0 تا 100 آموزش فيبوناچي در بورس | استفاده راحت و بدون ریسک از فيبوناچي !!!

فيبوناچي در بورس

کاربرد فيبوناچي در بورس

کاربرد فيبوناچي در بورس لفظی است که شاید به دیدگاه خیلی ها نا آشنا باشد، حتما در دوران مدرسه به سری اعداد فیبوناچی بر خورده اید نمی خواهیم اینجا حرف های تکراری همیشگی در مورد استاد ریاضیات ایتالیایی را برای شما بازگو کنیم.
اینجا هستیم تا با هم در یابیم استفاده و کاربرد نسب های فيبوناچي در بورس و بازار های مالی مدرن چگونه است، آیا این اعداد اعجازی در بازار بورس و قیمتها ایجاد می کنند یا فقط یک توهم ساده در میان معامله گران بازار های مالی است.

رسم نمودار فيبوناچي در بورس

در هر بازار یا نرم افزاری که باشید می توانید به راحتی سطوح فیبوناچی را رسم کنید، با رسم نمودار فیبوناچی به روش های مختلف می توانید عکس العمل قیمت به آن را مشاهده کنید و در صورت داشتن استراتژی مشخص جهت خرید و فروش با این سطوح شروع به معامله کنید. همچنین در مقاله هایی همچون ” فیلتر پول هوشمند ” می توانید با انواع فیلترنویسی رمز ارزها آشنا شوید .
جهت درک چگونگی رسم  نمودار فیبوناچی  و معرفی انواع آن ویدیویی برای شما تهیه کردم، در زیر می توانید آن را مشاهده کنیدفیلترنویسی رمز ارزها.

رسم فيبوناچي در بورس

 

همانطور که در ویدیو مشاهده کردید، این سطوح کارایی خود را دارند و این کارایی به واسطه همگانی بودن این سطوح بین معامله گران و بازارگردانان است.

از شایعه تا واقیعت در مورد نسبت های فيبوناچي

من یعنی نگارنده این مقاله یک معامله گر تمام وقت بورس تهران و بازار رمز ارزها هستم، نظراتی که می دهم طی سال ها تجربه بدست آمده و این مقاله صرفا جهت کشاندن مخاطب به سایت طراحی نشده، اینجا می خواهم تجربه 10 ساله خود را با شما در مورد نسبتهای فیبوناچی به اشتراک بگذارم لذا به دنبال حرف های کلیشه ای نیستم و یک سره می خواهم شما را با قیمت و حرکات آن، بازی قیمت در نسبتهای فیبوناچی و کاربرد فیبوناچی آشنا کنم، همین جا می گویم اگر فکر می کنید نیاز است که در مورد استاد ریاضیاتی که این اعداد را مطرح کرده یا حتی در مورد اینکه این اعداد در طبیعت به شکل به کار رفته اطلاعات داشته باشید بهتر است به لینک ویکی پدیا مراجعه کنید، بعد از آن به خواندن مقاله ادامه دهید.
زیرا مطلبی که اینجا مطرح می شود نیاز به تمرکز بالا از سمت شما دارد.

فیبوناچی و اعداد طلایی

لینک ویکی پدیا در مورد اعداد فیبوناچی :

تحلیل روزانه بورس تهران آبان ماه ۱۳۹۹

فیبو در ویکی پدیا

فيبوناچي در قیمت سهام، ارز یا رمز ارزها چه تاثیری دارد؟؟

شاید تعجب کنید اگر بگویم هیچ تاثیر خاصی در قیمت ندارد، بله درست خواندید فیبوناچی اصلا بروی قیمت تاثیر گذار نیست اما نسبت های فیبوناچی معامله گران را نسب به قیمت حساس می کند.
قیمت همواره در تایم فریم های بالا و پایین در حال نوسان کردن است، بین سطوح قیمتی مختلفی بالا و پایین می شود، گاه این میزان نوسان به شدت کاهش پیدا می کند و در واقع بازار به سمت رکود می رود و گاهی نیز این میزان نوسان افزایش پیدا می کند و در واقع بازار دارای روند صعودی یا نزولی می شود.
خوب قیمت تا جایی افت خواهد کرد، آنجا کجاست؟؟؟ هیچ جواب قطعی برای این سوال وجود ندارد، همانطور که نمی توان با قطعیت در مورد مقدار صعود قیمت صحبت کرد، دو مثال ساده و ملموس را برای شما در اینجا مطرح می کنم.
بورس تهران در کمتر 7 ماه از 500 هزار واحد به شاخص 2 میلیونی رسید، و در عرض 3 ماه نصف راه را بازگشت هیچ کس فکرش را نمی کرد شاخص 2 میلیون واحد شود، هیچ کس هم گمان نمی برد یک نصف راه رفته بازگشت بخورد آن هم با این سرعت، تمامی این اتفاقات لزوم تابلوخوانی و آشنایی بیشتر با بورس را برای شما به دنبال دارد که پیشنهاد می شود مقاله “ تابلو خوانی چیست؟ ” را مطالعه نمایید .

در مورد بیت کوین نیز همین قضیه صدق می کند قیمت بیت کوین به 60 هزار دلار رسید، هیچ کس البته غیر از ایلان ماسک فکر نمی کرد بیتکوین به این زودی به 60 هزار دلار برسد. به همین منظور پیشنهاد مطالعه ” دوره آموزش بیت کوین و رمز ارز های دیجیتال  ” را نیز به شما عزیزان دارم .

فیبوناچی در قیمت

اینها چه ربطی به کاربرد فيبوناچي داره؟

می دونم هنوز متقاعد نشدی اما من هم حرف هام رو کامل نزدم، در پاراگراف قبلی متوجه شدیم قیمت ممکن است تا هر جایی بالا یا پایین برود اما چه می شود که یک قیمت برای کلیه معامله گران قیمت ارزان و یک قیمت برای همه آنها قیمت گران به حساب می آید؟؟
تا به حال به این فکر کردی چرا در قیمت مشخص همه فروشنده می شوند و موج نزولی به راه می افتد؟؟ همه معامله گران و بزرگان بازار با هم هماهنگ نیستند این یک چیز قطعی است، البته همه افراد هم از بازار در سقف قیمتی خارج نمی شوند بلکه معامله گران هوشمند و البته بازی گردانان یک ارز، سهم یا رمز ارز تنها افرادی هستند که در بزنگاه از بازار خارج می شوند و وارد می شوند.
آیا همه آنها با هم صحبت کرده اند؟؟
مسلما خیر، اما این اتفاق می افتد و علت آن قراردادی نا نوشته است.

0 تا 100 فیلتر مووینگ اوریج

از نظریه تا عمل، فيبوناچي تا سطوح پرایس اکشن

قراردادی نانوشته چگونه اجرایی می شود؟ در حالی که قرار دادهای محضری به راحتی اجرایی نمی شوند؟؟
این قدرت پول است که به سادگی از سطوح حساس معامله گران استفاده می کند، بازی این شکلی آغاز می شود، خوب دقیق دقت کنید به شما چه می گویم فکر کنید شما یک میلیاردر هستید و به دنبال فرصتی برای سرمایه گذاری در بازار بورس هستید.
خوب یک میلیاردر معمولی نه فردی با قدرت و نفوذ بالا، بسیار ثروتمند یعنی آدمی که معیار بازیگری در بازار بورس را داراست، شما مشغول خرید سهامی می شوید که متوجه شدید موقیعت خوبی از نظر بنیادی یا سود سازی دارد.
بعد از جمع اوری تعداد مورد نظر خود قیمت سهم را بالا می برید اما تا کجا بالا خواهید برد، 100 درصد ؟ 200 درصد؟؟ 50 درصد؟؟ چقدر سود برای شما کفایت می کند؟

این را شما تعیین نمی کنید بازار و گنجایش ان است که تعیین می کند، شما باید ببینید بازار جنبه بالا بردن 100 درصدی قیمت را داراست یا خیر، اگر بازار اکیدا صعودی باشد احتمالا بیش از این اعداد می توانید سرمایه خود را در ان سهم رشد دهید.
اما قرارداد چه می شود؟ خوب همین جا سر و کله قرارداد پیدا می شود، شما باید سهامی که خریدید را به بازار بفروشید قبل از اینکه معامله گران به واسطه رسیدن قیمت به سطوح حساس فیبو یا رسیدن به مقاومت پرایس اکشن دست به فروش بزنند ( مقاومت های دیگری نیز مطرح است که اسمشان را اینجا نیاوردم به بزرگی خود ببخشید).

هنوزم فيبوناچي رو نگفتی …

نگران نباشید به فیبوناچی می رسیم، اگر شما را نسب به آن نا امید کردم واقعا عذر می خواهم یک نوید به شما بدهم اوضاع آنطور که شما فکر می کنید بد نیست.
قرارداد نا نوشته عمل می کند، بازیگران بازار های مالی به دنبال سطوحی از قیمت برای خالی کردن می گردند، همانطور که در قیمتهای پایین به دنبال سطوحی برای پر کردن خود هستند، پس این سطوح چه فیبوناچی باشند چه سطوحی که با روش های دیگر رسم میشوند یا حتی قیمتهای رند کارایی خواهند داشت، زیرا بازیگران قیمت را تا ان سطوح بالا و پایین خواهند برد و در کنار آن قبل از رسیدن به این سطوح شروع به خرید یا فروش می کنند تا از بازار جا نمانند.
اما ما با آنها در ارتباط نیستیم و فقط سطوح را می شناسیم، اما آنها نیز نیازمند آن سطوح هستند تا قبل از آن اقدامات خود را انجام دهند و ما بلافاصله بعد از آنها با دیدن عکس العمل های قیمتی به سطوح وارد یا خارج شویم.
ما جا نمی مانیم کمی با تاخیر از معاملات خارج می شویم یا ورود می کنیم قسمت کمی از سود را از دست می دهیم اما کل سود را خیر.
البته این برای دوستانی است که سیستم معاملاتی دقیقی برای خود دارند و در واقع دانستن صرف سطوح یک مرحله از مراحل معاملاتی ماست.

30 فیلتر پول هوشمند و 15روش دقیق شناسایی- آپدیت 1402

نتیجه فيبوناچي و سطوح

خوب فهمیدیم که سطوح چه فیبو باشند چه پرایس اکشنی یا سطوحی که به واسطه اعداد رند تشکیل شده اند، می توانند در بازار و قیمتها تاثیر گذار باشند، هر چه تعداد معامله گرانی از آن سطوح استفاده می کنند بیشتر باشد قطعا این سطوح برای بازیگر نیز حساس تر خواهد بود، مثال عینی ان سقف های تاریخ قیمتی در هر محصول است یا کالا یا هر چیزی که در بازارهای معامله می شود است.
از آنجا که فیبوناچی و سطوح آن عمومیت قابل قبولی دارد ، همچنین نسبت های آن به واسطه روانشناسی جمعی قابل قبول است، می تواند به راحتی برای معامله کردن مورد استفاده قرار گیرد در ادامه به کاربرد فيبوناچي در بورس خواهیم پرداخت.

 

 

کلام آخر2560px fibonaccispiralsvg

از هر روشی جهت تهیه سطوح و مشخص کردن میزان اصلاح یا ادامه روند استفاده می کنید، فرقی نمی کند فیبو باشد یا هر سطح دیگری حتما توجه داشته باشید که این سطوح توسط باقی معامله گران نیز قابل دیدن باشد و انها نیز در این سطوح دست به معامله بزنند.
فيبوناچي سطوحی را برای ما مشخص می کند که همگانی و به شدت پر طرفدار است اما صحیح رسم کردن آن و استفاد از دیتای درست قدم بسیار مهمی در تعیین این سطوح جهت جذب بهتر قیمت به آنها خواهد بود، در ویدیوی بالا به صورت واضح برای شما مشخص کردیم چگونه سطوح را رسم کنید نمودار فيبوناچي چگونه به شما راهنمایی میکند تا در کدام سطوح با ریسک بسیار کمتری دست به معامله بزنید.

سوالات متداول :

چه زمان بهتر است سهمی فروخته شود؟

شما باید سهامی که خریدید را به بازار بفروشید قبل از اینکه معامله گران به واسطه رسیدن قیمت به سطوح حساس فیبو یا رسیدن به مقاومت پرایس اکشن دست به فروش بزنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code