چگونه سرمایه گذاری در بورس آمریکا انجام دهیم؟

امریکا

آموزش سرمایه گذاری در بورس آمریکا با روش های کاربردی برای کسب سود

سرمایه گذاری در بورس آمریکا یکی از جذاب ترین گزینه های سرمایه گذاری در عالم اقتصاد محسوب می شود. آمریکا دارای اقتصادی با ثبات است و شما می توانید در بورس آمریکا معتبرترین شرکت های صنعتی – اقتصادی جهان را روی میز سرمایه گذاری داشته باشید.

به بیان ساده تر سرمایه گذاری در بورس آمریکا می تواند معنای یک سرمایه گذاری واقعی باشد. شما در بورس آمریکا می توانید سهامدار شرکت هایی مانند کوکاکولا، تسلا، گوگل، اپل، مایکروسافت و … باشید.قبل از شروع مقالات بورسی به شما پیشنهاد می شود ابتدا با “اصطلاحات بورس” آشنا شوید.

این شرکت ها سالانه سود بالایی به دست می آورند، بنابراین سرمایه گذاری بر آن ها می تواند سودآوری خوبی به همراه داشته باشد. اما سوال اصلی این است که چگونه می توانیم اقدام به سرمایه گذاری در بورس آمریکا کنیم؟ در واقع سوال مهم تر این است که آیا امکان خرید سهام شرکت های خارجی یا سهام شرکت هایی که در بورس آمریکا فعالیت می کنند برای ما وجود دارد یا خیر؟ این سوالی است که به دنبال پاسخ آن هستیم.

سرمایه گذاری در بورس آمریکا
سرمایه گذاری در بورس آمریکا

مهمترین سوالی که در مورد سرمایه گذاری در بورس آمریکا وجود دارد این است که آیا امکان سرمایه گذاری در این بازار مالی برای ما وجود دارد یا خیر؟ و آیا یکسری مفاهیم از جمله “حراج در بورس ” و یا “صف خرید در بورس” و… با مفهوم ایرانی آن تقارن دارد یا خیر؟

بازار بورس آمریکا یک بازار مالی و سرمایه ای بین المللی محسوب می شود. از این رو بسیاری از مردم جهان قادر به سرمایه گذاری در این بازار هستند. از این روست که بورس و اقتصاد آمریکا به عنوان قوی ترین اقتصاد جهان شناخته می شود.

زیرا سرمایه جذب شده در این کشور بالغ بر بودجه چند کشور است و عملا گردش مالی ایجاد شده توسط بورس در این کشور به اندازه ای است که می تواند منابع مالی یک کشور مستقل را تامین کند.

اما فارغ از این مسئله، بورس آمریکا کارکردهای غیر اقتصادی نیز می تواند داشته باشد. همه دنیا به خوبی می دانند که این بازار اقتصادی، یک بازار سودآور و مهم است. نکته مهم این است که بخش مهمی از اقتصاد جهان به این بازار سرمایه ای وابسته است.

از این رو کشورهای مختلف با وجود مشکلاتی که ممکن است در اقتصاد و سیاست با آمریکا داشته باشند در نهایت سعی می کنند این مسائل را به نحوی مسالمت آمیز حل کنند.

به طور مثال طی چند سال گذشته آمریکا و چین مشاجرات سیاسی و اقتصادی بسیاری داشته و دارند. اما به سبب این که 20 درصد از سرمایه گذاری بورس آمریکا در اختیار چین است، عملا هیچ کدام یک از دو طرف اقدام خارج از عرف دیپلماتیک انجام نمی دهد.

آموزش اصطلاحات فارکس به زبان ساده رایگان در 7 دقیقه !!!

اما سوال این است که آیا سرمایه گذاران ایرانی امکان سرمایه گذاری در بورس آمریکا را از طریق سایت رسمی بورس آمریکا دارد؟ پاسخ بدون هیچ شک و شبهه ای خیر است! در واقع از سال 57 و با انقلاب ایران عملا امکان سرمایه گذاری در بورس آمریکا برای ایرانی ها از بین رفت.

این ممنوعیت تا به امروز ادامه دارد و هیچ سرمایه گذار ایرانی قادر به سرمایه گذاری در بورس آمریکا نیست. بگذارید با چالش های خرید سهام شرکت های خارجی و سرمایه گذاری در بورس آمریکا بیشتر آشنا شویم.

بورس آمریکا

شناخت چالش های سرمایه گذاری در بورس آمریکا می تواند راه های رسیدن به سرمایه گذاری در این بازار را به ما نشان دهد. همانطور که کاملا مشخص است. اولین و مهمترین چالش پیش روی سرمایه گذاری در بورس آمریکا، تحریم های مالی این کشور علیه ایران است.

در واقع از سال 57 به بعد آمریکا با بهانه های مختلف عملا ایران را تحت تحریم های بین المللی و مالی مختلفی قرار داده است. بر اساس این قوانین تحریمی، عملا هیچ تبعه ایرانی حق ورود به بازار بورس آمریکا و سرمایه گذاری در آن را ندارد.

اما این تنها چالش و معضل سرمایه گذاری در بورس آمریکا نیست. مسئله مهم دیگر عدم وجود زیر ساخت های مالی مناسب در کشور است. در واقع کشورهای اروپایی، آمریکا و بسیاری از کشورهای آسیایی و … به زیرساخت مالی جهان متصل هستند و مردم این کشورها قادر هستند سرمایه خودشان را به سادگی بین کشورهای مختلف به گردش در بیاورند.

اما عملا این اتفاق در ایران رخ نمی دهد. شما در ایران قادر نیستید به صورت مستقیم و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک و بدون استفاده از پروتکل های خاص مالی، اقدام به انتقال مالی کنید.

بنابراین عملا شما برای سرمایه گذاری در بورس آمریکا فارغ از تحریم های مالی و بانکی آمریکایی، عملا زیرساخت لازم برای متصل شدن به شبکه مالی جهانی و بهره مندی از آن را نخواهید داشت.

اما این تمام ماجرا نیست. سنگ سوم سرمایه گذاری در بورس آمریکا مشکلات سیاسی است که بین ایران و آمریکا وجود دارد. در واقع به سبب ایدئولوژی های حکومت ایران، آمریکا دشمن کشور محسوب می شود.

بنابراین هر نوع مراوده مالی و اقتصادی و فرهنگی و … به منزله خیانت به کشور است. همچنین با توجه به این که سرمایه گذاری در آمریکا به معنی بزرگ تر کردن اقتصاد این کشور است، عملا برخی از مراجع تقلید این کار را برای مسلمانان مکروه و حرام خوانده اند.

سواپ در فارکس چیست | 0 تا 100 سواپ در فارکس

پس حتی اگر آمریکا با ایران مشکلی نداشت و حتی اگر زیر ساخت های داخلی ایران نیز به اندازه ای قوی بود که امکان اتصال به شبکه های مالی جهانی فراهم بود، عملا ایدئولوژی حکومت ایران این اجازه را نمی دهد که یک فرد تبعه ایرانی در بورس آمریکا سرمایه گذاری داشته باشد.

پس به طور خلاصه ما با سه چالش عمده رو به رو هستیم. هر کدام از این چالش ها به تنهایی کافی بود تا برای همیشه سرمایه گذاری در بورس آمریکا برای کاربران ایرانی غیر ممکن شود. حال که این چالش ها نه یکی، که سه مورد بسیار اساسی و مهم می باشد، به نظر نمی رسد که سرمایه گذاری در بورس آمریکا برای کاربران ایرانی امری محتمل باشد.

سایت رسمی بورس امریکا
سایت رسمی بورس امریکا

همانطور که مردمان گذشته گفته اند، تنها مرگ است که چاره ای برای آن وجود ندارد! بنابراین می توان امیدوار بود که بتوان راهی برای سرمایه گذاری در بورس آمریکا و خرید سهام شرکت های خارجی پیدا کرد.

اولین نکته ای که کاملا مشخص است این است که به دلیل عدم وجود زیرساخت مناسب مالی هیچ نوع تبادل مالی مستقیمی نمی توان با خارج از کشور برقرار کرد. از این رو حتما و حتما باید از واسطه ( هایی ) در این مسیر استفاده کرد.

این واسطه می تواند به صورت حقیقی یا مجازی باشد. به عبارت ساده تر شما می توانید با پیدا کردن فرد یا شرکتی که امکان مبادله مالی با جهان را دارد اقدام به انتقال مالی از حساب خود به حساب خارج از ایران کنید.

به عبارت ساده تر در هر روشی به هر حال شما باید سرمایه را از حساب بانکی خود در ایران به یک حساب بانکی در خارج از کشور منتقل کنید.

برای این کار می توانید از واسطه ها و دلال های داخلی یا خارجی استفاده کنید. همچنین استفاده از واسطه های مجازی مانند پرفکت مانی یا وب مانی می تواند کارایی خوبی برای شما داشته باشد.

نکته مهم این است که شما می توانید با استفاده از وی پی ان یا انواع فیلتر شکن ها عملا سامانه فیلترینگ داخلی را دور بزنید و به نوعی رفتار کنید که گویی شما ایرانی نیستید و ایدئولوژی حکومت به شما ارتباطی ندارد. گرچه شما می توانید با این روش به سایت رسمی بورس آمریکا وارد شوید اما این کار برای دور زدن تحریم های آمریکایی کافی نیست.

در واقع سیستم آمریکا به خوبی می داند که در دنیای شبکه های اینترنتی به راحتی امکان تغییر آی پی وجود دارد. از این رو شما برای سرمایه گذاری در بورس آمریکا و خرید سهام شرکت های خارجی باید دارای برخی از مدارک معتبر باشید. یکی از این مدارک معتبر id card است.

اهرم در فارکس چیست؟

این کارت به سادگی در اختیار شهروندهای اروپایی و آمریکایی قرار دارد و شهروندان سایر کشورها نیز می توانند اقدام به دریافت آن کنند. اما در این بین این کاربران ایرانی هستند که عملا امکان استفاده از این کارت را نخواهند داشت.

خرید سهام شرکت های خارجی
خرید سهام شرکت های خارجی

اما با این وجود هیچ کشوری، از جمله کشور آمریکا دوست ندارد سرمایه گذار خود را از دست بدهد. از این رو بورس آمریکا نیز یک راه کوچک برای حضور کاربران ایرانی در این بازار باز گذاشته است تا بتواند سرمایه های آن ها را جذب کند.

در واقع در بورس آمریکا مفهوم قانونی وجود دارد بدین شکل که یک شرکت واسطه می تواند برای افراد دیگر سهام خریداری کند. اما این سهام به نام شرکت واسط خواهد بود و سهامداران تنها از تفاوت قیمت خرید و فروش آن بهره خواهند برد.

بدین ترتیب هیچ تبعه ایرانی تحت هیچ شرایطی نمی تواند سهامدار شرکت های مطرح آمریکایی باشد اما می تواند به واسطه این شرکت ها اقدام به خرید و فروش سهام در بازار بورس آمریکا کند. البته باید به این نکته توجه کرد که سرمایه گذاری در بورس آمریکا بدین طریق مستلزم پرداخت حق دلالی یا کارمزدهای بسیار است.

در واقع شما باید یک بار برای انتقال وجه از حساب ایران به حساب خارج از ایران و یک بار دیگر برای خرید سهام و فروش آن توسط یک شرکت واسط کارمزد نسبتا بالایی پرداخت کنید. بنابراین عملا شما باید در بازار بورس آمریکا بتوانید سرمایه گذاری بسیار خوبی داشته باشید تا بتوانید این کارمزدها را پرداخت کنید و در کنار آن سودآوری خوبی نیز تجربه کنید.

AmericanStock05 min
بورس آمریکا

سوالات متداول

  • آیا امکان سرمایه گذاری در بورس آمریکا برای ایرانی ها وجود دارد؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم عملا به سه دلیل امکان سرمایه گذاری در بورس آمریکا و خرید سهام شرکت های خارجی در بورس آمریکا وجود ندارد. اولا آمریکا ایرانی ها را تحت تحریم مالی شدید قرار داده است. در ثانی ایران فاقد زیرساخت مالی مناسب است. همچنین فارغ از این مسائل عملا حکومت ایران با سرمایه گذاری در آمریکا مخالف است و تا جایی که می تواند جلوی آن را می گیرد.

  • روش های سرمایه گذاری در بورس آمریکا چگونه است؟

به طور کلی تنها یک روش برای سرمایه گذاری در بورس آمریکا وجود دارد. در این روش شما به واسطه یک شرکت اقدام به خرید و فروش سهام می کنید. البته توجه داشته باشید که در این حالت هیچ سهمی به نام شما نخواهد بود. در واقع شما تحت هیچ عنوان به عنوان یک سهامدار در بورس آمریکا شناخته نمی شوید. اما می توانید بدین طریق از افزایش قیمت سهام سودآوری داشته باشید.

مشاهده نسخه pdf مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scan the code