعالیت و سرمایه گذاری کنند. از همه مهم‌تر این که بیت کوین در شبکه بلاک چین یک بستر غیر متمرکز است، فعالیت دارد و تمام این عوامل باعث می شود که نیاز داشتن اطلاعات در مورد بیت کوین حس شود.

استخراج بیت کوین با گوشی|9 مورد از مزایا و معایب استخراج بیت کوین

bitcoin چیست

تعریف ساده از بیت کوین

بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی‌ها، خطوطی از رمزارزهای کامپیوتری می‌باشند که دارای ارزش پول هستند. این دسته از خطوط رمزدار به وسیله کامپیوترهای بسیار قدرتمند و انرژی برق به مقدار کافی می‌توانند تولید شوند. کرپیتوکارنسی‌ها، ارز دیجیتال نیز نام دارند.

این گونه ارزها، نقش پول‌های دیجیتالی را دارند و تولید آن‌ها به واسطه محاسبات ریاضیاتی بسیار سخت و پیچیده صورت می‌گیرد. ممکن است برای شما سؤال ایجاد شود که معنای دقیق کریپتو چیست و این واژه از کجا آمده است. در واقع واژه کریپتوکارنسی برگرفته از کریپتوگرافی است، یعنی به وجود آوردن سکه‌های جدید و حفاظت از آن‌ها.

در مورد آشنایی با بیت کوین و سایر رمزارزهای مشابه آن نکته بسیار مهمی وجود دارد که آن‌ها نداشتن نهادها و سازمان‌هایی برای نظارت بر این معاملات است. در واقع می‌توان گفت هیچ گونه نهاد، ارگان و مرکز خاصی نظارتی بر ارزهای شبکه‌ای ندارد.

بستر این شبکه‌ها کاملاً باز و بدون سانسور می‌باشند و هیچ مانعی برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد. برخی از دولت‌ها در سایر کشورها، هنوز در مورد بیت کوین اطلاعات خاصی ندارند و نمی‌دانند که باید نسبت به آن و سایر ارزهای دیجیتال چه واکنشی نشان دهند و این در حالی است که هم اکنون داشتن اطلاعات در مورد بیت کوین امری ضروری به حساب می آید.

بعضی از دولت‌ها نسبت به این ارز بی توجهی می‌کنند و اقدام به حذف آن کرده‌اند. البته اغلب افراد در تلاش‌اند که شرایط بهتری را ایجاد کنند تا سرمایه گذاران بتوانند با ورود به این بازار فعالیت‌های اقتصادی خود را گسترش دهند و از مزایای این رمزارز پرطرفدار بهره‌مند شوند.

کریپتوکارنسی چیست

تاریخچه بیت کوین چیست؟

بیت کوین یکی از اولین ارزهای دیجیتال است که بسیاری از افراد نمی‌دانند که آن را چه کسی ساخته است. چرا که اغلب ارزهای دیجیتال کاملاً بی سر و صدا ارائه می‌شوند. به عنوان مثال، شاید شنیده باشید که ساتوشی ناکوموتو، سازنده بیت کوین است و بعد از مدتی ناپدید شده، ممکن است یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده، سرمایه گذاران سازنده بیت کوین را نشناسند، ناپدید شدن ناگهانی ساتوشی ناکوموتو است و برای مخاطبان این سوال به وجود می آید هر بیت کوین متشکل از چند ساتوشی است .

پس از این که ارز دیجیتال بیت کوین وارد کار شد و مورد استفاده افراد زیادی قرار گرفت، ساتوشی ناکوموتو ناپدید شد. با معرفی بیت کوین، رمزارزهای دیگری نظیر لایت کوین، اتریوم، ریپل وارد دنیای ارزهای دیجیتال شدند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بیت کوین، این است که شما می‌توانید آن را به صورت آفلاین ذخیره سازی کنید. این حالت را ذخیره سازی در کیف پول سرد می‌گویند. استفاده از این گونه کیف پول‌ها باعث می‌شود که احتمال به سرقت رفتن بیت کوین و دیگر رمزارزها به شدت کاهش پیدا کند از دیگر مزیت های بیت کوین می توان به خریدبیت کوین رایگان اشاره نمود.

برای ذخیره سازی ارز دیجیتال دو نوع کیف پول سرد و گرم وجود دارد، یکی از انواع کیف پول‌ها، کیف پول گرم است. با استفاده از این کیف پول‌ها، داده‌ها و اطلاعات روی فضای وب ذخیره سازی می‌شود. استفاده از این روش ممکن است احتمال به سرقت رفتن دارایی‌های دیجیتال شما را بیشتر کند. در ادامه خواهیم گفت که چرا که علت فراز و نشیب‌ها و جنجال‌های پیرامون بیت کوین چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال جدید کدام است ؟!

تعریف ساده از بیت کوین

دلایل شهرت و محبوبیت رمزارز بیت کوین چیست؟

بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به دلایل مختلفی شهرت پیدا کردند. یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت ارز دیجیتال فعالیت‌های مجرمانه و خلافکارانه افرادی بود که با بیت کوین انجام دادند. آن‌ها توانستند به واسطه این ارز دیجیتال، کارهای مجرمانه خود را در سکوت و بدون نظارت هیچ فردی انجام دهند و به اهداف خود برسند.

نکته مهم دیگری که موجب می‌شود خلافکاران فعالیت‌های خود را با بیت کوین بدون هیچ گونه نظارتی انجام دهند، نبود نهادهای نظارتی و دولتی است. همچنین مالیات از دارایی‌های موجود بر روی شبکه بلاک چین گرفته نمی‌شود.

همان طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، با گذشت چند سالی از شهرت رمزارز بیت کوین، هنوز تعدادی از دولت‌ها موفق به تعیین قوانین مشخصی درباره بیت کوین نشده‌اند. آن‌ها تدابیر خاصی برای بازار ارزهای دیجیتال مشخص نکرده‌اند. در نتیجه برای آن‌ها موضوع دریافت مالیات از تراکنش‌های مرتبط با بیت کوین مطرح نمی‌شود.

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث افزایش شهرت ارزهای دیجیتال شده‌اند. اسکم‌ها SCAM هستند. اسکم‌ها برای ارزهای دیجیتال تله‌های محسوب می‌شوند که برای افراد تازه کار و یا مبتدی به وجود می‌آیند. در واقع این تله‌ها زمانی به وجود می‌آیند که بخواهند برخی از این افراد را فریب بدهند و یا از آن‌ها سوء استفاده کنند.

با توجه به این که شبکه بلاک چین، به عنوان یکی از مناسب‌ترین بسترها، برای تراکنش‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد، شرایطی را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند برای ایجاد ارتباط بین خود از ارتباطات بی واسطه استفاده کنند. همان طور که می‌دانید برای انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، بانک‌ها و مؤسسات مالی نقش مهمی ندارند. تمامی این موارد از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث شده‌اند تا مهم‌ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین به شهرت برسد.

بیت کوین

فعالیت بیت کوین چیست؟

همان طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، بیت کوین به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال جهت انجام واکنش‌ها، نیازی به واسطه‌هایی نظیر بانک‌ها و مؤسسات مالی ندارد. با خرید ارز دیجیتال بیت کوین، انگار طلا خریده‌اید. منظور از شباهت طلا و بیت کوین، یعنی رمزارز بیت کوین مشابه طلا، ارزش زیادی دارد. برخی از خرده فروش‌ها و کسب و کارهایی که در بستر ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، ترجیح می‌دهند تا تراکنش‌های خود را با کمک رمزارز بیت کوین انجام دهند.

سرمایه گذاران پس از انجام تبادلات خود به وسیله بیت کوین، برای ذخیره سازی آن‌ها از کیف پول استفاده می‌کنند. هر یک از انواع کیف پول‌های دیجیتالی، حاوی پایگاه داده بسیار کوچکی هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا بتوانند ارزهای دیجیتال خود را روی سیستم‌های کامپیوتری، گوشی‌های هوشمند و سایر ابزارها ذخیره کنند.

سرمایه گذارانی که در شبکه بلاک چین در حال فعالیت هستند به عنوان گره شناخته می‌شوند، بدین صورت که تراکنش‌های انجام شده باید توسط تمامی گره‌ها و یا کاربران به مرحله تأیید برسند. با وجود این ویژگی‌ها، احتمال کوچک‌ترین تغییر و تحولی در شبکه و داده‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

منظور از تهدیدها و فرصت‌های پیرامون دنیای ارزهای دیجیتال و بیت کوین چیست؟

بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی‌ها، به عنوان ابزارهای با ظرفیت‌های بسیار بالا جهت سرمایه گذاری معرفی می‌شوند. اگر واژه ابزار را هدف قرار دهید، خواهید فهمید که این امکان برای رمزارزهای فراهم است که شرایط مثبت و یا نامناسبی را برای سرمایه گذاران ایجاد کنند. در واقع سرمایه گذاران به واسطه این ابزارها، تراکنش‌های مالی مرتبط با تجارت، اقتصاد و مالیات را به خوبی انجام می‌دهند.

حداقل برداشت بیت کوین چقدر است؟! [میزان سقف و کف برداشت]

آن‌ها می‌توانند پس از انجام تراکنش‌های خود بررسی کنند که آیا این شبکه‌ها همواره شرایط مثبت و یا منفی دارند. آیا ظرفیت‌های شبکه بلاک چین افزایش پیدا خواهد کرد؟ چگونه می‌توان شرایط را برای ادامه فعالیت‌ها در ماه و یا سال‌های آینده بررسی کرد؟ به طور کلی این دسته از ابزارها دارای ظرفیت‌های مثبت و منفی هستند که افراد می‌توانند به کمک آن‌ها ارزش دارایی‌های خود افزایش دهند. کاربران با انجام معاملات خود نقش مهمی در منفی یا مثبت بودن شرایط بازار را دارند.

bitcoin 5 min 1

نظر ما، درباره بیت کوین چیست؟

اما برویم به سراغ نظر کارشناسان خودمان درباره بیت کوین چیست ، منظورم کارشناسان سایت شکارروند است.
نظر ما درباره بیت کوین و ارزهای دیجیتال بسیار مثبت است، به نظر می رسد بخش مهمی از جوامع غربی و آسیایی به این نتیجه رسیده باشند که آزادی مالی در گرو عدم نظارت دقیق دولت ها بر دارایی های آنهاست، پایه شکل گیری بیت کوین همین بوده است.
تصمیمات دولت ها و بانک های مرکزی باعث می شود همواره کسب ثروت در این جوامع دشوار باشد، با به وجود آمدن بیت کوین و آلتکوین ها دیگر این داستان رنگ میبازد و به راحتی با سرمایه گذاری دقیق در بیت کوین یا آلت کوین ها می توانید طی 10 سال کاملا ثروتمند شوید.
از طرف دیگر به این موضوع نگاهی عمیق داشته باشید که با پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی قطعا ارزهایی که می تواند باعث ارتباط بین کسب و کارها، اینترنت اشیا و … شود رمز ارزهایی محبوب جهت نگه داری یا جایگزین مناسبی برای پول های رایج امروزی خواهد بود.

چگونه از دنیای مجازی پول به دست بیاوریم؟

راه حل کسب درآمد از دنیای مجازی بسیار گسترده است، یکی از بهترین های آنها مطالعه دقیق رمز ارزها و شناخت دنیای ارزهای مجازی است.
شما می توانید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری بلند مدتی یا حتی سرمایه گذاری کوتاه مدتی (ترید روزانه) داشته باشید. اما مهمترین نکته در ارتباط با سرمایه گذاری یا ترید در رمز ارزها و بیت کوین قطعا شناخت اولیه مناسب در این بازار است.
جهت شناخت درست و اصولی این بازار به شما پیشنهاد می کنیم دوره مقدماتی ارزهای دیجیتال سایت شکارروند را به صورت رایگان تماشا کنید، اما برای ترید در این بازار و کسب درآمد ماهیانه از آن حتما باید استراتژی خاص و مدیریت درست پول را بشناسید.

راه های دیگر جهت کسب پول از دنیای مجازی، عبارت اند از :

  1. ساخت فروشگاه آنلاین فروش محصول فیزیکی
  2. ساخت فروشگاه محصولات مجازی
  3. ساخت سایت آموزشی
  4. بلاگری در اینستاگرام یا یوتیوب
  5. فروشگاه اینستاگرامی
  6. و هزاران ایده یا شغل دیگر در بستر اینترنت

نتیجه‌گیری

در این مقاله در کنار پاسخ به سؤال بیت کوین چیست؟ به ارائه تعریف ساده از بیت کوین پرداختیم و گفتیم که ارتباط آن با دنیای کریپتوکارنسی چیست؟، اگر شما هم می‌خواهید مانند دیگر کاربران دنیای ارزهای دیجیتال اقدام به سرمایه گذاری در این فضا کنید، بهتر است با دریافت اطلاعات در مورد بیت کوین وارد این فضا شوید. همچنین می توانید با دنبال کردم مقالات ما اطلاعات جامعی درباره این رمز ارز همچون نحوه انتقال بیت کوین به حساب دیگر و … بدست آورید.

اگر بدون هیچ گونه شناختی خرید بیت کوین را آغاز کنید و به انجام معاملات بپردازید، ممکن است متضرر شوید؛ بنابراین هر وقت تصمیم به خرید بیت کوین و سرمایه گذاری به این روش گرفتید، می‌توانید با متخصصان و کارشناسان این حوزه مشورت کنید.همچنین در همین راستا می توانید مقاله ” بهترین صرافی آنلاین خرید بیت کوین ” را مطالعه نمایید.

در پایان می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را برای ما به اشتراک بگذارید. نظر شما درباره bitcoin چیست؟

15 دیدگاه برای “بیت کوین چیست و چگونه می‌توان آن را به سادگی بدست آورد ؟!

  1. اشتراک‌ها: ثبت نام حساب بیت کوین در سریع ترین زمان به همراه آموزش تصویری - shekareravand

  2. اشتراک‌ها: چگونه بیت کوین رایگان بدست آوریم؟ 7 روش ساده برای بدست آوردن بیت کوین رایگان - shekareravand

  3. اشتراک‌ها: 10 نرم افزار تحلیل تکنیکال بیت کوین - shekareravand

  4. اشتراک‌ها: بهترین صرافی ارز دیجیتال | معرفی 11 صرافی معتبر ارز دیجیتال - shekareravand

  5. اشتراک‌ها: ساخت کیف پول بیت کوین در بلاک چین Blockchain.com در کمتر از 5 دقیقه! - shekareravand

  6. اشتراک‌ها: متاورس چیست؟ 0تا100 هرآنچه که باید ازدنیای Metaverse بدانید - shekareravand

  7. چکاوک چهرازی گفته:

    از اینکه تعریف ساده بیت کوین را به طور واضح در این مطلب بیان کرده اید خیلی ممنون مطالب سایت خیلی مفید هستند و از قرار دادن آموزش های رایگان بسیار متشکرم

    • arash_admin_seo گفته:

      خواهش میکنم خوشحالم که براتون مفید بوده تلاش شده در این مقاله شما را با بهترین ارز برای سرمایه گذاری آشنا کنیم .

  8. بهار توکلی گفته:

    باتشکر درباره بیت کوین چیست توضیحات بسیار مفیدی بود و اینکه بهتر است حتما در چند ساله آینده این ارز ارزشمند را در سبد خریدمان قرار دهیم .

  9. اشتراک‌ها: آموزش تصویری ثبت نام حساب بیت کوین گام به گام در سریع ترین زمان - shekareravand

  10. نورا رنجیده گفته:

    با تشکر از شما که در راستای افزایش اطلاعات و آشنایی با بیت کوین مطالبی مفیدی برای مطالعه قرار داده اید آیا شما در خصوص باقی ارزهای دیجیتال نیز مقالات آموزشی رایگان ارائه می دهید ؟

    • arash_admin_seo گفته:

      باسلام

      بله تمامی تلاش ما این است که مطالبی مفید و جامع در مورد تمامی ارزهای دیجیتال در بلاگ و سایت برای شما عزیزان قرار دهیم.

  11. سحر صداقتی گفته:

    میشه مطالب بیشتری در مورد بیت کوین چیست در ساییتون قرار بدید چون برای من هنوز این مطلب به طور کامل جا نیافتاده ؟

  12. saman haghi گفته:

    با خوندن این مطلب لزوم داشتن اطلاعات در مورد بیت کوین را هر چه بیشتر درک کردم و متوجه شدم بیت کوین به دلیل اینکه مهمترین ارز دیجیتال است در صورتی که بخواهم وارد حوزه ارز دیجیتال شوم لازم است آن را به خوبی آموزش دیده و اطلاعات کسب کنم ،با تشکر از مطلب مفیدتون.

  13. مریم اصلانی گفته:

    ممنون از گذاشتن مقاله مفیدتون تا قبل از مطالعه مطلب فوق مفهوم کریپتوکارنسی چیست برایم خیلی گنگ و پیچیده بود اکنون درک بهتری از این موضوع دارم امیدوارم بتونم باقی مطالب آموزشی شما رو هم مطالعه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code