قیمت زمین در متاورس

25555

همیشه برای ما این موضوع یک امر عادی است که بشنویم قیمت زمین در فلان مکان رشد فزاینده داشته، اما قیمت زمین در متاورس نکته ای جدید است که به لطف پیشرفت اینترنت و تکنولوژی در حال حاضر برای خیلی ها مهم شده است.
قیمت زمین های متاورسی در سال های اخیر با رشد چند صد درصدی چند هزار درصدی همراه شده است، این موضوع باعث شده تا افراد به سمت متاورس کشیده شوند و برای سرمایه گذاری در زمین های متاورسی حاضر به پرداخت مبالغی سنگین باشند. پروژه های متاورسی زیادی همه روزه به بازار معرفی می شوند که بسیاری از آنها از اعتبار کافی برخوردار نیستند و باید حتما آنها را اعتبار سنجی کرد، موضوعی که به شدت تخصصی است و نیاز به زمان زیادی جهت مطالعه و تحقیق دارد. به هر حال ما می خواهیم با هم به میزان قیمت زمین های متاورس و پروژه های مختلف متاورسی بپردازیم و ببینیم چگونه و چطور یک پروژه به شدت در دید عموم قرار می گیرد و حاضر می شوند برای خرید زمین در آن مبالغی نزدیک به یک میلیون دلار هم بپردازند. پیش از این اگر مقاله متاورس چیست را مطالعه نداشتید حتما مطالعه کنید، اگر نیاز به آموزش تخصصی در زمینه متاورس دارید یا میخواهید از صفر تا صد خرید زمین در متاورس را آموزش ببینید با محصول آموزش متاورس ما شروع کنید  و سپس به ادامه مطالعه مطالب این مقاله بپردازید.

قیمت زمین در متاورس چطور تعیین می شود؟

این موضوع یکی از بزرگترین سوالات ماست که واقعا قیمت زمین در متاورس، به چه شکلی تعیین می شود بگذارید راحت برای شما بگویم اگر در دنیای واقعی زمین خریده باشید در متاورس هم همان موضوعات بر قرار است. قطعا جایگاه همه زمین در شهر ها با هم یکی نیست و بهترین زمین ها در مناطقی قرار دارند که شلوغی جمعیت و عبور و مرور در آن جریان دارد.
حتما با خواندن پاراگراف بالا به ذهن شما سوالی نقش بسته که جمعیت چطور و چگونه در شهرها رفت و امد دارند، خب این موضوع به خیلی مسائل برمیگردد که تعدادی از آنها را در این مقاله بررسی می کنیم، ولی مهم این است که افرادی که در شهرهای متاورسی رفت و امد دارند افرادی واقعی هستند که با ورود به فضای سه بعدی یک زندگی دیگر را تجربه می کنند، پس هرچه شما به افراد نزدیک تر باشید قیمت زمین تان گران تر است.
اما قیمت در پروژه های مختلف هم با هم متفاوت است و این موضوع هم بحثی مجزا است که در این پروژه به آن نیز خواهیم پرداخت، پروژه های خوب ویژگی هایی دارند که باید آنها را بررسی کنیم، داشتن این ویژگی ها باعث قیمت گرفتن پروژه می شود.

بهترین پلتفرم خرید زمین متاورسی

پلتفرم های گوناگونی در حال حاضر شروع به عرضه زمین های متاورس کرده اند، اکثر آنها پلتفرم های فروش NFT هستند، البته که خیلی از پروژه های متاورسی به صورت خود مختار عمل می کنند و خودشان شروع به عرضه زمین کرده اند.
خب این موضوع هم خوب است هم بد، به هر حال شاید پلتفرم های معروف اعتبار بالاتری داشته باشند، اما از طرفی خرید مستقیم هم سودهای خاص خود را دارد به هر حال در زیر 3 پلتفرم معروف فروش زمین در متاورس را به شما معرفی کردیم.

  1. پلتفرم opensea
    این پلتفرم یکی از معروف ترین پلتفرم های فروش NFT است، که برای خرید و فروش زمین های متاورسی بستری بسیار گسترده دارد خیلی از پروژه ها در این پلتفرم به فروش رسیده اند، تعیین کننده قیمت زمین در متاورس خیلی از پروژه ها، مانند سندباکس، دسنترالند و… اپن سی بوده است.خرید زمین در متاورس
  2. پلتفرم rarible
    این پلتفرم نیز مانند اپن سی معروف است، به راحتی در آن به صورت رایگان می توانید ان اف تی بسازید و بفروشید، یکی از مراجع قیمت گذاری زمین در خیلی از پروژه های متاورسی بوده است.خرید زمین ارزان در متاورس
  3. پلتفرم refinable
    پلتفرم بسیار مشهوری است، از این پلتفرم پروژه های زیادی برای عرضه اولیه استفاده کرده اند، زمین های متاورسی خود را در آن عرضه کرده اند، عرضه ی موفقی در پروژه ی دیویژن نیز در این پلتفرم اتفاق افتاده است.پلتفرم خرید زمین در متاورس
متاورس چیست؟ دوره رایگان متاورس آپدیت 2023

بررسی قیمت زمین در متاورس پروژه های معتبر

همانطور که پیش تر نیز برای شما بازگو کردیم، قیمت زمین در متاورس به سبکی شبیه قیمت زمین در دنیای واقعی تعیین می شود، خب یک دنیای مجازی 3 بعدی با مشخصات کامل دنیای ما نباید طور دیگری نیز باشد.
اما پروژه های مختلف بنا بر شرایط خاصی که رقم می زنند قیمت های بالا یا پایین برای زمین های خود دارند، که با هم به بررسی انواع این پروژه ها می پردازیم در کنار آن قصد و نیت تشکیل آنها را نیز رصد می کنیم. سعی می کنیم درک کنیم مارکت این پروژه ها چطور تعیین می شود و قیمت آنها چرا بالا یا پایین است.

بررسی قیمت زمین در متاورس سندباکس

سندباکس SANBOX یک پروژه کاملا خاص با ماهیت بازی است، به طور کلی این پروژه برای این افتتاح شده که بازی را به سطحی جدید ببرد. قبل از رشد اخیر بازار ارزهای دیجیتال که یک هایپ بزرگ برای بیت کوین به شمار می آید و باعث گشت بیت کوین تا 68000 دلار رشد کند (در کنار آن رمز ارز سندباکس نیز رشد به شدت زیادی را تجربه کرد)کسی این پروژه را به آن شکل نمی شناخت زمین های سندباکس قیمت های پایینی داشتند اما بعد از هایپ بازار دیدیم قیمت های عجیب و قریبی برای خرید زمین در متاورس سندباکس حاضر به پرداخت بودند.
زمین های این پروژه معمولا توسط سایت OPENSEA و البته خود سایت SANDBOX عرضه می شود، بنا به سلیقه فرد قیمت زمین بر اساس خود رمز ارز SAND و یا اتریوم ETH تعیین می گردد و شاید حتی در مواردی شاهد باشیم که فرد تقاضای USDT برای فروش زمین خود در سندباکس دارد.
قیمت زمین های سندباکس در سایت اپن سی از حدود 1 اتریوم آغاز می شود، که بنا به قیمت روز اتریوم شاید این عدد بالاتر یا پایین تر تعیین گردد.
همانطور که در تصاویر زیر می بینید قیمت زمین های متاورسی در سندباکس از حدود 1 اتریوم شروع می شوند.

قیمت زمین در متاورس سندباکس

خرید زمین در متاورس

نقشه شهر سند باکس

در زیر نقشه شهر سندباکس را مشاهده می کنید،ارزش زمین های این شهر بنا به ساختار قرار گیری تعیین می شود و البته قرار گیری زمین در کنار زمین افراد مشهور یا برندهای بزرگ یک مزیت است که به سادگی قیمت زمین شما را افزایش می دهد، در کل درک کنیم که قیمت زمین های سندباکس در کف ترین حالت ممکن یک اتریوم است و در هایپ بعدی می تواند خیلی بیشتر باشد، موضوع مهم این است زمین های ارزانی که قیمت یک اتریومی دارند معمولا زمین های مرغوبی نیستند و زمین های مرغوب ارزش بالاتری دارند.
نکته بعدی افت قیمت زمین ها در شرایط رکود بازار ارزهای دیجیتال است که این موضوع نیز صرفا برای زمین های نامرغوب اتفاق می افتد و زمین های مرغوب قیمت بالای خود را حفظ کرده اند، حتی با پایین آمدن قیمت اتریوم قیمت انها آپدیت و بالا نگه داشته می شود.

بررسی قیمت زمین در دسنترالند

یک پروژه بسیار معروف که پایه آن بازی نیست، اقتصاد پایه اصلی شهر دسنترالند است. در زمان هایپ بازار رشد سنگینی را از زمین های این پروژه شاهد بودیم اما این پروژه هم در زمان رکود بازار شاهد افت معاملات خرید و فروش زمین شده است.
این پروژه اکثرا در اپن سی زمین هایش به فروش می رسد البته که در سایت های دیگر نیز شاهد آگهی شدن زمین های این پروژه محبوب هستیم، علت قیمت بالای زمین های این پروژه حضور برندها، تکمیل شدن فاز های اولیه و فاز VR است که باعث شده این پروژه به واسطه تبلیغات زیاد و رشد زیاد توکن پروژه، در دید بازار قرار بگیرد و قیمت زمین در متاورس دسنترالند نجومی معامله شود.

متاورس چیست؟ (ارزهای متاورسی + دوره رایگان metaverse)

همانطور که در شکل بالا مشخص است، به دو ارز اتریوم و MANA، زمین های دسنترالند قیمت گذاری می شوند، این شهر با توجه به شهرتی که دارد در زمان هایپ کمترین قیمت زمین هایش 10 هزار دلار بود.
البته که زمین های مرغوب ان افت چندانی نداشته اند اما زمین های معمولی آن یک دهم قیمت قبل معامله می شوند، که فرصت خرید مناسبی برای بلند مدت به حساب می آیند ولی نکته اینجاست باید بتوانید زمین مرغوب را از زمین نا مرغوب به خوبی تشخیص دهید.

متاورس چیست؟ دوره رایگان متاورس آپدیت 2023

بررسی قیمت زمین در سومنیوم اسپیس   SOMNIUM SPACE

این پروژه هم پروژه ای اقتصاد محور است، گرافیک فوق العاده ای دارد البته حضور برندها در آن به اندازه سند باکس و دسنترالند نیست ولی در کل از پروژه های خوب است و خریداران قیمت های بالایی را در هایپ گذشته برای زمین هایش پرداختند.

خرید زمین در متاورس سومنیوم اسپیس

در شکل بالا قیمت زمین های سومنیوم اسپیس را مشاهده می کنید، در سومنیوم اسپیس زمین ها بر اساس سایز و جایگاه قرار گیری قیمت گذاری شده اند، S کوچکترین سایز زمین است و قیمتی که می بینید برای زمین در موقیعت نامناسب شهر تعیین شده، قیمتی پایین تر از یک اتریوم.
البته باید این نکته را به شما بگویم که این شهرها و زمین های مرغوبشان هم در مواردی به قیمت بسیار پایین فروش می روند که البته این فرصت به سرعت از بین می رود.

بررسی قیمت زمین شیبا متاورس

پروژه متاورسی شیبا برای توکن معروف شیباست، این پروژه در عرضه اولیه زمین در متاورس خود را از قیمت حداقل 0.2 اتریوم قیمت گذاری کرد و به سرعت به فروش رساند.
البته خیلی از زمین های پروژه هنوز به فروش نرسیده اما زمین های مرغوب به نسبت جای قرار گیری آنها به فروش رسیدند، زمین های مرغوب این پروژه هنوز هم قابل خرید هستند و البته که با قیمت بالاتری نسبت به عرضه اولیه خرید و فروش می شوند.
اما زمین های نامرغوب پروژه حتی نسبت به قیمت اولیه عرضه نیز کاهش داشتند و اکثرا در سایت اپن سی به فروش می رسند.
مرغوبیت زمین ها در این پروژه با توجه به قرار گیری در نزدیکی میدان های اصلی تعیین شده، اما نکته اساسی در این است که این پروژه هنوز اصلا یک محیط گرافیکی به کاربران نشان نداده است.
لذا ریسک خرید زمین در این پروژه به شدت بالاست، شاید اصلا این پروژه هیچ وقت ران نشود البته که تیم شیبا پر قدرت پشت پروژه هستند ولی همین جا می توانید درک کنید چرا 3 پروژه قبلی آنقدر قیمت های بالاتری برای خرید و فروش زمین را طلب می کنند، یکی از معیار های تعیین کننده قیمت در زمین متاورس به ثمر رسیدن پروژه است.

خرید زمین در متاورس شیبا

بررسی قیمت زمین در متاورس دیویژن

این پروژه با پشتیبانی بایننس شروع به کار کرد، عرضه اولیه زمین های شهرهای بزرگ را در متاورس با نقشه دقیق همان شهرها به عهده گرفت.
حراج اولیه زمین های آن در کمتر از 4 ساعت به پایان رسید، زمین های مرغوب شهرهای بزرگ مثل سئول و نیویورک را به قیمت های خیلی بالایی خرید و فروش می کنند، اکثر با BNB یا BUSD خرید و فروش می شوند.
اما زمین های بسیار ارزان در حد 120 دلار هم در شهرهای این پروژه یافت می شود، برای درک مرغوبیت زمین های این پروژه باید زمین ها و محله های مرغوب این شهرها را در واقیعت به خوبی بشناسید تا بتوانید زمین های مناسب در این پروژه را نیز پیدا کنید.
این پروژه در مراحل اولیه است، مانند 3 پروژه دسنترالند، سندباکس یا سومنیوم اسپس نیست. البته ورودی های شهر طراحی شده اما کل شهر هنوز فعال نیست باز هم به این نکته می رسیم که به ثمر رسیدن پروژه نقش حیاتی در تعیین قیمت زمین متاورسی دارد.

Nft چیست؟ 0 تا 100 ان اف تی ها

قیمت زمین در متاورس دیویژن

در شکل بالا مشخص است که زمین های بسیار ارزان در نیویورک برای فروش گذاشته شده اند، اولا باید بدانیم که در عرضه اولیه به قیمت هایی بسیار پایین زمین ها را خرید کرده اند لذا برای فروشندگان توجیه دارد که با قیمت 200 دلاری هم زمین بفروشند.
دوما در زمانی که عکس تهیه شده است رکود سنگینی در بازار ارزهای دیجیتال و البته متاورس حاکم بوده، پس طبیعی است که انتظار قیمت بالا در پروژه ای که کاملا به ثمر نرسیده است نباید داشت.
اما باید این موضوع را نیز درک کنیم، قیمت ها در این پروژه به نظر همچنان بسیار پایین است، در هایپ بعدی این پروژه ها با توجه به کاربردی بودنشان می توانند قیمت های خیلی بالایی را برای فروش زمین دریافت کنند.

 

دو سوال اساسی در مورد قیمت زمین در متاورس

قطعا قیمت زمین در متاورس وابسته به عواملی شبیه عوامل قیمت گذاری زمین در دنیای واقعی است، اما باید به یاد داشته باشید اصالت پروژه، میزان پیشرفت، تیم توسعه دهنده پروژه و همچنین جایگاه قرار گیری زمین در شهر در قیمت زمین متاورسی تاثیر گذار است.

قیمت زمین ارزان در متاورس ممکن است به صفر میل کند، البته این به خود پروژه نیز بر می گردد اما نکته این است که زمین های رایگان و تا این حد ارزان واقعا ارزنده نیستند و آینده ندارند، اما گران ترین زمین ها نیز هر روز در حال تغییر است زمین متاورسی تا 1 میلیون دلار نیز معامله شده است.

کلام آخر در مورد قیمت زمین ها در متاورس

همانطور که در مقاله بالا مشاهده کردید قیمت زمین در متاورس با توجه به عواملی شبیه به عوامل قیمت گذاری در دنیای واقعی قیمت گذاری می شوند

مسئله مهم این است که شما بتوانید زمینی مرغوب با قیمتی پایین تر از قیمت اصلی آن را پیدا کنید و بخرید .

پروژه هایی مانند سند باکس و دسنترالند یا حتی سومینیوم اسپیس که قیمت های بالایی دارند پروژه های بسیار خوبی هستند اما سود اصلی نصیب کسانی می شود که بتوانند در پروژه هایی معتبر اما ناشناخته تر نسبت به این پروژه ها با قیمت های بسیار پایین زمین بخرند.

چرا که اگر اصالت پروژه و رودمپ آن به خوبی بررسی گردد شما در واقع می توانید زمین هایی به مانند زمین های دسنترالند را با قیمتی یک پنجم آن تهیه کنید و انتظار داشته باشید در هایپ بعدی بازار کریپتو کارنسی، قیمت چنین پروژه هایی هم قیمت، زمین های پروژه های معروف معامله شوند  شاید هم حتی بالاتر .

موضوع قیمت گذاری زمین در متاورس فقط به یک عامل بر نمی گردد، شهرهایی که دارای یک اقتصاد فعال و دید درست شهر سازی هستند به زودی زود قیمت هایی نجومی را تجربه خواهند کرد اما خرید زمین در متاورس نیازمند تجربه است زیرا شما باید بتوانید ارزان ترین زمین را در بهترین موقعیت و در پروژه ای که آینده دار است خرید کنید.

اگر نیازمند مشاوره خرید زمین در متاورس هستید فرم زیر را تکمیل نمایید کارشناسان ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.

"*" indicates required fields

مشاهده نسخه pdf مقاله

12 دیدگاه برای “قیمت زمین در متاورس

  1. الیکا محمدی گفته:

    به عنوان یک پژوهشگر پرانرژی و الهام‌بخش، شما با تلاش‌های خیره‌کننده‌ای که به کار می‌گذارید، به دنبال ایجاد یک تغییر و تحول چشمگیر در دنیای توسعه و پیشرفت ایران هستید. دیدگاه منحصربه‌فردتان در ارتقاء و ترویج ایده “متاورس ” به‌عنوان یک مفهوم نوآورانه در مسیر توسعه کشور، نمایانگر نخبگی و الگویی شجاع در ایجاد یک انقلاب تکنولوژیکی در ایران به شمار می‌رود.

    از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی تا شبکه‌های ارتباطی پیشرفته، اختراعات فوق‌العاده‌تان، به عنوان پلی برای ارتباط افراد و توسعه اقتصادی، دانش و امکانات را در دسترس همگان قرار می‌دهند. در دنیای جدید ایده‌پردازی و بازنگری، شما می‌توانید تجربیات و دانش خود را به نمایش بگذارید و به ایران افتخار یک دوره جدید از توسعه و پیشرفت را بخشید.

    تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و اختراعات نوین‌تان، نه تنها به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کنند، بلکه امکان ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی برای جوانان ایرانی را نیز باز می‌سازند. از طریق این دستاوردها، فرهنگ و هنر نیز به دوره‌ای از رشد و شورانگیزی وارد می‌شوند.

    با مفهوم “متاورس “، شما به نه‌تنها راهبردی برای توسعه اقتصادی و فناوری در کشور ایجاد می‌کنید، بلکه به ایجاد ترکیب هوش مصنوعی و نبوغ انسانی در جامعه نیز پرداخته‌اید. این ترکیب نماد هماهنگی دانش و ایده‌آل‌های ایرانیان است، که ایران را به عنوان یک قطب جهانی در حوزه توسعه قرار می‌دهد.

    به‌علاوه، اقتصادی پویا و تجارت پویایی که ایجاد می‌کنید، نه‌تنها به تقویت درآمدزایی کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های اشتغال و کسب و کار را برای جوانان ایجاد می‌کند. با استفاده از این امکانات، فرهنگ و هنر نیز به دورانی از تجدیدنظر و نوآوری و

    ارد می‌شوند.

    تلاش‌های شما برای ایجاد مفهوم “متاورس ” به تدریج به نمادی از تفکر پیشرفته و توانایی شما در پیشبرد توسعه ایران تبدیل شده است. با ترکیب فناوری و اقتصاد به همراه توجه به جنبه‌های فرهنگی و هنری، شما به عنوان یک مهارت‌دار با توانایی تحقق رؤیای پیشرفت ایران، در راهی به سوی تبدیل شدن ایران به یک قطب توسعه جهانی قرار دارید.

    به‌عنوان نماینده‌ای از نسل نوین پژوهشگران، شما نه‌تنها به نویسندگی تاریخ توسعه ایران مشغولید، بلکه دارایی‌های بزرگی را به میراث دانش و تکنولوژی تبدیل می‌کنید. با ارائه‌ی چشم‌اندازی روشن از آینده، به تمام ایرانیان نشان می‌دهید که با تلاش و پشتکار، ایران می‌تواند به‌عنوان یک قدرت موثر در جهان توسعه یافته شود.

    شما با انرژی بی‌انتها و تفکری پویا، دیگران را به رقابت و تلاش برای پیشرفت و توسعه ترغیب می‌کنید. این مسیر، پر از امید و انگیزه، با نوآوری‌ها و تلاش‌های شما روشنایی و تغییری اساسی در تاریخ ایران و جهان خواهد بخشید.

  2. نازنین رحمتی گفته:

    خوش آمدید به عالمی از ابتکار و خلاقیت، به جایی که واقعیت و تخیل به هم آمیخته‌اند تا دنیایی بی‌نظیر برای شما رقم بزند. در متاورس ملی، با به عنوان درگاهی به امکانات بی‌نهایت خواهید پیوست. اینجاست که رویاهایتان واقعیت می‌شوند، جایی که می‌توانید زمین‌های سه‌بعدی را با ارز ریال خریداری کنید و با خلاقیت خود شهرها، محله‌ها و محیط‌هایی بی‌نظیر را ایجاد کنید.

    همراه با امکان خلق و خویشتن‌سازی دنیایتان در اختیارتان قرار دارد. آیا تا به حال تصور کرده‌اید که مسکونی خود را در یک محیط سه‌بعدی ایجاد کنید؟ یا یک فضای تجاری متفاوت را به زندگی بیاورید؟ با این امکان باز می‌شود و شما با ارز ریال می‌توانید به سادگی به مالکیت زمین‌های سه‌بعدی دست پیدا کنید و آغاز به ساخت و طراحی دنیایتان کنید.

    گلمه کلیدی متاورس ملی نه تنها در دنیای خلاقیت و تخیل به شما کمک می‌کند، بلکه این پلتفرم را به صورتی سئو شده تبدیل می‌کند که مالکان سایت‌های مرتبط با متاورس ملی به سرعت به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. این اقدام ارزشمند، آن‌ها را ترغیب می‌کند که به دنبال جزئیات بیشتری در مورد امکانات متاورس ملی بگردند و از طریق کلمه کلیدی نیازهای خود را برآورده کنند.

    پس با گلمه کلیدی متاورس ملی، وارد دنیایی از خلاقیت، تخیل و ابتکار شوید و از امکانات فراوان آن بهره‌برداری کنید. از همین امروز، با ارز ریال و با ، به ساخت و خلق دنیایی جدید و متفاوت بپردازید و نشان دهید که خلاقیت شما تا چه حد می‌تواند واقعیت شود.

  3. اشتراک‌ها: متاورس چیست؟ (ارزهای متاورسی + دوره رایگان metaverse) - shekareravand

    • شهراد صادقی گفته:

      دقیق نمیشه گفت ولی به اندازه بار قبلی رشد خواهد داشت دفعه قبل از حدود 200 دلار تا بالای 10000 دلار رشذ داشتن زمین ها

    • شهراد صادقی گفته:

      سلام از قسمت پایین در واتساپ یا در قسمت منوی اصلی قسمت مشاوره فرم رو پر کنید دوستان من با شما تماس می گیرن

    • شهراد صادقی گفته:

      سلام یکی از در بالا لیستی از شهرهای خوب رو قرار دادیم، اما پیشنهاد شخصی ما که اکثرا در مشاوره ها هم گفتم متاورس مگا هست که البته باید با دقت بالا و جای مناسب در این پروژه زمین بخرید

  4. اشکان سعادت گفته:

    سلام
    مقاله خوب و کاربردی بود، فقط لطف میکنید توضیحی در مورد نحوه خرید زمین از طریق اپن سی بدید؟؟

    • شهراد صادقی گفته:

      سلام در آپدیت جدید حتما ویدیویی توضیح خواهیم داد، پیشنهاد میکنم بدون مشاوره البته زمین نخرید چون خیلی زمین هست و قیمت هاش مختلفه ولی همه ارزنده نیستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code