دامیننس بیت کوین چیست؟ پیش بینی دامیننس بیت کوین سال 2022

دامیننس بیت کوین چیست

اگر به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتالی شده‌اید، باید بگوییم که لازم است با یک سری از اصطلاحات پرکاربرد در این بازار به خوبی آشنا شده تا بتوانید از آن‌ها جهت معامله‌گری و سرمایه‌گذاری موفق استفاده کنید. یکی از این اصطلاحات و مفاهیم کاربردی، دامیننس بیت کوین می‌باشد.

ما در ادامه قصد داریم به طور جامع به سوال دامیننس بیت کوین چیست، پاسخ داده و درباره دلایل استفاده از آن نیز نکاتی بیان کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

دامیننس بیت کوین چیست؟

حدودا ده سال است که بیت کوین به عنوان بزرگترین ارز دیجیتالی رمز نگاری شده، شناخته می‌شود. بیت کوین از جمله پرقدرتمندترین ارزهای دیجیتالی نیز است؛ به این جهت که در تعیین مسیر نزول و یا صعود دیگر ارزهای دیجیتالی، نقش بسیار مهمی دارد.

حال برسیم به این سوال که دامیننس چیست؟ منظور از این اصطلاح، این است که بیت کوین بر اندازه‌گیری کل بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده، تسلط دارد. به علاوه به سهم بیت کوین در میزان معاملات ارزهای دیجیتالی در سطح جهان نیز دامیننس بیت کوین گفته می‌شود.

چندین سال بود که بیت کوین به طور صد در صدی بر بازار ارزهای دیجیتالی، تسلط داشت، اما میزان این تسلط به مرور زمان با روی کار آمدن دیگر انواع ارزهای دیجیتالی، کاهش یافت.

bitcoin dominance 2 min

برای درک بهتر معنی دامیننس بیت کوین به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید که کل سرمایه موجود در بازار ارزهای دیجیتالی 10 میلیون و دامیننس بیت کوین، 70 باشد، این بدان معناست که 70 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتالی به بیت کوین، وابسته است و دیگر انواع ارزهای دیجیتالی موجود، تنها 30 درصد در کل بازار، تاثیر دارند.

بدیهی است که معامله‌گران، تمایل به معامله و سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتالی که تسلط بیشتری از دیگر انواع این ارزها دارد، داشته باشند. در مقاله ” بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ” می توانید آشنایی بیشتری با انواع ارزهای دیبجیتال بدست آورید .

لازم به ذکر است که اگر نمودار دامیننس بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی، سیر صعودی داشته باشد، قیمت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

سایت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به هر یک از آن‌‌ها دامیننس بیت کوین را بررسی نمایید. از جمله این سایت‌ها می‌توان به tradingview و یا coinmarketcap اشاره نمود.

بنابراین در پاسخ به سوال دامیننس بیت کوین چیست می‌توانیم اینگونه نیز پاسخ دهیم که معیاری برای معامله‌گران و یا به عبارتی دیگر تریدرهاست که براساس آن تصمیم به سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین بگیرند.

تحلیل ارز دیجیتال تیر ماه

نکته قابل توجه در این رابطه این است که به هیچ عنوان نباید تنها به دامیننس بیت کوین، اکتفا کرد، ارز دیجیتالی تتر نیز از جمله ارزهای رمزنگاری است که اخیرا محبوبیت زیادی در میان تریدرها کسب نموده و با بررسی دامیننس تتر نیز می‌توان سیر حرکتی انواع ارزهای دیجیتال رمزنگاری را مشخص نمود.

دامیننس بیت کوین

با بررسی دامیننس تتر، هم‌چنین می‌توان حجمی که در بازار به دلار تبدیل شده و از بازار ارز دیجیتالی، خارج شده است را مشخص کرد. با استفاده از چارت دامیننس بیت کوین و هم‌چنین دامیننس تتر می‌توان سیگنال، خریداری نمود. بدین منظور به چهار حالت زیر توجه داشته باشید:

  1. سیر نزولی دامیننس بیت کوین و دامیننس تتر به این معناست که میزان افزایش قیمت آلت کوین‌ها به نسبت بیت کوین، بیشتر است.
  2. سیر صعودی دامیننس بیت کوین و سیر نزولی دامیننس تتر به این معناست که افزایش قیمتی بیت کوین به نسبت یه آلت کوین‌ها بیشتر است.
  3. سیر نزولی دامیننس بیت کوین و سیر صعودی دامیننس تتر به این معناست که افت قیمت آلت کوین‌ها به نسبت بیت کوین، کمتر است.
  4. سیر صعودی دامیننس بیت کوین و سیر صعودی دامیننس تتر به این معناست که افت قیمت بیت کوین به نسبت آلت کوین‌ها کمتر است.
استخراج بیت کوین با کامپیوتر
استخراج بیت کوین با کامپیوتر

دلایل استفاده از دامیننس بیت کوین چیست؟

همانطور که به آن اشاره نمودیم، معامله‌گران با استفاده از نمودار دامیننس بیت کوین جهت سرمایه‌گذاری و یا عدم سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتالی بیت کوین، تصمیم‌گیری می‌کنند. همانطور که حتما می‌دانید بازار ارزهای رمزنگاری شده، مجازی می‌باشد و همین امر سبب شده تا امکان ورود نقدینگی به بازار در زمان افزایش قیمت بیت کوین، وجود نداشته باشد.

به عبارت دیگر معامله‌گران با بررسی نمودار دامیننس بیت کوین هنگام که نمودار سیر صعودی داشته باشد، اگر ارز دیجیتالی دیگری داشته آن‌ها را فروخته و تبدیل به بیت کوین می‌کنند.

نمودار دامیننس بیت کوین

لازم به ذکر است که تریدرها قبل از انجام معامله‌ در بازارهای دیجیتالی ابتدا، تحلیل‌هایی انجام می‌دهند. گاهی اتفاق می‌افتد که تحلیلی که توسط تریدرهای مختلف صورت گرفته، مشابه و کاملا هم درست بوده، اما به طور ناگهانی خلاف آن اتفاق می‌افتد.

به نظر شما دلیل آن چیست؟ باید بگوییم که ورود و خروج پول به بیت کوین در روند بازارهای دیجیتالی، تاثیرگذار می‌باشد. به عبارت دیگر هر چقدر هم که تحلیل‌های یک تریدر درست باشد، باز هم ممکن است که در اثر ورود و خروج پول به بیت کوین در نتیجه تحلیل، تغییراتی ایجاد کند.

همه این‌ها را گفتیم تا بدانید که تحلیل روند دامیننس در کنار دیگر تحلیل‌ها، امری ضروری است.

بیت کوین چیست و چگونه می‌توان آن را به سادگی بدست آورد ؟!

هم‌چنین سرمایه‌گذاران بازارهای ارز دیجیتالی نیز با استفاده از اطلاعاتی که نمودار و چارت دامیننس بیت کوین در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، می‌توانند زمان مناسب برای خرید و فروش انواع ارز دیجیتالی را تشخیص دهند.

همانطور که بیان کردیم، افزایش دامیننس بیت کوین موجب ریزش و کاهش ارزش آلت کوین‌ها می‌شود و این امر بدان معناست که می‌توانید ارزهای دیجیتالی که آینده خوبی دارند را در کف قیمتی خود، خریداری نمایید.

هم‌چنین زمانی که دامیننس بیت کوین در حال ریزش است، زمان مناسبی برای فروش آلت کوین‌هایی است که قبلا خریداری نموده‌اید.

آیا امکان مقایسه دامیننس بیت کوین با دیگر ارزهای دیجتالی وجود دارد؟

مقایسه دامیننس ارزهای دیجیتالی مختلف، نقش مهمی برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتالی ایفا می‌کند. اما اینکه چگونه می‌توان دامیننس بیت کوین را با دیگر ارزهای دیجیتال مقایسه کرد را در ادامه توضیح خواهیم داد.

بدین منظور می‌توانید از سایت Coin360.Com کمک بگیرید. ابتدا وارد سایت شده و از میان تب‌هایی که در بالای سایت وجود دارد، تب Charts را انتخاب نمایید.

bitcoin dominance 5 min

در این صورت صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید با اسکرول آن به پایین صفحه رفته و نمودارهای دامیننس ارزهای دیجیتالی مختلف را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید.

لازم به ذکر است که امکان تحلیل دامیننس بیت کوین نیز وجود دارد و بنابراین افرادی که دانش و تخصص کافی در این زمینه دارند می‌توانند به راحتی با مراجعه به سایت تریدینگ ویو و کلیک بر گزینه Chart وارد صفحه‌ای جدید شده و در قسمت مربوطه، عبارت دامیننس بیت کوین را تایپ نمایند.

این سایت برای راحتی کار کاربران خود، ابزارهای مختلف تحلیل را در اختیار آن‌ها قرار داده که می‌توانند به راحتی از هر یک از آن‌ها به منظور تحلیل دامیننس، بهره ببرند.

بررسی دامیننس بیت کوین چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

نمودار دامیننس بیت کوین می‌تواند سیر صعودی و یا نزولی داشته باشد که هر کدام از آن‌ها اطلاعاتی را در اختیار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازارهای ارز دیجیتالی قرار می‌دهند.

سیر صعودی نموداری دامیننس بیت کوین

منظور از سیر صعودی نمودار دامیننس ارز دیجیتالی بیت کوین این است که حرکت نمودار به سمت بالاست. این بدان معناست که حجم پولی که به بازار انواع ارزهای دیجیتالی، وارد می‌شود بیشتر به سمت بیت کوین، حرکت می‌کند.

حرکت به سمت یکی از ارزهای دیجیتالی به معنای افزایش قیمت آن است، بنابراین زمانی که نمودار دامیننس بیت کوین دارای سیر صعودی است به معنای افزایش قیمت آن نیز می‌باشد. افزایش قیمت یک ارز رمزنگاری باعث کاهش قیمت دیگر ارزهای دیجیتالی می‌شود.

به طور کلی سیر صعودی نمودار دامیننس بیت کوین نشان دهنده افزایش ارزش بیت کوین و کاهش ارزش دیگر ارزهای رمزنگاری می‌باشد.

نوسان گیری ارزهای دیجیتال (آموزش کامل و رایگان+ فیلم)

معنی دامیننس

سیر نزولی نمودار دامیننس بیت کوین

معنای سیر نزولی نمودار دامیننس بیت کوین کمی متفاوت است. اگر نمودار دامیننس بیت کوین، روند نزولی داشته باشد به طور صد در صدی نمی‌توان گفت که قیمت این ارز دیجیتال، کاهش پیدا می‌کند.

دلیل این امر این است که این سیر نزولی حتما به معنای خرج شدن پول از بیت کوین نیست و می‌تواند دلیل دیگری اعم از وارد شدن سرمایه جدید در کل بازار ارزهای رمزنگاری داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد، ارزش بیت کوین کم نمی‌شود و فقط عدد دامیننس آن کاهش می‌یابد.

به طور کلی سیر نزولی دامیننس بیت کوین نشان دهنده ثبات قیمتی بیت کوین می‌باشد.

پیش بینی دامیننس بیت کوین سال 2021

همانطور که به آن اشاره نمودیم از آنجایی که تعداد ارزهای دیجیتالی، افزایش یافته، دامیننس بیت کوین نسبت به گذشته، کاهش یافته است.

البته این بدان معنا نیست که از محبوبیت ارز دیجیتالی بیت کوین، کاسته شده، تنها از قدرت اولیه و هم‌چنین تسلط کاملی که بر بازار ارزهای دیجیتالی داشت، کم شده است. پیش‌بینی قیمت بیت کوین سال 2021 نشان از کاهش تسلط بیت کوین دارد. در مقاله ” نمودار رشد قیمت بیت کوین از ابتدا  ” در می توانید سیر رشد این ارز با ارزش را مطابعه فرمایید .

متخصصان برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2021، تحلیل‌های فیبوناچی را بررسی نموده‌اند که از لحاظ فنی، قدرت بالایی دارد. همچنین ما در مقاله ” پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2022 ” می توانید قیمت این ارز با ارزش را بررسی نمایید .

اگر بخواهیم واضح‌تر درباره دامیننس چیست و تاثیر آن در سال 2021 توضیح دهیم، باید بگوییم که با توجه به مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته شده، تسلط بیت کوین بر بازار کل ارزهای دیجیتالی از 100 درصد به 25 درصد، کاهش یافته است و این بدان معناست که میزان تسلط دیگر ارزهای دیجیتالی در حال افزایش است.

دامیننس بیت کوین

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم به طور جامع، مفهوم دامیننس چیست را توضیح داده و سپس دلایل استفاده، نحوه تحلیل و مقایسه آن با دیگر ارزهای دیجیتالی را شرح دهیم.

اکنون شما می‌توانید از این مفهوم جهت کسب موفقیت بیشتر برای معامله و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مختلف اعم از بیت کوین و … استفاده نمایید. از اینکه وقت ارزشمند خود را برای خواندن این مطلب، صرف نمودید، بی‌نهایت متشکریم.

شما می‌توانید در پایان این مقاله، سوالات و یا نظرات خود را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

 

 
 
مشاهده نسخه pdf مقاله

6 دیدگاه برای “دامیننس بیت کوین چیست؟ پیش بینی دامیننس بیت کوین سال 2022

  1. اشتراک‌ها: بیت کوین چیست و چگونه می‌توان آن را به سادگی بدست آورد ؟! - shekareravand

  2. اشتراک‌ها: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال جدید کدام است ؟! - shekareravand

  3. ریما سجادی منش گفته:

    من فکر میکردم مفهوم دامیننس فقط برای بیت کوین وجود دارد در این مقاله با جزییات متوجه شدم دامیننس تتر هم هست به دلیل اینکه هم اکنون این ارز دیجیتال از محبوبیت خوبی برخوردار .

    • arash_admin_seo گفته:

      سلام خدمت شما دوست گرامی
      منظور از این اصطلاح، این است که بیت کوین بر اندازه‌گیری کل بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده، تسلط دارد. به علاوه به سهم بیت کوین در میزان معاملات ارزهای دیجیتالی در سطح جهان نیز دامیننس بیت کوین گفته می‌شود.

  4. طاها رنجبرزاده گفته:

    مقاله بسیار جامعی در مورد مفهوم دامیننس بیت کوین بیت کوین بود با زبانی ساده این مفهوم رو توضیح دادید با تشکر از آموزش های خوبتون و سایت پر محتواتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code