سواپ در فارکس چیست | 0 تا 100 سواپ در فارکس

سواپ در فارکس چیست

سواپ در فارکس چیست ؟

سواپ در فارکس چیست؟ در حقیقت تحت عنوان یکی از مفاهیم پر کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی اگر بخواهیم توضیح مختصری درباره سواپ یعنی چی به شما ارائه دهیم به آن معناست که این اصطلاح در واقع به یک نوع معامله و معاوضه اوراق در بین دو شرکت و یا دو دو عامل تجاری رخ می‌دهد. اگر بخواهیم معنای دیگری برای این اصطلاح توصیف کنیم باید بگوییم که در حقیقت SWAP (نرخ شبانه) در واقعیت، یک قرارداد است که بین دو نفر می‌توانند جریان نقدی یا بدهی خود را با استفاده از دو ابزار متفاوت از یک دیگر تعویض نمایند. لازم به ذکر است که می‌توانید از هر نوع ابزار مالی در قراردادهای SWAP بهره بگیرید اما گفتنی است که به طور معمول قرارداد مذکور شامل یک مبلغ قرار داد فرض شده و مقداری وجوه نقد مانند: وام یا وثیقه خواهد بود.

تفاوت عمده و اصلی میان بهره بانکی و سو آپ

در ابتدا پیشنهاد می شود جهت آشنایی با اصطلاحات فارکس به مقاله مرتبط مراجعه نمایید.لازم به ذکر است در مورد مفهوم سواپ کردن چیست و swap در فارکس چیست نیز در ادامه توضیحاتی ارائه می گردد، در پاسخ به این سوال که معنی سواپ چیست ؟معنی سواپ در فارکس و سواپ به زبان عامه، چیزی مشابه بهره بانکی است اما گفتنی است که در میان این دو تفاوت‌هایی نیز وجود دارد.

این تفاوت این است که در انواع بانک‌ها، به ازای هر یک از جابه جایی‌ها یا معاوضه مالی که در روز کاری جاری پرداخت شود و قرار باشد آن را در آینده بازگردانید بهره می‌گویند اما در تعریف SWAPدر فارکس ذکر شده است که در طی این فرآیند (SWAP در فارکس) بروکر مبلغ و هزینه مورد نیاز خود را جهت انجام انواع مبادلات از مبادله کنندگان دریافت می‌کند. شاید در ابتدا این سوال برای شما مطرح باشد که حداقل سرمایه برای فارکس چقدر است و سپس به سوآپ آن بپردازید و با مفهوم سوآپ چیست آشنا شویم.

نکات مهم صف خرید در بورس|چگونه صف خرید و فروش در بورس را تشخیص دهیم؟

معني swap

عوامل تاثیر گذار و مهم درباره ارتباط با موکول کردن یک معامله به روز بعد

توجه نمایید که در عمل، منتقل کردن یک معامله یا پوزیشن به روز بعد به آیتم‌های زیر بستگی خواهد داشت.

  1. میزان نرخ بهره معامله کنونی در کشورهای گوناگون (توجه داشته باشید کشورهایی مد نظر است که ارز آن‌ها در جفت ارز موجود می‌باشد)
  2. تحرک‌ها و نواسانات مربوط به قیمت جفت ارز( برای شناخت بیشتر این مفهوم می توانید به مقاله اهرم (Leverage) مراجعه نمایید )
  3. وضعیت و حالت قراردادهای فورواردی در بازار فارکس
  4. سوآپ مربوط به کارگزاری طرف مقابل( نرخ بهره‌ای که کارگزار طرف دیگر معامله تعیین می‌کند)

معنی سواپ در فارکس چیست ؟(swap یعنی چی)

در توضیح swap یعنی چی لازم است بدانید که معاملات موجود در بازاری که تحت عنوان فارکس است بر اساس خرید یا فروش به طور هم زمان دو ارز گوناگون می‌باشد.

بنا به تعریف ارائه شده در پاسخ سواپ چیست و swap در فارکس چیست ؟چنانچه شما در بازار فارکس معامله‌ای را در طول یک روز یا روزها باز بگذارید، با توجه به تفاوت موجود در نرخ بهره جفت ارز مبلغی را دریافت یا واریز می‌نمایید.

در واقع معاوضه به طور معمول گردش مالی تقریباً کوچکی ایجاد می‌کند که این مورد در تعداد بالا حجم بسیار زیادی را تشکیل خواهد داد.

سواپ در فارکس

انواع مختلف سواپ در فاکس

سواپ در فاکس دارای انواع متفاوتی می‌باشد که عبارتند از:

  • SWAP مربوط به کالا (Commodity Swap)
  • نرخ بهره شبانه
  • SWAP بدهی مالکیت (Debt-Equity)
  • SWAP بازده کل (Total Return Swaps)
  • SWAP نکول اعتباری

نحوه کار سواپ در فارکس به چه صورت است؟

به احتمال زیاد این مفهوم تا حد زیادی برای شما مبهم و گنگ است اما ما قصد داریم با توضیحی ساده آن را برای شما آسان سازیم. برای فهم و درک این موضوع که نحوه کار SWAP در فارکس به چه صورت است(swap چیست) ابتدا باید کمی به نحوه و روش انجام معاملات یا مبادلات توسط بروکرها توجه نمایید.

سوآپ چیست

لازم به ذکر است که در داخل هیچ یک از بازارهای سرمایه مربوط به بورس، مانند: بازار بورس ایران، آمریکا و فارکس هیچ یک از افراد تحت عنوان سرمایه گذار یا معامله گر نمی‌تواند به شکل مستقیم اقدام به فروش و یا خرید سهام نماید.

برای انجام این کار شما به یک بروکر نیاز دارید تا به واسطه آن اقدامات مربوط به خرید و فروش انجام پذیرد. به همین منظور در موقعیت ذکر شده سواپ کردن در فارکس شکل می‌گیرد.

مرحله پیش گشایش بورس چیست ؟ آشنایی با قوانین جدید و خرید در پیش گشایش

توجه داشته باشید که بروکر جهت خرید یا فروش سهام مد نظر افراد باید تکیه بر یک حساب قابل اعتبار داشته باشد تا بتواند از طریق آن بودجه مورد نیاز را تامین نماید.

طریقه فعالیت سواپ در فارکس

بودجه نام برده شده در صورتی که در تعداد افراد معامله کننده ضرب شود، با یک عدد بسیار بزرگ مواجه خواهید شد، در این جا نکته حائز اهمیت این است که هم چون عدد بزرگی نمی‌تواند یک بروکر بوده و یا حسابی این چنینی داشته باشد.

برای حل مشکل نام برده شده افراد از وام بانکی معتبر استفاده می‌نمایند. دقت کنید که این وام می‌تواند نقش یک تکیه گاه یا پشتیبان خوب و معتبر را برای بروکر ایفا کند.

 سواپ (SWAP) در فارکس

با بهره گیری از این وام بروکر قادر است اعمالی هم چون: خرید شما و فروش‌های خود را به انجام رساند. در این میان موضوع مهم این است که وام گرفته شده دارای مقدار مشخصی بهره است که باید در زمان مقرر پرداخت شود از این رو سهم شما از پرداخت این وام، سواپ در فارکس گفته می‌شود.

گفتنی است، تنها موردی که باید بدانید این است که SWAP در فارکس به هر نوع از خرید یا فروشی تعلق نمی‌گیرد. اما اگر معامله افراد در طول 24 ساعت باز باشد باید به ازای هر یک روز SWAPدر فارکس به حساب شخص تعلق بگیرد.

در حقیقت، سواپ کردن در فارکس هزینه باز نگه داشته شدن معامله مخصوص به افراد خواهد بود.

سواپ در فارکس تحت عنوان یک دلیل اصلی مد نظر اسکالپرها

لازم به ذکر است که اسکالپرها بر این باورند که معنی swap در فارکس به عنوان یک ضرر خسارت زا و جبران نا پذیر می‌باشد. این مورد برای آن‌ها به این معنا است که بخواهند به دولت برای کار خود مالیات بدهند یعنی در این اندازه برای آنان زجر آور و دردناک است.

آن‌ها می‌گویند این کار به این معنا است که افراد باید هزینه سواپ در فارکس را پرداخت کنند حتی در حالتی که هیچ سودی هم برای آنان نداشته، این اتفاق را فاجعه می‌پندارند. به همین دلیل افراد اسکالپر به هیچ عنوان علاقه ندارند حتی برای یک بار هم معامله یا تبادلی بیش از یک روز داشته باشند.

از اسکالپرها تحت عنوان نوسان گیر یاد می‌شود. این افراد همواره تلاش می‌کنند تا سودهایی کم اما با تعداد بالا داشته باشند. با این روش نیز می‌توانند از SWAPدر فارکس هم فرار کنند.

حداقل سرمایه برای فارکس چقدر است ؟

سواپ به زبان ساده

لازم به ذکر است که به غیر از اسکالپرها، معامله کنندگان کوتاه مدت کم‌تر از یک روز هم که به سود بیش‌تر طمع نمی‌کنند هم علاقه نداشته باشند تا همان سود اندک را هم از دست بدهند.

نکته هیجان انگیز و جذاب موضوع مورد بررسی این است که، نرخ SWAP در فارکس، در روزهایی هم چون 4 شنبه حدوداً سه برابر روزهای دیگر محاسبه خواهد شد.

علت این است که چون زمان تسویه در معاملات موجود در فارکس به مدت 3 روز است پس اگر حساب افراد در روز 4 شنبه تسویه شود با روزهایی هم چون: شنبه و یک شنبه تداخل پیدا کرده و به دلیل تعطیلی روزهای مذکور، افراد باید سواپ در فارکس این روزهای نام برده شده را نیز پرداخت نمایید.

نکات مهم درباره سواپ در فارکس

  • چنانچه در فارکس معامله شما باز باشد و خریدار باشید، نرخ سواپ کردن شما منفی خواهد بود. در این شرایط شما می‌بایست سواپ در فارکس را پرداخت نمایید.
  • چنان چه در فارکس شما فروشنده باشید، نرخ مذکور توسط فرد خریدار برای شما واریز خواهد شد.

با دانستن دو نکته بالا، می‌توانید در معاملات خود از جمله خرید یا فروش، کارمزد مربوط به کارگزاری را نزدیک به صفر کنید. پیشنهاد می‌کنیم خودتان را زیاد در گیر موضوعات فوق نکنید و تنها تلاش کنید تا قبل از فرا رسیدن روز چهار شنبه اقدام به فروش سهام خود کنید تا SWAP شامل حال شما نشود.

نحوه محاسبه سواپ

سخن پایانی

در پاسخ به سوال swap چیست ؟swapدر اصل میزان بهره‌ وامی است که توسط بروکر جهت انجام انواع معاملات گرفته می‌شود. روز معامله بسیار در سود یا ضرر افراد از معامله بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.

پس در توضیح swap یعنی چی در صورتی که در فارکس معامله یا تبادل شما باز مانده باشد، نرخ مربوط به سواپ منفی خواهد شد و بالعکس اگر در داخل فضای فارکس شما جزو فروشندگان باشید، نرخ معامله شما مثبت خواهد شد.

توجه داشته باشید که میان نرخ سواپ کردن و بهره بانکی تفاوت‌هایی می‌باشد و این دو یکی نیستند. در هنگام معامله باید توجه داشته باشید تا در روز 4 شنبه اقدام به این کار نمایید.

در پاسخ سواپ یعنی چی ؟Swap یکی از مفاهیم بسیار مهم و پر کاربرد در سرمایه گذاری و بورس می‌باشد. معنی swap در فارکس در واقعیت نرخ شبانه معامله بین طرفین قرار داد می‌باشد.

مشاهده نسخه pdf مقاله

7 دیدگاه برای “سواپ در فارکس چیست | 0 تا 100 سواپ در فارکس

    • شهراد صادقی گفته:

      سلام
      علت موضوع این هست که نرخ بهره به طور مثال در منطقه یورو بالاتر از کشور سوییس است، (البته این مثاله) خب وقتی شما فرانک سویس در مقابل یورو دارید و بخواید معامله تون باز بمونه یک شبانه روز باید تفاوت نرخ بهره این دو منطقه رو بدید.
      این سواپ در فارکس هست.

  1. شیما شمسایی فر گفته:

    باتشکر از شما در مورد تولید مقاله سواپ در فارکس به سادگی و با تشبیه نزدیکی مفهوم سواپ و بهره بانکی به راحتی این معنی swap چیست برای من جا افتاد در واقع سواپ به زبان ساده به طور واضح در این مقاله توضیح داده شد .

    • arash_admin_seo گفته:

      باسلام خدمت شما
      بله توصیف شما درست است در واقع چنانچه بخواهیم دقیق تر مفهوم سواپ یعنی چی را مطرح نماییم سواپ کردن در فارکس هزینه باز نگه داشته شدن معامله مخصوص به افراد خواهد بود.

    • delaram niki گفته:

      در پاسخ سواپ کردن چیست من خیلی از سایت ها و مطالب رو مطالعه کردم در این مقاله به صورت خلاصه و ساده در مورد مفهوم سواپ چیست و swap یعنی چی بحث شده است با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code