تحلیل شاخص کل امروز ( به روز رسانی 25 مرداد 00)

تحلیل شاخص کل امروز

تحلیل شاخص کل این هفته

تحلیل شاخص کل 25 مرداد 1400

در این ایام آنقدر تعطیلی های بدون منطق داشتیم که حد و مرز ندارد، متاسفانه به جای پیدا کردن راه حل درست و نهایی مدام تعطیل می کنیم و باز هم وضعیت کرونای کشور به سیاهی میل می کند.
برویم سراغ اصل ماجرا تحلیل شاخص کل این هفته، تا انتهای مرداد چیزی نمانده و گزارشات شرکتها اکثرا بهتر از سال قبل است و قیمتشان نیز افت خوبی داشته، این موضوع می تواند در نهایت باعث یک موج بزرگ نیز بشود اما در حال حاضر از نظر بنیادین نیز با توجه به نرخ 27000 دلار، گزارشات خوب شرکت ها میزان تورم و… چشم انداز بازار سرمایه با قیمت های فعلی مثبت ارزیابی می شود.
از منظر پرایس اکشن و تکنیکال به عکس زیر توجه کنید:

تحلیل شاخص کل این هفته

در شکل بالا یک مووینگ 100 به کار رفته، موجی که با فیبوناچی سنجش شده از زمانی سنجیده شده که شاخص کل بالای مووینگ اوریج 100 قرار گرفته است.
مووینگ 100 تقریبا 5 ماه معاملاتی ما را تشکیل می دهد، تغییر رویه و شکست آن به بالا یا پایین نکته ای اساسی است. میزان اصلاح شاخص کل از سقف 2 میلیونی 50 درصد فیبو را تشکیل داده است و اصلاح خوبی بوده، کف سازی مناسبی نیز در آن منطقه انجام شده، شرایط برای یک رشد پایدار و ثابت محیاست.
اما به عکس زیر دقت کنید:

تحلیل شاخص کل این هفته

خط ترند نارنجی رنگ به طور مشخص شاخص را به سمت بالا هدایت می کند مادامی که شاخص به آن عکس العمل داشته باشد و بالای مووینگ 100 باشد روندش صعودیست، مقاومت 1.540 نزدیک ترین مقاومت پیشروی شاخص است.
احتما پولبک شاخص به مووینگ یا خط ترند ترسیم شده از آن منقطقه به شدت بالاست اما هر اصلاحی در سهام پیشروی بازار در واقع فرصتی برای خرید و بهینه سازی سبد بورسی ماست.
جهت داشتن یک سبد خوب بورسی و پیدا کردن سهام مستعد رشد بازار سرمایه در ماه های آتی حتما آخرین تحلیل بورس تهران 23 مرداد را تماشاکنید.

تحلیل شاخص کل

امروز ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹ شاخص بورس و کلیه بازار در جو منفی سنگین فرو رفته است. برای تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس نیاز است هر چه بیشتر به دنبال چرایی رشد و افت بازار بورس در دهه های اخیر بگردیم، شاید این منفی ها بیشتر فرصتی برای معامله گران ماهر ایجاد کند تا در نقاط مناسبی وارد بازار و سهم خاص خود شوند و بتوانند به حداکثر بازدهی در بورس تهران دست یابند.

از تاریخ ۱۹ مرداد سال ۱۳۹۹ که شاخص کل عدد ۲ میلیون واحدی را رد کرده تا به امروز روز خوشی به خود ندیده است، سهام بزرگ همچنان در حال افت و ریزش هستند. گه گاهی صف خرید می شوند ولی به شدت جو عرضه بر بازار حاکم است و هیچ سهمی در امان نیست.

ما می خواهیم روند چند دهه اخیر را به صورت کامل بررسی کنیم و ببینیم آیا می شود بازدهی مناسبی از سهام بازار در ۶ ماه آینده دریافت کرد یا خیر.

وضعیت بنیادی نمادهای بزرگ بازار

در چند روز گذشته با قطعی شدن انتقال قدرت از ترامپ به بایدن، مسئولین کشور ما نیز موضع گیری هایی در مورد نرخ دلار داشته اند این موضع گیری ها در کوتاه مدت مسلما بازار ها و عرضه و تقاضا را با اختلال مواجه می کند و شاهد افت قیمت دلار هستیم.

0 تا 100 فیلتر مووینگ اوریج

اما مسئله اساسی این است که این افت ادامه دار نخواهد بود، زیرا شرایط بنیادی هنوز مناسب برای افت قیمت نیست.

اما همین مسائل باعث شده بازار بورس به استقبال دلار ۱۵ تا ۱۷ هزار توانی برود و قیمت شرکتها را به صورت کاملا افراطی افت دهد، شاخص کل که به واسطه قیمت سهام بزرگ مانند پالایشی ها و پتروشیمی ها صعود می کند در این شرایط به شدت آسیب پذیر می شود.

حال به گزارشات که دقت می کنیم متوجه می شویم از نظر بنیادی شرایط برای شرکتها همچنان مطلوب است، گزارشات  ۹ ماهه در صنایع فلزی نشان از رونق این صنعت دارد، اما پالایشی ها تا آخر سال گزارشات مطلوبی نخواهند داشت زیرا نرخ نفت در ابتدای کرونا بشدت افت داشت، اما گزارشات ۳ ماهه سال آینده و ۱۲ ماهه امسال آنها می تواند رویه جدیدی را در این شرکتها آغاز کند.

اتفاقات تاثیر گذار بر شاخص کل بورس

در طی ۶ ماه آینده، دو اتفاق بر بازار تاثیر خواهند داشت. اولین موضوع سال نو است همه ساله قبل از عید جو عرضه ای در بازار حاکم می شود و این جو تا اواخر اسفند ماه ادامه می یابد و معمولا در فروردین این جو فروکش می کند.

امسال با توجه به ریزش های شدید در انتهای دی ماه احتمالا در بهمن شاهد یک عکس العمل مثبت از بازار و شاخص کل خواهیم بود، اما روند شتابان در شاخص و سهام بزرگ احتمالا به فروردین سال ۱۴۰۰ منتقل خواهد شد.

اتفاق بعدی انتخابات ریاست جمهوری سال بعد است که تحلیل شاخص کل را کاملا هدف دار خواهد کرد، به طور سنتی در نزدیکی انتخابات شاخص بورس دارای نوسانات مثبت می شود. همیچنین بهتر است قبل از مطالعه مطلب فوق”  آشنایی با اصطلاحات بورس “پیدا نماییم که می توانید به مطلب مرتبط مراجعه نمایید .

تحلیل شاخص کل بورس با توجه به انتخابات

هر دولتی در زمان تحویل به دولت بعدی شاخص را رشد داده است در دولت آقای خاتمی زمان تحویل به آقای احمدی نژاد این اتفاق افتاده است، در دولت آقای احمدی نژاد زمان تحویل به آقای روحانی شاخص رشد خوبی داشته است با توجه به حساسیت این موضوع و البته شرایط حال حاضر که بسیار حساس تر است، احتمال رشد شاخص از نیمه دوم اسفند ماه به شدت بالاست.

دقت کنیم در این دولت دعوت علنی دولت به بورس را داشته ایم و البته فروش صندوق پالایشی که در حال حاضر به سهامدارانش زیان وارد کرده، اما آیا این بازی تا انتها به همین شکل است؟؟ آیا دولت با زیان بورس را به دولت بعدی تحویل می دهد؟؟

در گذشته که چنین نبوده باز هم احتمال این ماجرا به شدت پایین است، دولت نمی گذارد لکه سیاهی مانند زیان به سهامداران عامی در دستش بماند.

تحلیل نمودار شاخص کل بورس در دهه های اخیر

در نمودارهای زیر دو دوره خاص دارید، اولی دوره تحویل دولت آقای خاتمی است، دومی تحویل دولت آقای احمدی نژاد.

کاملا مشخص است شاخص کل در انتهای دولتها مثبت شده و تحویل دولت بعدی شده است، حال باید بینیم که در انتها این دولت نیز این ماجرا تکرار خواهد شد یا خیر.

تحلیل روزانه بورس دی ماه ۱۳۹۹

تحلیل شاخص کل امروز

دوره تحویل دولت آقای خاتمی

تحلیل شاخص کل امروز

تحوبل دولت آقای احمدی نژاد

تحلیل شاخص کل هم وزن

در شاخص هم وزن اما موضوع کاملا متفاوت است، شرایط این شرکت ها به صورتی است که بعد از افت سنگین شاخص معمولا به سرعت دچار سفته بازی می شوند و رشد می کنند، کافیست جو منفی کمتر شود و ثابت بماند سهام کوچک و متوسط به طور خاص آنهایی اخبار بنیادی مناسب مانند افزایش سرمایه، تعدیل سود و… دارند به سرعت شروع به رشد می کنند و اغلب سقف قبلی خود را می شکنند.

پس در دوره ای مانند بهمن ۱۳۹۹ تا اسفند احتمال رشد این نماد ها به شدت بالاست.

تحلیل نموداری و تکنیکال شاخص کل و شاخص کل هم وزن

شاخص کل

شاخص کل در روند میان مدتی نزولی قرار دارد، و مادامی که نتواند در میان مدت تغییر رویه دهد نمی توان به رشد بزرگ شاخص و سقف شکنی آن دل بست لذا فقط می توان در کوتاه مدت به دنبال خرید سهام بزرگ جهت رشد های مقطعی بود.

شاخص کل هم وزن

اما در شاخص هم وزن روند کمی متفاوت است، در کانال نزولی قرار داریم اما یک کنج مثلثی در آن شکسته شد و تا سقف پیش رفت، احتمال شکست سقف کانال نزولی در آن به شدت بیشتر است.

برای مشاهده کامل تحلیل شاخص کل و هموزن به ویدیوی انتهایی مراجعه کنید.

تحلیل شاخص کل امروز

شاخص کل، مادامی که در کانال نزولی است نمی توان توقع رشد آنچنانی از نمادهای بزرگ را داشت، اما بعد از برخورد به کف کانال و عکس العمل شاخص احتمال رشد نماد هایی با شرایط بنیادی به شدت زیاد است.

3 10

شاخص کل هم وزن، این نمادکنج مثلثی سبز رنگ شکسته شده بود و تا سقف کانال پیش رفتیم مادامی که بالای خط سبز هستیم احتمال شکست سقف کانال به شدت بالاست، در هر صعود از کف سهام خوب و خبر دار به شدت رشد می کنند.

راهکار های ما در بازار نزولی

برای فعالیت دائمی در بازار بورس چه در شرایط رکودی و نزولی یا شرایط صعودی باید استراتژی خاص خود را داشته باشیم، تا بتوانیم بهترین سهم را انتخاب کرده و در بهترین قیمت بخریم و بفروشیم.

لذا اگر استراتژی مدون و دقیق دارید فقط طبق آن رفتار کنید، از آن تخطی نکنید فقط و فقط آن را اجرا کنید تا در بازار آسیب نبینید، اگر استراتژی ندارید به شدت پیشنهاد می دهیم که از استراتژی چریکی استفاده کنید.

این استراتژی در بازار منفی نیز توانسته خود را حفظ کند، برای دید فیلم بک تست این استراتژی به صفحه زیر مراجعه کنید.

تحلیل تکنیکال شاخص کل
تحلیل تکنیکال شاخص کل

استراتژی چریکی

اما به شدت پیشنهاد داریم، در چنین بازار هایی سبد سهامی از سهام با پتانسیل افزایش سرمایه سنگین از محل تجدید ارزیابی داشته باشید، در بازار های این چنینی فقط دنبال تک سهم ها باشید تا بتوانید حداکثر بازدهی را در بازار جذب کنید.

فیلتر نویسی و درک شرایط بازار

در بازار بورس یکی از اصلی ترین روش های پیدا کردن پول هوشمند، فیلتر نویسی و تابلوخوانی از طریق فیلتر نویس است. در مقاله ” تابلو خوانی بورس چیست ” می توانید بیشتر با آن آشنا شوید .

تحلیل روزانه بورس تهران مهر ماه ۹۹

با درک شرایط بازار و میزان پول هوشمند در دورن بازار به راحتی می توانید سهام مستعد رشد و سهام شارپی بازار را پیدا کرده و در آنها سرمایه گذاری کنید. در مقاله ” فیلتر ورود پول هوشمند ” تعدادی از فیلترهای پولی همراه نکات توضیح داده شده است .

شکار روند در دو صفحه سهام شارپی و پول هوشمند همواره در حال راهنمایی رایگان عزیزان در بازار بورس است.

خلاصه گفتار ما در مورد بورس و شاخص کل

تا به اینجای کار دیدیم که در بورس تهران، با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی احتمال بروز شرایط مثبت و نوسان مثبت در بورس تهران در اسفند ماه به شدت بالاست.

احتمالا در سهام پالایشی و پتروشیمی قبل از خرداد ۱۴۰۰ نوسان مثبت سنگین داشته باشیم، اما در کلیت بازار باید صرفا تک سهم های اخبار دار و دارای افزایش سرمایه سنگین از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری کرد و سبدی از سهامی با این موضوعیت تشکیل داد یا سهامی را که توانسته اید پول هوشمند را در آنها پیدا کنید رامد نظر قرار دهید.

دوره خرید سبد سهامی کلی گذشته و در انتخاب سهم باید به شدت با احتیاط و دقیق عمل کنیم، همچنان بازار توانایی سود سازی سنگین برای شما را داراست.

تحلیل شاخص کل و هم وزن به صورت تصویری

تحلیل تکنیکال شاخص کل

تحلیل تکنیکال شاخص کل بخشی است که هر هفته به صورت دقیق به روز رسانی می شود، در این بخش می خواهیم هر هفته رصد کنیم که تحرکات داخل بازار به سمت صعودی خواهد بود یا نزولی هر بار کلیه سناریوهای محتمل بازار بورس تهران را به صورت واضح بیان می کنیم.
تکنیکال شاخص کل یکی از پر اهمیت ترین تحلیل ها نزد تحلیل گران و معامله گران است، زیرا از طریق آن در می یابند که آیا بازار در دوره رونق رفته است یا خیر.
دماسنج اقتصاد ایران شاخص کل بورس تهران است باما همراه باشید با تکنیکال شاخص کل:

تکنیکال شاخص کل، 11 اردیبهشت 00

حرف آخر…

بدون استراتژی دقیق در بازار گام برندارید، هزینه اولیه زمانی و مادی برای آموزش شما در ادامه فعالیت در بورس بیمه می کند. این مقاله هر ماه آپدیت خواهد شد تا دوستان بتوانند در طی مسیر همواره بدانند در بازار بورس چه می گذرد، در قسمت تحلیل بورس فردا نیز می توانید تحلیل بورس تهران را روزهای زوج دنبال کنید تا متوجه شوید که گروه شکار روند از چه سهامی در بازار استقبال می کنند و سبد تشکیل می دهند.

سوالات متداول :

روند شاخص بورس در میان مدت به چه صورت می باشد ؟

شاخص کل در روند میان مدتی نزولی قرار دارد، و مادامی که نتواند در میان مدت تغییر رویه دهد نمی توان به رشد بزرگ شاخص و سقف شکنی آن دل بست لذا فقط می توان در کوتاه مدت به دنبال خرید سهام بزرگ جهت رشد های مقطعی بود.

روند شاخص هم وزن به چه صورت می باشد ؟

اما در شاخص هم وزن روند کمی متفاوت است، در کانال نزولی قرار داریم اما یک کنج مثلثی در آن شکسته شد و تا سقف پیش رفت، احتمال شکست سقف کانال نزولی در آن به شدت بیشتر است.

 

9 دیدگاه برای “تحلیل شاخص کل امروز ( به روز رسانی 25 مرداد 00)

  1. hale emami گفته:

    باسلام
    با توجه به نزدیک شدن پایان دوره ریاست جمهوری انگار تحلیل شاخص کل بورس شما با اشتباه داره مواجه میشه و دولت با ضرر داره تحویل میده بورس رو به دولت بعدی

    • شهراد صادقی گفته:

      سلام و عرض ادب
      خودتون میفرمایید تحلیل، ممکنه تحلیل خطا هم داشته باشه اما همیشه باید میانگین کلی معاملات و تحلیل ها رو نگاه کرد به شخصه اعتقاد دارم در دولت جدید قطعا نگاه بهتری به بورس خواهندداشت زیرا جز بهترین ابزار های برای کنترل تورم افسار گسیخته در جامعه است موفق باشید

  2. dr5604 گفته:

    بادرود به شماوتمامی همکارانتان از زحمات شما تشکر میکنم من جدیدا به جمع شما پیوستم وبسیار خوشبین هستم.پرسود باشید

  3. samaneh.naderkhamseh گفته:

    سلام و خدا قوت ممنون از نشر دانشتون ..من که همواره با سبد سهام شما خرید وفروش انجام دادم و خوشبین به آینده در این بازار ….پرسود باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code