فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی شیوه جدید شناسایی- آپدیت 1402

فیلتر تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی

فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی با روشی سریع و مطمئن

همانطور که حتما شنیده اید کد به کد حقوقی به حقیقی یکی از روش های سیگنال گیری در بازار بورس تهران است، در این مقاله میخواهیم بسنجیم و ببینیم آیا این روش در بورس تهران واقعا کاراست.
اگر بلی در چه شرایطی و در چه سهامی کارایی دارد، اگر خیر باید چه کرد، آیا باید به طور کلی صورت مسئله ما پاک شود و دیگر به سراغ کد به کد نرویم؟؟ یا راهکاری برای بدست آوردن سهام پر شتاب و شارپی در بازار پیدا می شود که بتوان از این روش نیز در آن استفاده کرد.
برای رسیدن به اصل موضوع حتما باید مفاهیم را عمیق درک کنیم، پس همراه من باشید تا با هم به سراغ فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی، مفهوم کد به کد حقوقی به حقیقی و چرایی آن برویم، پیش از هر چیز به تعاریف سری بزنیم.

فیلتر تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی

فیلتر تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی، واقعا یعنی چه؟؟ یعنی در هر سهمی بگردیم و ببینیم که حقوقی فروخته و حقیقی خرید کرده است. بله مفهوم این فیلتر همین است پیدا کردن سهامی با خروج پول حقوقی در بازار و ورود پول حقیقی است. برای درک ماجرا بیایید کمی به فعالیت حقوقی ها در بازار بورس بپردازیم، حقوقی ها در بازار بورس به چند مدل دسته بندی می شوند:

  1. حقوقی های بلند مدتی
  2. حقوقی های کوتاه مدتی

دقیقا همین است، حقوقی های بزرگ و اصلی بازار با دید بلند مدت در بازار حضور پیدا کرده اند. لذا معمولا در قیمت های پایین با حجم بالا خرید می کنند، بدلیل اینکه اکثر آنها سیت هیئت مدیره دارند و در هیئت مدیره حضور فعال دارند، در قیمت های بالا زمانی که احساس کنند قیمت سهم بیش از این ارزنده نیست شروع به عرضه می کنند.
دسته دوم حقوقی ها، حقوقی ها کوچکتر بازار هستند، آنها با کد های متفاوتی در بازار حضور پیدا می کنند، آنها گاها شروع به خرید سهم در قیمت های پایین می کنند و با اندکی سود سهم را به حقیقی ها واگذار می کنند (درباره علت در ادامه مقاله صحبت خواهیم کرد).
با توجه به مطالب بالا خیلی راحت نیست که ما متوجه شویم آیا حقوقی به واسطه کنترل قیمت سهم شروع به عرضه کرده یا قصد آن انتقال سهام به حقیقی های مد نظر خود برای سفته بازی و بالا بردن قیمت سهم است.

یکی از بهترین بازارها که میتونه درآمد دلاری عالی برات به ارمغان بیاره، بازار ارزهای دیجیتال هست، پس یه نگاهی به صفحه دوره ارز دیجیتال بنداز تا هدیه جذاب این صحفحه رو هم دریافت کنی.

بیایید با مثالی به سراغ این ماجرا برویم:

کد به کد حقوقی به حقیقی یا کنترل قیمتی مسئله این است؟؟؟

در عکس زیر سهم شپنا را در مرداد 1399 می بینید، این سهم تقریبا به مدت 20 روز فروش حقوقی به صورت سنگین را تجربه کرده است، از سمتی حقیقی ها بلادرنگ خریدار سهام بوده است، آیا اینجا کد به کد حقوقی به حقیقی ایجاد شده؟؟

مکانیزم حراج در بورس چیست؟ شناخت حراج پیوسته و ناپیوسته در بورس چگونه است؟
کد به کد حقوقی به حقیقی
کد به کد حقوقی به حقیقی

خیر بعد از فروش های آبشاری و غیر هماهنگ حقوقی شاهد افت سنگین این نماد بودیم. بعد از ریزش شما متوجه می شوید که این کد به کد هماهنگ نبوده و فروش حقوقی جهت شناسایی سود و کنترل قیمت سهام اتفاق افتاده حالا به مثال دیگری سر بزنیم:

2 1

این عکس نیز برای نماد شپناست، فقط در تاریخی متفاوت تقریبا 4 ماه قبل از عکس اول، اینجا میزان فروش حقوقی باز بشدت بالاست پس چرا قیمت رشد کرده است، آیا می توان به این نتیجه رسید که حقوقی در این نقطه صرفا برای کنترل سهم دست به عرضه زده قطعا خیر، شما زمانی آن را متوجه می شوید که قیمت به شدت رشد کرده و اگر با این الگو در قیمت 5000 تومان شپنا میخریدید قطعا ورشکست می شدید.

دوره ارز دیجیتال
دوره ارز دیجیتال

کد به کد حقوقی به حقیقی

تا به اینجا فهمیدیم هر فروش حقوقی و خرید حقیقی، کد به کد حقوقی به حقیقی نیست. ممکن است این امر باعث سردر گمی شما بشود حق دارید بازار مالی به شدت با قوانین صاف و مرتبی که ما در اجتماع برای راحتی خود وضع کردیم متفاوت است.
بیاید به موشکافی دو عکس بالا بپردازیم و تفاوت های آنها را پیدا کنیم، واقعا تفاوت کد به کد حقوقی به حقیقی با فروش جهت کنترل قیمت در سهم در چیست؟؟

برای درک موضوعی که بالاتر به آن اشاره کردم بهتر است ابتدا به نمودار سهم شپنا در تاریخ هایی که عکس یادگاری با آن داشتیم نگاهی بیندازیم:

کد به کد حقوقی به حقیقی

در دو تاریخ بالا، خوب به نمودار توجه کنید برای اینکه قیمت با عکس های پاراگراف قبلی تفاوتی نداشته باشد نمودار به حالت تعدیل نشده مشاهده می کنید.
تفاوت شهریور 99 با فروردین 99 در چیست؟
قیمت، بله قیمت و میزان رشد، حقوقی ممکن است یکی باشد اما در قیمتی که فقط 20 درصد رشد کرده شروع به عرضه سهام کرده است، لذا می توان حدس زد که احتمالا در این سهم در حال کد به کد حقوقی به حقیقی کردن هستند البته مولفه های دیگری نیز دخیل است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.
خوب در شهریور 99 اما قیمت نزدیک به 700 درصد رشد داشته اینجا دیگر به صورت قطعی می توان گفت کد به کدی در سهم اتفاق نیفتاده، ما شاید نتوانیم متوجه شویم دقیقا این فروش حقوقی کد به کد هست، ولی میتوانیم دقیق متوجع شویم کدام فروش حقوقی کد به کد نیست.
لذا برای خود قانون می گذاریم قانون یک هروقت قیمت رشد بیش از 50 درصد داشت و نمودار گارد صعودی وحشتناک به خود گرفته بود، حقوقی شروع به عرضه آبشاری کرد احتما کد به کد تقریبا صفر است.

درک کد به کد (حقوقی به حقیقی)

قانون اول را وضع کردیم، فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی را قبلا نیز نگارش کرده ایم در صفحه فیلرت های کاربردی می توانید آن را بیابید در این مقاله هم در ارتباط با آن صحبت می کنیم و آن را نگارش می کنیم.
اما اینجا قصدم بالاتر از نگارش یک فیلتر است، نگارش فیلتر به تنهایی به شما کمکی نمی کند باید منطق ماجرا متوجه شوید یا حداقل خود را به منطق نزدیک کنید، اینکه هرجا ما فروش حقوقی دیدیم فکر کنیم یک کشف بزرگ رخ داده و سهم را بخریم قطعا باعث شکست ما در طول زمان خواهد شد.
در پاراگراف 2 گفتم به دلیل فروش حقوقی به حقیقی خواهم پرداخت پس با من همراه باشید:
حقوقی ها معمولا یا وابسته به صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های دولتی، تامین اجتماعی یا شرکت های خصوصی سبدگردان یا سرمایه گذار هستند.
البته که جنس پول بخش خصوصی که با کد حقوقی به سهمی وارد می شود به شدت با جنس پول نهاد های یزرگ وابسته به دولت یا نهاد های مرتبط بسیار متفاوت است، نهاد های بزرگ معمولا در سهام با دید بلند مدت سرمایه گذاری می کنند و شرکتهای سبد گردان یا سرمایه گذار حقوقی کوچک به دید نوسان گیری یا سهام داری یکساله و کمتر.
خوب حالا که تفاوت دیدگاه این دو را فهمیدیم به سراغ اصل ماجرا برویم.

0 تا 100 فیلتر مووینگ اوریج

چرا کد به کد اتفاق میفتد؟؟

حقوقی های بازار به شخصه نمی توانند سهم خود را به روش سفته بازی بالا ببرند، آنها معمولا باید از سفته بازی و ایجاد حباب در سهم خود جلوگیری کنند به طور واضخ فروش آنها در سقف قیمتی هم برای همین وظیفه ایست که به عهده دارند.
اما فروش آنها در قیمت های پایین به علت این ماجرا نیست، بلکه بخاطر این است که دست آنها در بالا بردن به روش سفته بازی بسته است لذا سعی می کنند سهم را به حقیقی ها انتقال دهند و آنها با حمایت حقوقی و عرضه نکردن (منظور عرضه شدید) در طی روند قیمت را بالا می برند و بعد از فروش حقیقی ها شروع به فروش (حقوقی) سهم خود می کند، به این صورت حقوقی هم در طی مسیر عرضه کرده و سهم را کنترل کرده و هم در انتهای آن به صورت کامل از حباب قیمتی جلوگیری کرده است.
هیچ کس حقوقی را مقصر نمی داند، شما هم اگر او را مقصر می دانید خودتان باید کمی فکر کنید مقصر نیست و این بازی همچنان ادامه دارد.

چه باید کرد؟؟

خب می دانم کمی برایتان گیج کننده بود، اما ایرادی ندارد تازه دارید یاد می گیرید که فکر کردن معمولی به درد بورس و بازار های مالی نمی خورد، برویم به سراغ قانون دوم، حتما چک کنید سهم روند صعودی خود را شروع کرده باشد و البته از آن زمان زیادی نگذشته باشد، سهمی که در روند قرار نگرفته به شدت خطر ناک است، اگر در مورد روند یا روش های معاملاتی بورس تهران دچار چندگانگی و سردرگمی شده اید به شما پیشنهاد می دهم حتما دروه تابلوخوانی پیشرفته ما را تهیه کنید.
قانون سوم ترکیب سهام داری سهم را حتما با دقت ببینید، اگر بیش از 60 درصد سهم شناور بود زیاد به این کد به کد ها اعتماد نکنید، قانون چهارم حتما فیلم معاملاتی سهم مد نظر خود را مشاهده کنید، ببنید فروش حقوقی با رنج کشیدن مثبت حقیقی همراه بوده یا خیر. اگر با رنج کشیدن مثبت همراه بود احتمال کد به کد به شدت بالاست.

تحلیل روزانه بورس تهران ۱۳۹۹/۰۹/۰۸

فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی (فیلتر اصلی)

دیگر وقت آن است ابزار را در اختیارتان قرار دهم، خواستم قبل از داشتن ابزار بدانید چگونه از آن استفاه کنید، خیلی مهم است نکات و قواعد بازی را رعایت کنید و هر سهمی که این فیلتر به شما نشان می دهد را نخرید ولی بدانید می شود با این فیلتر سهام بسیار عالی بازار را برگزید به شرط آنکه بتوانید منطق فروش حقوقی را به صورت کامل درک کنید:

(ct).Sell_N_Volume / (tvol) > 0.3

در فرمول بالا گفته ایم بیش از 30 درصد فروش امروز توسط حقوقی باشد می توانید آن را به 50 درصد نیز برسانید و در کنار آن به مسئله حجم هم  توجه کنید به فرمول زیر توجه کنید:

(tvol)>2*[is5] && (ct).Sell_N_Volume / (tvol) > 0.4

در فرمول بالا به دنبال سهامی هستیم که بیش از 40 درصد معاملات امروز فروش حقوقی بوده، در کنار آن حجم نیز بیش از 2 برابر میانگین حجم 3 ماه گذشته است، این فیلتر خیلی به شما کمک خواهد کرد.

برای کامل تر شدن به فیلتر میزان حجم خرید حقیقی ها را نیز اضافه کردیم به فرمول زیر دقت کنید:

(tvol)>2*[is5] && (ct).Sell_N_Volume / (tvol) > 0.4 && (ct).Buy_I_Volume >0.65* (tvol)

بیش از 65 درصد حجم امروز را نیز حقیقی ها خریداری کرده باشند، این فیلتر باز هم تکمیل تر می شود و خیلی ایده ها می توان به آن اضافه نمود مثلا اینکه قدرت خریدار بیش از 1 باشد به فرمول زیر دقت کنید:

var s_kh= Math.round(((((ct).Buy_I_Volume*(pc))/(ct).Buy_CountI))/10000000);
var s_f =Math.round((((ct).Sell_I_Volume*(pc))/(ct).Sell_CountI)/10000000);

(tvol)>2*[is5] && (ct).Sell_N_Volume / (tvol) > 0.4 && (ct).Buy_I_Volume >0.65* (tvol) && s_kh/s_f >1

حرف آخر

در این مقاله ابتدا سعی کردیم که به شما این درک را بدهیم هر فروش حقوقی قطعا کد به کد نیست، شما حتما باید شرایط خاص دیگری را نیز بسنجید در دوره تابلوخوانی پیشرفته خیلی بیشتر از اینجا در مورد این موضوع و نحوه کد به کد حقوقی به حقیقی صحبت کرده ایم اگر به دنبال فعالیت مستمر در این بازار هستید این دوره برای شما بسیار واجب است.
در انتها فیلترهایی ترکیبی از حجم و سرانه با کد به کد حقیقی به حقوقی را برای شما نگارش کردیم امید داریم بتوانیم برای شما راه گشایی در معامله گری باشیم به امید سود سرشار شما از آگاهی های روز افزون.

فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی چیست؟

فیلتر کد به کد حقیقی به حقوقی نوعی سیگنال مثبت یا منفی به بازار است که با توجه به قیمت سهم، سرانه خرید و… قابل تفسیر است.

آیا میتوان با استفاده از فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی درباره صعود سهم  مطمئن شد؟

این موضوع بستگی به خیلی عوامل دارد، یکی از آنها داشتن سابقه صعود در سهم با کد به کد حقوقی به حقیقی است.

مشاهده نسخه PDF مقاله

5 دیدگاه برای “فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی شیوه جدید شناسایی- آپدیت 1402

  1. احمد گفته:

    با سلام، در مورد کدبه کد حقوقی به حقیقی وقتی در قیمت پایین سهمی که ارزنده هستش شروع به کد به کد می کنند و قیمت سهم بالا می رود و در بالا شروع به عرضه و کدبه کد حقیقی به حقوقی می کنند در این صورت حقوقی ها که در ضرر می روند و در نتیجه سهامداران هم ضرر خواهند و کدهای حقیقی که مربوط به اشخاص هستش سود می کنند آیا این خودش نشانه نقص و داغون بودن بورس نیستش… کد حقوقی سهم ها را در قیمت بالا می خرد و ضرر می کند و حقیقی های عزیز دوردانه سود می کنندو حقیقی های خرده پا سهامدار هم ضرر می کنند…. عجب سیستم بورسی داریم ما……….

    • شهراد صادقی گفته:

      سلام حقوقی زیان نمیکنه چون دیدش میان مدت هست دوست گرامی تشخیص بازی ها به این سادگی نیست نیاز به تجربه و آموزش داره

  2. افشین گفته:

    با سلام ؛ مطلبتون با دقت مطالعه کردم ، در حال حاضر خیلی توجه ام روی این موضوع است که در چه قیمتی و چه میزان حجمی حقوقی فروخته و یا خریده است . تنها راهی که به نظرم رسید به صورت تجربی تعدادی سهم که حجم و ارزش بالایی دارند را در طول روز کنترل کنم و لحظه به لحظه گزارش بنویسم . اگر دستری به این دیتا بود ارزش بالایی داشت . چون براحتی میشد رصد کرد که n مقدار حجم در x قیمت فروخته و یا خریده که میشد دستشو خوند. با جمع کردن اطلاعات یک دوره و کنار هم قرار دادنشون میشد فهمید که در چه قیمت هایی چه حجم هایی خریده و کجا قراره بفروشه که سود کنه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به راحتی بهترین سهام رو برای سبدت انتخاب کن

دوره پرتفوگردانی و سبدگردانی رو با 30% تخفیف همین حالا تهیه کن    code1006  :کد تخفیف 
اکنون خرید کنید
close-link
این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code